For tidlig innkalling til UL?

S-40570108

Første møte med forumet
Hei! Førstegangsgravid her. Har fått innkalling til TUL, etter samtale med min fastlege. Lurer nå på om jeg har fått «for tidlig» innkalling.
Legen regnet ut hvor langt jeg har kommet, noe som samsvarte med appen min sin utregning. Ser nå på innkallingen til lokalsykehuset at jeg har fått time dagen jeg er 8+3 på veg. På nettsiden skriver sykehuset at time vil bli mellom uke 11-13.

Så hva tenker dere? Skal jeg bare være glad for å komme tidlig?
 
Hei! Førstegangsgravid her. Har fått innkalling til TUL, etter samtale med min fastlege. Lurer nå på om jeg har fått «for tidlig» innkalling.
Legen regnet ut hvor langt jeg har kommet, noe som samsvarte med appen min sin utregning. Ser nå på innkallingen til lokalsykehuset at jeg har fått time dagen jeg er 8+3 på veg. På nettsiden skriver sykehuset at time vil bli mellom uke 11-13.

Så hva tenker dere? Skal jeg bare være glad for å komme tidlig?
Jeg ville ringt sykehuset og hørt med de :happy: det man sjekker i uke 11-13 får man ikke sjekket 8+3.
 
Jeg ville vært glad for å komme tidlig inn, men som forelsketoghåpefull sier så kan det være ting de kan se fra uke 11 som de ikke kan se uke 8.
 
Jeg ville vært glad for å komme tidlig inn, men som forelsketoghåpefull sier så kan det være ting de kan se fra uke 11 som de ikke kan se uke 8.
Tenker du de kan komme til å sende oss hjem uten undersøkelse på oppsatt time? Eller kan vi eventuelt bli satt opp på en ny time?
 
Tenker du de kan komme til å sende oss hjem uten undersøkelse på oppsatt time? Eller kan vi eventuelt bli satt opp på en ny time?
Jeg tror ikke de sender dere hjem når dere har fått time nei, men vet ikke hvordan det er med eventuelt ny time. Kan godt være dere får en ny time dersom det er noe mer de ønsker å sjekke. Men jeg tror nok jeg også ville tatt en telefon til sykehuset og spurt.

Jeg skal ha privat TUL nå på fredag, da er jeg 6+2, men det er bare fordi jeg har mistet et par ganger før, og er heldig som har ei venninne som jobber som gyn på sykehuset her, så hun ordner og fikser for meg både med blodprøver og UL. Skulle egentlig ikke ha TUL før 6+6, men siden jeg har spottet litt tar hun meg inn tidligere, bare for å se om vi kan se noe som helst.
Men jeg har jo ikke en gang tatt kontakt med lege/jm enda for å få de offisielle undersøkelsene, så usikker på hvor mye du burde høre på meg :bag:
 
Dette sjekker de på den ultralyden rundt uke 12;
  • Fosterets alder og termin
  • Antall fostre
  • Morkakens plassering
  • Fosterets utvikling og anatomi
  • NIPT test
Nipt test er ved oppnådd alder eller funn av avvik.

Men her er det også ting som kan sees bedre på i riktig uke, og ikke i uke 8. Som fosterets utvikling og anatomi, som er særs viktig. Etter min mening.
 
Det kommer litt ann på hva slags ultralyd det er snakk om... Hvis det er tul, så er det en veldig fin tid, for å se hvor mange babyer og fast slå at hjertet har begynt å slå. Men hvis du egentlig skal ha 12 ukers kontroll, da er jeg enig med de andre, det er for tidlig for å sjekke det som blir sjekket på 12 ukers kontrollen. Men noen har graviditeter som må følges opp med mer ul og det kan vær du er en av dem. Ring og snakke med dem, kanskje det er en feil i systemet deres?
 
Back
Topp