For mye søvn?

bimsa

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Lillemannen er nå 2 uker gammel, og har et veldig godt sovehjerte.

Han spiser en del ekstra på kvelden før midnatt (gjerne med 1-2 timers mellomrom) og sover så hele natten.

Problemet er at han sover for lenge! Han sover mer enn gjerne 8-9 timer om natten, og å få vekket han er absolutt ikke enkelt. De gangene jeg har vekket han for mat spiser han kanskje 10-20 ml og så slokner han igjen.

Han har heller ingen tegn til gulsott og virker mett og fornøyd ellers.

Om baby går tilfredsstillende opp i vekt så er det bare å takke og prise for at vi får sove om natta, har vi fått beskjed om av helsesøster og jordmor! Men spør på helsestasjonen neste gang du er der, alltid greit med en profesjonell mening.

Enig med hun over - jeg har også en sovebaby, men han legger godt på seg - så jeg lar han bare sove:) sjekket med helsestasjonen og de sa at så lenge de er fornøyde og legger på seg - skal man bare nyte at de sover, og prøve å slappe av selv også:)

Han er matvrak og har gått masse opp i vekt. Spurte helsesøster og hun sa at han ikke bør sove mer enn 5 timer om natten.

Men samtidig så vil han jo ikke spise om natten heller, og jeg kan jo ikke drive med tvangsforing...

Gjør det du føler er rett så lenge han går opp i vekt og trives ellers. Ikke alle som passer inn i standardrammen til helsesøster og lege!;)

La han sove! Godt mulig du får en periode hvor du skulle ønske han sov mer! :) så lenge de går opp i vekt og virker fornøyde så la de styre det selv :)

Back
Topp