For mye mat??

Sienna3

Gift med forumet
Kan babyene få for mye mat?? [:-][&:][8|]
Spiser de ikke til de blir mette da?
Var en venninne som snakket om det her..

ORIGINAL: Sienna3

Kan babyene få for mye mat?? [:-][&:][8|]
Spiser de ikke til de blir mette da?
Var en venninne som snakket om det her..

Dette kan jeg egentlig ikke noe om, men tror at ammende barn ikke kan få for mye mat. Melkeprodukjonen din følger barnets behov. Min erfaring er at om lillegutt som får både mm og mme spiser for mye til et måltid kommer overskuddet opp som gulp. Han får litt vondt i magen om han blir for mett, og etter han har rapt skikkelig og gulpet litt kommer overskuddet opp igjen. Vet ikke om dette er noe som gjelder alle, men begge mine har vært slik.

Hvordan begrunnet hun at babyen spiste for mye da?

Jo de kan vel spise for mye,men som 3 små engler skriver så gulper de det bare opp igjen.

Hehe, tror ikke min stopper når han er mett!!?? Nevnte for hs at han gulper endel innimellom, og siden han legger på seg godt å spiser masse og ofte, mente hun at det var bare overskuddet som kom opp igjen.. Så antar at de spiser til de er mette, og litt til kanksje?! [:)]

Hs sa at amme barn ikke kan få for mye, snuppa mi bruker meg som smokk på kvelden og da kommer det litt opp igjen...

Ja jeg sa til henne at jeg også trodde overskuddet kom opp som gulp. Men hun mente at mange "overforet" ungene sin for å få de til å sove..[:-]

Her skjedde jo det...

Mini spiste og spiste og ALT kom i retur... skjedde nesten hver gang. Han gikk ned i vekt, så vi ble innlagt på barneklinikken. Der fant de ut at han spiste det han skulle i løpet av 5 min. Så da ble det 5 minutters spising en lang stund. Men nå er han flinkere til å regulere det selv [:)] Spiser til han er mett!

Back
Topp