Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff, så utrolig fælt å få en slik beskjed når man venter noe helt annet! Ta godt vare på deg selv, håper du får kommet inn til sykehuset raskt.Hei,
Jeg hadde termin 17 mars men fikk beskjed på ultralyd i dag at det har endt i en MA.
Planen var egentlig å se hjertelyd osv men endte brått i noe annet. Henvisning er sendt sykehuset men ettersom det er fredag må jeg nok gå med dette frem til mandag/tirsdag.
Sitter mye å tenker på den lille som skulle blitt selv, og lurer på hva som gikk galt. Jeg må fortelle meg selv at det må ha vært noe som ikke var som det skulle med spiren, og håper at det går bedre neste gang.Jeg hadde termin 17. januar, men MA ble oppdaget når jeg skulle vært 8+3 (ble målt til 5+x) den 7. juni.
Det har vært tøft, men måtte bruke tid på å sørge og bearbeide det som «skulle vært».
Det går mye bedre nå, men innimellom tenker jeg på lille spiren vi mistet og undrer meg over hvem han/hun ville vært, hvordan personlighet lille ville fått, osv.
Sitter nå og venter på om vi lyktes i første pp etter MA’en, men er skikkelig nervøs etter kjemisk og MA i de to forrige pp’ene.
Håper (termin)spiren sitter for oss alle igjen snart
Hei!Har endelig sluttet å blø, men merker på litt murringer/ubehag foran i magen - noen som vet om det er normalt å kjenne på slikt etter at man har sluttet å blø? Kjenner på litt usikkerhet rundt om alt har kommet ut og er bra, eller om det er noe galt...
Hei!Hei!
Sluttet helt med farget utflod også? Hva sier ev. graviditetstest?
Hos meg måtte kroppen jobbe i flere runder med begge abortene mine. En MA (uke 9) før første baby og en SA (uke 7) før denne som kommer nå.
Folk er forskjellige - min kropp var ikke så «flink» på å rydde opp kjapt, blødde mye, men 2/4 svangerskap har gått hele veien. Fikk gjerne satt i gang prosessen igjen når jeg var i ordentlig fysisk aktivitet osv. andre gang var jeg kjapp på å be om hjelp etter fire uker med positiv test for å slippe å gå unødvendig lenge.
Bare min erfaring kan godt hende du kjenner på EL eller liknende! Lykke til <3
En så utrolig trist beskjed å få håper det går bra med deg og dine, ta godt vare på deg selvHadde termin 27.februar. MA på ultralyden I dag..
Jeg er litt usikker, men på sykehuset sa de at man kan ha murringer en stund.Har endelig sluttet å blø, men merker på litt murringer/ubehag foran i magen - noen som vet om det er normalt å kjenne på slikt etter at man har sluttet å blø? Kjenner på litt usikkerhet rundt om alt har kommet ut og er bra, eller om det er noe galt...
Jeg har ikke fått første mens enda da det er en uke siden utskrapning, men jeg har sluttet å blø.Vet ikke helt om jeg hører hjemme her. Skulle ha termin 15 januar, men måtte ha medisinsk abort i uke 13, etter funn av alvorlige fosteravvik. Noe av det tyngste jeg har gått gjennom, og syntes fremdeles det er beinhardt. Har fått første mens nå, som også har innebært litt rester, det har vart ca 2 uker nå, og fikk beskjed om at det kan vare ytterligere 2-3 uker. Har noen av dere fått første mens? Hvor lenge varte det i så fall?
Takk for svarJeg er litt usikker, men på sykehuset sa de at man kan ha murringer en stund.
Hva slags type abort hadde du?
Min ble først utført medisinsk, men det funket ikke og allmenntilstanden sank. Ble innlagt på sykehuset for 4 nye runder med cytotec.
Da dette heller ikke gav noen effekt, endte det i utskrapning.
Sender deg en god klem
Hei, eg mistet min lille spire i ma/sa 1 august eg var da 10 uker på vei!
Eg var 100% sikker på at dette skulle gå bra, hadde aldrig trudd at eg skulle miste.
Fikk og nett vite at en vennine av meg har termin med sitt barn nr 2 rundt samme tid som eg hadde! Eg er veldig glad på hennes vegne men og veldig trist, spesielt siden vi kunne gått gravid sammen, og tatt permisjon sammen, og hatt barn i samme alder.
Eg gruer meg og til nesten år nå...
veldig lei for å høre at du har opplevd det samme her nå:/ det er ingen god følelse og kjenner igjen følelsen av at alt raser sammen ifht permisjonstid med venninner. Sender deg en god klemHei, eg mistet min lille spire i ma/sa 1 august eg var da 10 uker på vei!
Eg var 100% sikker på at dette skulle gå bra, hadde aldrig trudd at eg skulle miste.
Fikk og nett vite at en vennine av meg har termin med sitt barn nr 2 rundt samme tid som eg hadde! Eg er veldig glad på hennes vegne men og veldig trist, spesielt siden vi kunne gått gravid sammen, og tatt permisjon sammen, og hatt barn i samme alder.
Eg gruer meg og til nesten år nå...