For oss som har vært gravid før

AnAuAn

Forelsket i forumet
Juligull2021
Dette er min andre graviditet. Og merker allerede nå at det er annerledes enn første.. med første fikk jeg ømme pupper samme dag som positiv test og var slik i flere uker. Denne gangen ingenting :oops: :)
Andre som har erfaring fra hvordan svangerskapene har vært ulike?
 
Dette er mitt 3.svangerskap.

med første så merket jeg egentlig ingen ting.. Jeg var frisk og rask - og mye yngre enn hva jeg er nå :hilarious:
Jeg jobbet helt fram til permisjonsstart og var ikke sykemeldt eller noen ting. MEN jeg fikk tilrettelegging på jobb fra dag 1, så det hadde me å si!


Svangerskap nr 2 var jeg helt sinnsykt trøtt og utslitt helt til det ble avsluttet.

Nå i svangerskap nr 3 er det en god blanding. Jeg føler meg helt fin - men har mye mensmurringer og er ganske trøtt/sliten.
Denne gangen ligger nok det aller meste på det psykiske for meg, med tanke på at det kan gå galt osv.
så målet er å prøve å ikke stresse! Puste med magen og tenke gode tanker :dummy::Heartpink
 
Dette er min andre graviditet. Og merker allerede nå at det er annerledes enn første.. med første fikk jeg ømme pupper samme dag som positiv test og var slik i flere uker. Denne gangen ingenting :oops: :)
Andre som har erfaring fra hvordan svangerskapene har vært ulike?
Vi er litt like da :laughing002 Jeg er å på mitt andre, men merker lite bortsett fra litt av og på murringer. Sist hadde jeg så sykt ømme pupper, kunne ikke ha dyna over likksom. :hilarious:
 
Dette er min andre graviditet. Føler meg mindre preget med kroppslige symptomer, ikke like luftig, ikke like uggen, og puppene er ikke følsomme i det hele tatt. Men psykisk er det vanvittig tankekjør, og pga mindre symptomer så tenker jeg (automatisk) katastrofetanker - og det med blandede følelser.

Denne graviditeten var ikke planlagt, tok angrepille, men den funket jo ikke. Baby på 8 mnd som kom på keiserlig vis, skulle være i sentrum en stund til. Planen var å starte på prevansjon denne menstruasjonen…

Første graviditet var ønsket og planlagt, da var jeg mer stressa for det skjedde så fort! Hadde forventet 6-12mnd for å bli gravid, og det å ha god tid til å psyke meg opp var viktig. Men… det tok kun 3 mnd uten særlig aktiv prøving.

Det må dog sies at jeg har fryktet graviditet, fødsel og tiden etter, siden jeg var 15år. Jeg blir 32 i år. Føler allerede at jeg ikke har noe liv (misforstå meg rett)… Men om denne babyen blir jordboer om 8-9 måneders tid så er h*n hjertelig velkommen. Alt ordnet seg, men det er veldig mye her og nå. Og så er det så ensomt å være gravid! I alle fall siden man helst ikke bør dele for nye for tidlig…. Veldig takknemlig for forumet.
 
Dette er min andre graviditet. Føler meg mindre preget med kroppslige symptomer, ikke like luftig, ikke like uggen, og puppene er ikke følsomme i det hele tatt. Men psykisk er det vanvittig tankekjør, og pga mindre symptomer så tenker jeg (automatisk) katastrofetanker - og det med blandede følelser.

Denne graviditeten var ikke planlagt, tok angrepille, men den funket jo ikke. Baby på 8 mnd som kom på keiserlig vis, skulle være i sentrum en stund til. Planen var å starte på prevansjon denne menstruasjonen…

Første graviditet var ønsket og planlagt, da var jeg mer stressa for det skjedde så fort! Hadde forventet 6-12mnd for å bli gravid, og det å ha god tid til å psyke meg opp var viktig. Men… det tok kun 3 mnd uten særlig aktiv prøving.

