For stor?

Inlovewiththedream<3

Forelsket i forumet
På kontroll på mandag syntes legen av symfyse/fundus målet var for stort ( vet ikke helt hva som er hva av de...), og vil ha meg inn på ny ul. Jeg syns at hun ikke har noe grunnlag for å mene noe om verken for stort eller for lite mål på noe som helst da det var første gang hun målte noe i det hele tatt. Noen med mer erfaring enn meg på dette? Jeg tenker at jeg i allefall får en ekstra gratis ul når jeg blir henvist.. Så alt i alt tenker jeg det kommer noe positivt ut av det..

Er jo greit og sjekke om baby'n er stor. ☺
sist jeg var på kontroll lå jeg 1,5 rute rute over det grønne på skjema. Men jordmor sa bare at jeg måtte forberede meg på stor unge. alle har jo egen kurve ☺

De måler det fra snitt tenker jeg. Svigersøsteren min fikk litt samme beskjed, og at barnet ville bli stort. Viste seg at den lille var på helt vanlig størrelse :)

Men alltid kos med ny ul ;)

Nå skal det sies at jeg ikke føler meg et dugg bekymret etter kontrollen.. Og generelt kan jeg heller ikke si jeg er noe urolig for den lille i magen. Har egentlig ikke bekymret meg for noe gjennom svangerskapet hittil..og det er egentlig også litt behagelig :-)

Det er jo bare en trygghet tenker jeg da, at de følger godt opp. Hvis målet var for stort, tyder det kanskje på at babyen er endel større enn gjennomsnittet. Så det kan være greit med ny ul og estimering av størrelsen. Om babyen f eks skulle vise seg å bli estimert til 6 kg og 60 cm, så kan det jo være lurt å diskutere keisersnitt.. Altså ville jeg synes det var en trygghet at legen henviser til ny ul. Og det er jo forsåvidt ikke noe å bekymre seg for egentlig, for stor størrelse er jo ikke ensbetydende med at noe er galt ;)

Tatt i betraktning at jeg fra før har en del ekstra nederst på magen som automatisk tar en del cm når hun måler så mener jeg at hun ikke kan bruke gjennomsnitt å måle utifra.. Men som sagt, sier ikke nei til gratis ul :happy:

Back
Topp