FOR mye Yoghurt?

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
Er det farlig å spise MYE yoghurt (bortsett fra at det ofte innehilder endel sukker?)

Jeg tenker: hvis jeg spiser en halvlitersbøtte med yoghurt.. er det skadelig (så sant jeg ikke gjør det for ofte..)

Hvorfor skal det være farlig å spise youghurt? Har ikke fått med meg det jeg.....

Skal spørre meieri-mannen min når han kommer tilbake på msn! [:)]

Jeg vet ikke.. derfor jeg spør.. [:-]
Er vel en grunn for at porsjonsbegre med youghurt alltid er så små, tenkte, jeg[8|]

hehe.. håper han kommer snart..
for halvlitersbøtta blir tommere og tommere, og det er det eneste jeg har appetitt på!![8D]

Jeg spiser masse youghurt jeg, og har aldri hatt noe problemer med det. MEN, mye melk og melkeprodukter generelt er ikke bra for et voksent menneske. Det er ikke naturlig for et voksent menneske å drikke melk. Vi i Norge har bare vendt oss til det. Hvis en person som ikke har drukket melk siden spedbarnstiden gjør det, blir den forgiftet og det kan være livsfarlig. En venninne av meg bodde i Australia i ett år, og da drakk hun ikke melk. Da hun kom hjem hadde hun fått laktoseallergi... Men som sagt, her i landet er vi vokst opp med melk og melkeprodukter, og kroppen er blitt vant til det, og så lenge vi ikke overdriver går det helt fint [:)]

takk for tips..
men at JEG blir forgiftet som drikker så mye melk / melkeprodukter.. det skal vel noe til..

Drakk f.eks en hel liter EkstraLettMelk til et måltid i går [8|]

Må ha det, bare må ha det!

Jeg drikker fryktelig mye melk jeg og!
Sambo har funnet ut at vi drikker melk for rundt 600 kr i mnd! [8|]

hehe, sant nok.Melk e kjempegodt!

De magre yoghurtvariantene skal man bare spise så mye man vil av!
Dette er spørsmål som Tine Forbrukersenter er veldig glade for å få!

Men melonyoghurt med 20%mindre tilsatt sukker er vel ikke regnet som en av de magrere?

Jaja.. nå er boksen så godt som tom likevel [8D]
Og jeg er mett[;)]

hehe, håper du koste deg masse med yoghurten, Fiorelina!!!

Tror nok ikke det er farlig å spise mye yoghurt! Det er nok bare som du sa selv pga sukkeret og fettet at man anbefales å ikke spise altfor mye.

Har det akkurat som deg. Synes det er så fryktelig godt, og noen ganger er det umulig å slutte å spise før boksen er tom:-)

Godt at det er flere som meg..
mannen min klarer seg fint med et sånt lite porsjonsbeger om gangen han, men for min del blir de bare stående i skapet.. -for mye snerk og for lite yoghurt!!

http://www.melk.no/Article.aspx?artid=7066&mnu1id=6003&mnu2id=6019&mnu3id=6059&mnu4id=

Her står det om graviditet og melkeprodukter.

hehe, tror du kan kose deg deg bare godt med youghurten din jeg[8D]
har hørt fra andre at man skal være litt forsiktig med sukker i siste del av svangerskapet da, men det fins jo youghurt som ikke er så mye sukker i.

For mye av alt er jo usunt da.. Men jeg tror nok ikke noen av dere tar skade av det.. Mye skremselspropaganda ute å går! Når noen kan spise kull og avispapir et helt svangerskap så må du kunne spise så mye yoghurt du bare måtte ønske[:D]

Back
Topp