Det må dog sies at jeg har fryktet graviditet, fødsel og tiden etter, siden jeg var 15år. Jeg blir 32 i år. Føler allerede at jeg ikke har noe liv (misforstå meg rett)… Men om denne babyen blir jordboer om 8-9 måneders tid så er h*n hjertelig velkommen. Alt ordnet seg, men det er veldig mye her og nå. Og så er det så ensomt å være gravid! I alle fall siden man helst ikke bør dele for nye for tidlig…. Veldig takknemlig for forumet.
Uff kjære deg :sorry: skjønner du har behov for å prate med noen!
Det blir bra når vi får skjult forum og kan dele litt mer :)
 
Dette er mitt (forhåpentligvis) tredje barn, men har hatt en SA tidligere. Første baby: superoppblåst, menssmerter og noe ømme pupper, bare litt morgenkvalm i et par uker, litt sliten og kjempebisarre drømmer. Andre baby: superømme pupper, konstant kvalm i tre måneder, ditto drømmer og konstant hodepine første og andre trimester i tillegg til småblødninger halve graviditeten. I tillegg helt ekstremt sliten. Veldig spent på denne gangen. Foreløpig er det eneste jeg kjenner ørlite kvalme innimellom og bittelitt trøttere enn vanlig. Håper jeg slipper billigere unna enn sist. Graviditeten som endte i SA husker jeg ikke hvilke symptomer jeg hadde. Har fortrengt det tror jeg.
 
14 år siden sist
Kan ikke huske at jeg var kvalm med de tidligere, men nå hindrer det mye i hverdagen - og jeg er kun i uke 4
 
Mitt tredje svangerskap.
Første er 13 år, så det er vanskelig å huske helt hvordan det var. Tror jeg var ganske frisk og rask til jeg fikk litt høyt blodtrykk og etterhvert begynnende svangerskapsforgiftning.

Andre er 1,5 år, her kjenner jeg meg godt igjen. Var så forferdelig sliten og kvalm i starten, startet rundt uke 5. Fikk deretter ganske tidlige bekkenplager, etterfulgt av høyt bt som måtte medisineres. Ble veldig dårlig av medisinene jeg måtte ta for bt, så det er litt skrekkblandet fryd å være gravid igjen.

Men de to siste er svangerskap av assistert befruktning, så de er veldig planlagt og ønsket❤️
 
Mitt andre svangerskap. Er tidlig å sammenligne enda, men kjennes ganske likt ut foreløpig. Litt kvalm og litt ekstra sliten og trøtt. Hadde en del bekkenplager på slutten så spent på hvor tidlig det begynner nå.
 
Dere vet den følelsen av bobler/sommerfugler i magen rundt uke 15-20 før man kjenner spark?

Dette er tredje svangerskap hvor jeg kjenner masse sånn allerede i uke 6. noen flere?
Er det bare mentalt? :hilarious: Eller er det muskler/spenninger som leker med nervene?
 
Dere vet den følelsen av bobler/sommerfugler i magen rundt uke 15-20 før man kjenner spark?

Dette er tredje svangerskap hvor jeg kjenner masse sånn allerede i uke 6. noen flere?
Er det bare mentalt? :hilarious: Eller er det muskler/spenninger som leker med nervene?
Jeg har også kjent sånne bobler, men tenker at det må være luft i magen :hilarious: er vel ikke fysisk mulig for en så liten en å lage noen merkbare bevegelser enda :)
 
Jeg har også kjent sånne bobler, men tenker at det må være luft i magen :hilarious: er vel ikke fysisk mulig for en så liten en å lage noen merkbare bevegelser enda :)
Det tenker jeg og- men jeg pleier aldri å få sånn følelse til vanlig med luft i magen.
Kan det være ekstra sensitivt rundt livmoren som gjør at man merker det tru?
 
Dette er mitt 3. svangerskap (har født et barn, forrige mistet jeg i uke 14), og selv om jeg alltid har vært heldig med ganske milde symptomer synes jeg at jeg har enda mindre enn jeg pleier nå :wideyed: Det er litt deilig, men litt skummelt også!
 
Det tenker jeg og- men jeg pleier aldri å få sånn følelse til vanlig med luft i magen.
Kan det være ekstra sensitivt rundt livmoren som gjør at man merker det tru?
Nei, ikke jeg heller. Hmm, kanskje det :) Har nok i hvert fall en naturlig forklaring :joyful:
 
Dere vet den følelsen av bobler/sommerfugler i magen rundt uke 15-20 før man kjenner spark?

Dette er tredje svangerskap hvor jeg kjenner masse sånn allerede i uke 6. noen flere?
Er det bare mentalt? :hilarious: Eller er det muskler/spenninger som leker med nervene?
Jeg har kjent sånne bobler da jeg absolutt ikke var gravid, tar meg alltid ekstra til magen da og konkluderer med at det kan ikke stemme :hilarious:
 
Back
Topp