For stor i forhold til hvor langt jeg er på vei...?

KR90

Blir kjent med forumet
Jeg har vært veldig usikker på størrelsen på magen min en god stund. Har noen kilo ekstra, og magen kom poppene frem ut av det blå da jeg var ca 10 uker på vei..
jeg vet at alle er forskjellige, og at det finnes like mangen forskjellige gravidmager der ute som det finnes gravide damer, men fortsatt så var jeg veldig usikker.
Klarte å få hodet over på andre tanker i uke 16 ca, og helt pluttselig så ble jeg fornøyd med magen min! Storkoste meg med at "jaja, litt stor men ellers helt OK".

Men det varte ikke lenge..... Bare ett par dager etterpå så fikk jeg vite at min mor(!!!) gikk rundt og fortalte alle at jeg var blitt så enormt stor, og hun var ikke i nærheten så stor som meg, da hun var 4mnd på vei med tvillinger! At jeg så ut som jeg var 7-8mnd på vei, og hun fikk seg ikke til å tenke på hvor stor jeg kom til å være i 9mnd....

Dette er noe som har gått veldig innpå meg, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette... Jeg ønsker sååå mye å nyte magen min, for det er bare kjærlighet og fantastisk det som vokser inni der, men klarer det ikke helt.. Merker at jeg prøver å skjule magen med store klær når jeg er ute å handle o.l....

Måtte bare få ut dette en plass.. Er litt tungt å gå inne med..
Er det noen som har hatt det lignende? Eller noen som har noen tips til meg? Har alltid drømt om fin gravidmagen i trange gensere for å kunne vise den stolt frem, men akkuratt nå så er det bare helt motsatt [emoji20]
 
Veldig trist å lese det du skriver, skjønner godt at dette er tungt for deg :Heartpink
Jeg har mer motsatt problem- redd for at min mage er for liten! Men ta å kontakte jordmor/lege å snakk med de om bekymringene dine, da vil du få de riktigste svarene. Og som du sier selv, alle er forskjellige, det er ikke noe fasitsvar på hvordan magen skal være, uansett hvor langt på vei man er. Det er også mange som får stor mage veldig fort, men så stangnerer det litt og den vokser ikke like fort etterpå.
Vet ikke om dette var så mye til hjelp, men jeg skal selv snakke med jordmor om at jeg er nervøs for at min er for liten (føler meg kun oppblåst).

Lykke til, håper du føler deg bedre snart :Heartbigred
 
Det ville jeg ikke brydd meg noenting om at hun går rundt å sier. Lite sympatisk og støttende tenker jeg!

Du skal være stolt av magen din, og kanskje si til henne hvordan du føler uttalelsene hennes er? Hun er muligens ikke klar over at det er sårende. :)

Kos deg med mage og graviditet du!
 
Jeg syns ikke du skal tenke på det!
Jeg kjenner folk som ser ut som om de er 16 måneder på vei i uke 15, så det er veldig forskjell på mager og folk.
Vær stolt over magen din og det som skjer inni den - det har du all grunn til!! :)
 
Forstår godt at du går å tenker på dette når moren din sier slikt... hadde blitt lei meg jeg.

Vær stolt av magen din[emoji173]️ det er så utrolig mye som spiller inn på str på magen, og du skal være stolt uansett, er jo ingen fasit på dette her :-D

[emoji173]️[emoji173]️
 
Når jeg skulle ha min første ble jeg så stor over magen, det så ut som jeg skulle ha tvillinger eller enda mer..

Jeg fikk en gutt og han var 3.8 kg en uke over tiden, så var bare sånn jeg var gravid.

Ikke bry deg, vet det er lett å si og ikke lett for deg når du er oppi det. Moren din burde vite bedre. Jeg vet ikke hvordan forholdet deres, mne hadde det vært min mor så hadde jeg sagt til henne hva hun mente med det. Og hadde hun fortsatt så hadde jeg spurt om det feila henne noe. For hallo hvorfor skal hun gå ut til andre om det. Spesielt.

Nyt magen din og bli så stor som du blir, jeg var stolt av den der jeg vagga :)
 
Takk for gode ord :Heartred
Prøver å ikke tenke på det noe særlig, men er litt vanskelig, tankene popper inn uanmeldt i tider og utider.

Heldigvis har jeg en samboer som støtter meg ekstremt mye så det hjelper i hverdagen :)
 
Skjønner ikke at damer som selv har vært gravide har så lite sympati at de ikke kan la være å kommentere. Eneste jeg får høre (og det er etter at jeg selv har beklaget meg over at jeg ikke ser gravid ut, bare tjukk) er at jeg ser da verken tjukk eller gravid ut. Ser ikke forskjell får jeg høre.

Er jo løgn men en sympatisk en. Jeg ser ut som jeg er forstoppa på 100. dagen.
 
Min mor har 3 svangerskap bak seg, der det siste var med tvillinger, så jeg klarer ikke helt å forstå det selv hvordan hun kan si slike ting.

Det er en ting å tenke det inne i hodet sitt, men en helt annen ting å gå å si det høyt til andre folk, og hvertfall slik at det kommer for øret til den det gjelder til slutt.
 
Vær stolt av magen din og kroppen din. Tenk at du vokser et helt nytt menneske!

Man bærer forskjellig og magen er forskjellig fra gang til gang. Forferdelig hvordan folk skal legge seg opp i og kommentere og ekstra ille at dette i tillegg er moren din.
Prøv å gi blaffen eller si noe om at det ikke er ok
 
Unnskyld, men sånne folk er ufyselige blir så sint på sånne som kan slenge sånt ut!! Burde virkelig vist bedre!!

Overhode INGEN liker å bli baksnakket, og når din egen mor gjør det.. nei da får jeg fnatt!!

Hadde sagt hva jeg mente og hevet meg over det og KOST meg med magen!! Det er et mirakel som vokser inni der [emoji813]️[emoji813]️
 
At ens mor går rundt å snakker slik er rett og slett uhørt! Klarer hun ikke å støtte deg og være en av de som gir deg den gode selvfølelsen, så hadde jeg iallfall reagert med å stramme henne opp etter noter! Det går ikke an!

[emoji813]️ Jeg blir kjempelei meg når jeg leser slikt. Og jeg forstår jo at det påvirker deg og ikke er lett å ignorere. Ta en prat med mamsen, uansett. Hun trenger tydeligvis å se at du er blitt såret av hvordan hun oppfører seg. Det burde hun lære noe av.
 
Back
Topp