For tidlig?

Tine_mor

Elsker forumet
Jeg er 18 år, bor i Bergen sammen med min samboer i et og et halv år nå[:D]
Vi har akkurat kjøpt oss en kjempe fin leilighet med god plass[:D] Han er ute i jobb,mens eg går siste år på gymnaset. Eg føler meg helt moden for baby. Er lei av å gå ut, det har liksom tapt seg. Mangen av mine venninner er gravide eller har fått baby. Hva synes dere jenter? Er det for tidlig?

Vel.. Jeg og min samboer hadde vært ilag i ca tre måneder da jeg ble gravid.. Var ikke planglagt da, men mottatt med åpne armer.. Så jeg må nok si nei, det er ikke for tidlig[8D]

ja,så er det jo slikt at eg skal jobbe i barnehage. Tenkte å ta utdanningen senere! Er dritt lei alt som heter skole!![:)] Eg vet ikke,er veldig vanskelig dette. Har veldig lyst på en spire[;)]

sålenge du æ klar for det så hadde eg isje brydd meg om kæ andre sa uansitt.så lykke til[;)] kan ver en fordel au å ha ei ung mor,men dæ æ min meining då.

hehe hvis du er det hva er jeg da? [8D] hehe jeg er 17 (snart 18 i desember) og har en liten jente på 2 1\2 mnd. så hvis du føler deg klar så syns jeg at dere burde få en [;)]
lykketil håper det kommer til å klaffe for dere [;)]

Tusen takk for det[:D] Hvordan går det med deg og din lille baby? Klarer du deg økonomiskt? Føler du trang til å gå ut? Eg har veldig lyst å go for it! Er litt lei festing og alt det der. Meg og samboeren min er klar til å slå oss ned[;)]

ORIGINAL: Tine_mor

Tusen takk for det[:D] Hvordan går det med deg og din lille baby? Klarer du deg økonomiskt? Føler du trang til å gå ut? Eg har veldig lyst å go for it! Er litt lei festing og alt det der. Meg og samboeren min er klar til å slå oss ned[;)]

går bra med oss [;)] vi kunne ikke hatt det bedre [;)] jeg har ikke en jobb eller no så jeg får penger fra trygdekontoret, og der får jeg 9000 kr. så vi klarer oss vi [;)]
jeg må ikke ut lizzom, men det skjer at jeg har lyst til å ta meg noen øl sammen med typen, men har ikke hatt noe spesielt lyst til å gå ut å feste egentlig, for jeg vet hvor godt jeg kommer til å savne lille thea-marie [;)]
jeg syns at dere burde satse på det ja [;)] kommer nok ikke til å angre på det [;)]
men lykketil [;)]

Tusen takk for det[:D] Kan eg spørre om det var planlagt?

hehe [;)] nei det var ikke det, men når vi fant det ut så var det ingen tvil om at vi skulle beholde barnet [:D] og det er den beste beslutningen vi noen gang har tatt [;)]

Hvordan går det med dere som par da? Har dere det bra følelsmessig sett? Eller har det tatt på å få en liten jente[:D] forresten,har du bilde av hu?

det går bra med oss som par, vi har blitt sånn små grinete på hverandre av og til, siden vi er litt slitene og sånt, men vi overlever vi [:D]
det tar jo veldig mye på kjærlighets livet når man får en liten baby i livet sitt, man får lizzom ikke så utrolig mye tid til hverandre mer, men etterhvert når babyen sover så kan man ha den berømte voksen tiden [;)] og den er utrolig herlig å ha [;)]
får ikke til å legge ut bilde her jeg, for pcen klikker fulstendig [&:]

Om det er for tidlig for der eå få barn nå, er det bare dere som vet. Det er noe dere må sete dere ned og prate om,bare dere to. Noen er modne nok til å få barn når de er 18, andre blir det aldri. Selv er jeg nå 32, og glad jeg ventet. Men det er mye som ligger til grunn for at jeg ventet så lenge da.
Dere bør være sikre på at dere har "flydd fra dere" begge to. Helst ha lagt bak dere opplevelser dere vil ha gjort UTEN barn på slep. Snakk med kjæresten din om det og la resten av verden mene hva de vil om den saken.;-) Lykke til.

hehe,okey[:D] så nå går du ikke på skole? Heldiggris.. klarer ikke å lese til en prøve eg har i morgen.. må tvinge meg selv,må[:-] hehe.. kan tenke meg du koser deg kjempe mye! Heldiggris[;)]

det er vel det viktigste kanskje.. At barnefaren er der og støtter hele tiden[:D] men det tviler eg ikke på at min ville gjort uansett[;)] vi har hatt våres dårlige perioder,men nå har vi det så bra som aldri før...!! Eg er så utrolig lykkelig[;)]

hehe [;)] lykketil med prøven da. nei går ikke på skole nei [:D] men gleder meg til jeg skal begynne til neste år.

eg va 18 når eg fikk min første..er jo litt tili..angrer ikke på at jeg fikk unge,men angrer på at jeg ikke tok en utdannelse først..var også lei av festing på den tiden,men savnet det når alle mine venner dro ut mens jeg satt hjemme med en liten baby..men det er jo opp til hver enkelt hva men vill gjøre,men jeg ville ha ventet en liten stund til..er ikke bare bare med en unge i huse..

Det er jo bare dere to som kan vite om dere er klare for å få barn. Stol på dere selv og drit i hva andre mener om du blir gravid.
Skjønner godt at du blir babysyk. Det vrimler av gravide damer og babyer rundt meg, og det er jo smittsomt![;)]

Lykke til![:D]

jeg syns 18 er for tidelig men det er min mening man er jo selv et barn.. og det handler om mere en hva man vil for man må ha tid og penger til det også ,, mange på 18 som er utmerket foreldre men tenk på og få reist og opplevd litt først!! gå på byen kan man gjøre selv om man har barn..

det har jo egentlig ingen ting med alder å gjøre, men hvor moden man er. og hvis man føler seg moden nok til det og har tenkt grundig hjennom det så er det vel bare kos å få en liten en. selv om det er veldig mye styr så er det utrolig mye glede i det oxo.
hvis man har rast fra seg det med drikking og føler seg klar, da mener jeg at da er det jo bare kos å få en liten en uannsett hvor gammel man er. ( mener så klart ikke 12 åringer å sånt da)

Back
Topp