For mye melk?

militærfrue87

Betatt av forumet
I det siste har jeg av og til problemer når jeg ammer med at babyen slipper puppen mange ganger i løpet av et måltid, hoster og blir urolig, også renner det fra munnvikene hennes. Virker som hun er sulten for hun blir fortvilt og skriker og prøver på nytt mange ganger. Lurer på om jeg har for mye melk? Flere som har opplevd noe lignende og har noen råd/meninger om hva man kan gjøre?
Hun har spist veldig mye fra første stund og er god og rund, så hun får i hvert fall nok, bare håper ikke det blir for mye..

Samme problem her. Mye melk og kraftig utdrivningsrefleks. Du kan lese om det på ammehjelpen. Jeg har klart å redusere melkeproduksjonen med intervallamming, men utdrivningsrefleksen er fortsatt sterk. Håndmelker gjerne litt først og tar hun vekk når jeg kjenner spruten kommer. Tar henne ofte opp for å rape, men det blir desverre mye luftsluking når hun prøver å svelge unna og det gir jo luftsmerter osv...

Samme problem her. Mye melk og kraftig utdrivningsrefleks. Du kan lese om det på ammehjelpen. Jeg har klart å redusere melkeproduksjonen med intervallamming, men utdrivningsrefleksen er fortsatt sterk. Håndmelker gjerne litt først og tar hun vekk når jeg kjenner spruten kommer. Tar henne ofte opp for å rape, men det blir desverre mye luftsluking når hun prøver å svelge unna og det gir jo luftsmerter osv...

Her står melkestrålen rett ut i det han tar tak (er det kraftig utdrivningsrefleks?), og han slipper puppen mange ganger - blir rimelig frustrert, stakkars liten. Jeg bruker pumpen og pumper ut 20-30 mm fra hver pupp før han får, virker som det hjelper!

Jeg har også for mye melk... Har prøvd metoden på ammehjelpen.no, og synes det hjalp litt, men ikke helt 100%. Pumper litt annenhver dag (når det sprenger som verst), og skal begynne å donere til sykehuset :) like greit!

Her står melkestrålen rett ut i det han tar tak (er det kraftig utdrivningsrefleks?), og han slipper puppen mange ganger - blir rimelig frustrert, stakkars liten. Jeg bruker pumpen og pumper ut 20-30 mm fra hver pupp før han får, virker som det hjelper!

Høres ut som du har det ja. Ikke dumt å ta ut litt melk på forhånd. Det blir ofte bedre når de blir større.

Samme her. Trykket i puppene er ganske kraftig, strålen står rett ut. Noen ganger starter det når jeg står i dusjen - helt av seg selv. Og når han slipper taket står strålen rett i fjeset på ham. Kanskje jeg også skal prøve pumpetrikset ditt :)

Jeg har prøvd å tømme puppene i dag og intervall-ammet slik som det sto på ammehjelpen. Det har fungert bra, hun har diet rolig og lenge ved hver amming. Pumpet også litt ut når jeg byttet pupp. Nå har jeg masse melk jeg kan gi henne på nyttårsaften, så jeg kan drikke litt vin :)

Jeg også hadde suksess med det, men jeg måtte amme et halvt døgn per pupp før det hadde effekt. Hadde med andre ord h..... melkespreng i det andre, men det tok heldigvis ikke mange dagene :) Desverre ødelegger utdrivningsrefleksen en del for det bare renner ut og strålen står selv om jeg kvitter meg med litt på forhånd. Det gikk seg heldigvis til med storesøster. Til større hun ble til mer svelga hun unna. God og rund var hun også. Lillesøster har gått opp 1300 g på 4 uker og 4 dager..:)

I det siste har jeg av og til problemer når jeg ammer med at babyen slipper puppen mange ganger i løpet av et måltid, hoster og blir urolig, også renner det fra munnvikene hennes. Virker som hun er sulten for hun blir fortvilt og skriker og prøver på nytt mange ganger. Lurer på om jeg har for mye melk? Flere som har opplevd noe lignende og har noen råd/meninger om hva man kan gjøre?
Hun har spist veldig mye fra første stund og er god og rund, så hun får i hvert fall nok, bare håper ikke det blir for mye..

Jeg har mye melk. Det er veldig trykk i strålen så kan gå flere meter :0 så visst jeg ikke håndmelker først hoster hun og setter I vrangen. Som oftest pumper jeg ut litt først. Særlig på morgenen. Da er det veldig sprengt. Da for hun ikke tak og alt for høyt trykk. Er blitt litt rund hun også :)

Jeg har mye melk. Det er veldig trykk i strålen så kan gå flere meter :0 så visst jeg ikke håndmelker først hoster hun og setter I vrangen. Som oftest pumper jeg ut litt først. Særlig på morgenen. Da er det veldig sprengt. Da for hun ikke tak og alt for høyt trykk. Er blitt litt rund hun også :)
Her blir hun mest urolig på ettermiddag og kveld. Men det er mest i starten. Har aldri hatt brystspreng, men virker som det er mye melk forde for det spruter når jeg klemmer på de. Ikke alltid det blir bedre når jeg pumper ut først. Hvor mye pumper du ut før et måltid?

Back
Topp