For store posjoner?!!?

lille marihøne

Forelsket i forumet
Er det flere en meg som synes at en posjon på grøtpakken er alt for mye for mini? Halv posjon er mer passelig, klarer ikke å spise mer enn det. Likedan med middagsglass. ALT for mye.

Hvilken erfaring har dere? Spiser deres opp en posjon til hvert måltid?

Han spiser mer enn en porsjon med grøt og et helt middagsglass etterfulgt av fruktpurè. [:)]  Noen er småspist, noen er midt i mellom og andre vil ha litt mer. I tillegg spørs det hvor mange timer det går mellom hvert måltid. 

joakim får eit halvt middagsglass til middag, og to små måltider som blir eit halvt glass tid frukost og lunsj;p ... graut tar eg på augemål ;p

Mye?! 
Vi bruker å doble den.. Minst... Syns det er lite jeg [8D]
Mini bruker å spise 1 middagsglass.. Her om dagen spiste at 1 middagsglass og 1/2 glass med fruktpure[8D]

for stor? jeg blander to eller tre dobbel a porsjonen jeg[:-][:-][:D] snuppa mi blir sinna hvis a ikke får mer enn den lille porsjonen som står på pakka[8D] spiser omtrent aldri mindre enn et middagsglass.. gjerne litt frukpure og til dessert[:D]

Har inntrykk av at den er liten jeg [:)] Er ikke store klatten, selv om ikke alt blir 100% spist opp [:)] Middagsglass spiser hun 1/8 av, omtrent [:)]

Ikke alltid min spiser opp grøten heller. Veldig opp og ned. Så lenge de vokser å legger på seg er nok alt fint. Noen spiser mye andre mindre[;)]

jeg måler aldri opp grøten men føler at Julian Emíl spiser mye. samtidig syns jeg at grøtpakkene holder mye lengre enn antall porsjoner som står på pakken så da spiser han vel ikke fulle porsjoner.. middagsglassene spiser han stortsett halvparten av og så restene dagen etter. men det skal jo sies at han som oftest spiser opp maten han får [:)] så kunne jo kanskje gitt ham mere..?

Sander spiste helt bokstavlig to skjeer med middag idag, så var han ferdig! Så JA sliter med for store porsjoner. Fryser den det eg kan av middagsglass og fruktglass osv. Også grøt lager eg på øyemål.
Lurer på når han skal begynne å bli flink å spise fast føde [8|]

ORIGINAL: RLD

Sander spiste helt bokstavlig to skjeer med middag idag, så var han ferdig! Så JA sliter med for store porsjoner. Fryser den det eg kan av middagsglass og fruktglass osv. Også grøt lager eg på øyemål.

hehehe;) Godt spørsmål ;)

veit ikkje heilt kor masse en porsjon er siden eg aldrig følger pakken.
men vesla spiser 100ml grøt morgen og kveld. er det masse eller lite??

Grøt slumper jeg alltid så det vet jeg ikke, men middagsglass og fruktglasss/beger deles alltid i to, og det er knapt nok at han spiser det. Som regel er det bare et par teskjeer jeg får lurt inn før munnen lukkes[8|] Grøt og pupp er tydeligvis godt da[:D]

grøten blander jeg selv, det som står bak pakken blir ALT FOR MYE til Nora !! ikke sjangs att hun spiser halve en gang ;P! så finni ut att jeg blander selv[:)]

middagsglasset er også aaalt for mye.. tar ut halve og varmer ( ekke alltid hun spiser alt det hæll ), også tar vi halve resten seinere [:)]

blander også dessert i grøten hennes :))

Har du prøvd HIPPs Kjøttkaker i brun saus? [:D][;)] nammenamm for små mager [;)] Muligens et sammentreff, men her kom lysten på middag da jeg matet henne mens jeg spiste middag selv, ved bordet [:)]

ORIGINAL: CrazyBeautiful

Han spiser mer enn en porsjon med grøt og et helt middagsglass etterfulgt av fruktpurè. [:)]  Noen er småspist, noen er midt i mellom og andre vil ha litt mer. I tillegg spørs det hvor mange timer det går mellom hvert måltid. 

Sign [:)]

ORIGINAL: lille snegle

Har du prøvd HIPPs Kjøttkaker i brun saus? [:D][;)] nammenamm for små mager [;)] Muligens et sammentreff, men her kom lysten på middag da jeg matet henne mens jeg spiste middag selv, ved bordet [:)]
[/quote

Den like ikke Julie. Da hyle ho! Men ellers spis ho det meste av glassmiddaga æ gir ho. [:)]

Og ho spis et glass til middag, pluss vann og pluss dessert.
Grøt blande æ etter øyemål.
Til kvelds i dag spiste ho 2,5 prosjona..

Back
Topp