for mye leker?

[8|][:-]Å du milde... Familien din skulle kommet hit og sett! Minsten her har seriøst MYE leker...
Jeg har ikke peiling på hvor mye han egentlig har.. Men MYE!
Han får jo alikevel leker til jul og bursdager osv. Heldigvis[:D].
(Blir mye lego og playmobil på vinteren ,og uteting på vår og sommer..) Han er jo den eneste i slekten som er under 13 år ,så alle synes jo det er morro å kjøpe leker/sportsutstyr til ham[:D]. Flaks for han - og for oss[:D].

ORIGINAL: nussnøff

Da er i allefall mine super bortskjemt[8D]

uhm, nei [8|] har selv en sønn på 1 år som har myyyye mer[8|]
unger får da aldri nok av leker, og går fort lei...

ORIGINAL: Mr.Darcy

ORIGINAL: veteran

jeg tørr ikke nevne va som befinner seg innenfor dette husets vegger....

sign

Min får foresten nye leker litt for ofte [&o] Min feil. i dag fikk han lekekjøkken + to store pakker med div ting til det på toys'r'us + en stor lekebil og noe utstyr til sandkasse når vi var å handla dagligvarer. sist jeg var i byen fikk han et kosedyr, og et par dager før det igjen fikk han en annen leke med lyd i.. rundt samme tid var pappan å kjøpte noe duplo til han..
Det kaller jeg nok litt bortskjemt, men som de fleste sier så er det vel sånn det er å være førstegangs [&o][8D]

Tusen takk jenter!

Skal klare å holde hodet litt høyere når det straks er klart for bursdagsbonanza ja!

Det er jo nok! Jeg tror at de fleste barn i dag har NOK leker. Personlig setter jeg stor pris på at familien min ikke kjøper masse leker til lillemann til hver bursdag og jul, det er så unødvendig.

[:)]

viss d e mye så tørr eg ikke tenka på kor mye bortskjemt mine e å di e bare 2år å 9mnd [8D]

Når du har mista oversikt og ikke vet hva dem har - da har man gått over grensa [8D]

Men syns ikke dem er bortskjemt, men dem har ihvertfall NOK AV LEKER kan man jo se ... [;)]

Her har 2 åringen:

* masse småbiler
* 1 stor lastebil
* 1 stor traktor til å trå med
* 1 lekebil han kjører på
* 1 kasse duplo
* 1 kasse bamser
* 1 boks med lekedyr
* 1 bokhylle med masse bøker
* 1 sånn formkasse til å ha klosser i

Og det holder i massevis her!!!! [:-][:D]

sign

Jeg kan ikke telle alle lekene de har, såå.. [X(]

Synes ikke dette var for mye leker nei. Vet om barn som har mer for å si det sånn. Men jeg selv prøver å være litt bevisst når jeg kjøper gaver til barn. Kjøper gjerne "nyttegaver" som spill, bøker etc i stedet for f.eks. en lekebil.

tenker som så at de er bortskjemte i forhold til barn i fattige land som ikke har noe, men som barn i et velferdsland så syntes jeg ikke at du hadde ENORMT MASSE LEKER, men kanskje ikke nødvendig å kjøpre en hel masse til??[8|]

For vår del har jo dette vært et bevisst valg. Vi vil at ungene skal nøye seg med det de har, og bruke litt tid på å ønske seg ting. Vi vil også at de skal lære seg å ta vare på tingene sine, og det tror jeg de gjør best om de føler at lekene har en reell verdi for dem. Jeg tror også de har godt av å ikke få alt de peker på.

Fireåringen sparer opp penger og får i ny og ne lov å handle noe på lekebutikken. Men det blir jo sjeldent store leken. Det lille bærbare babydukkehuset har hun kjøpt selv og det har hun lekt med hver dag i over 6 md. Så for min egen del tenker jeg at vi har funnet en god formel.

Men jeg tar det som kritikk av oppdragelsen egentlig, når det hele tiden mases om at de har så mange leker og det aldri går an å kjøpe noe til dem som de ønsker seg.

Er ikke noe gøy med gaver i familiebursdager når de bare kommer med klær og attpåtil i feil størrelse ( og ifølge min 4 åring ikke riktig dansete eller nok prinsessete).
Ikke kan jeg si noe, for da er jeg også utaknemlig.

Nei syns igrunn ikke det. Nå må jeg innrømme at jeg ikke aaaner hva mitt barn har av leker, det flyter over. Sukk...snakk om overflod[8D]

ORIGINAL: Muskatt

For vår del har jo dette vært et bevisst valg. Vi vil at ungene skal nøye seg med det de har, og bruke litt tid på å ønske seg ting. Vi vil også at de skal lære seg å ta vare på tingene sine, og det tror jeg de gjør best om de føler at lekene har en reell verdi for dem. Jeg tror også de har godt av å ikke få alt de peker på.

Fireåringen sparer opp penger og får i ny og ne lov å handle noe på lekebutikken. Men det blir jo sjeldent store leken. Det lille bærbare babydukkehuset har hun kjøpt selv og det har hun lekt med hver dag i over 6 md. Så for min egen del tenker jeg at vi har funnet en god formel.

Men jeg tar det som kritikk av oppdragelsen egentlig, når det hele tiden mases om at de har så mange leker og det aldri går an å kjøpe noe til dem som de ønsker seg.

Er ikke noe gøy med gaver i familiebursdager når de bare kommer med klær og attpåtil i feil størrelse ( og ifølge min 4 åring ikke riktig dansete eller nok prinsessete).
Ikke kan jeg si noe, for da er jeg også utaknemlig.

Synes ikke de er noe mer bortskjemte enn andre unger nei, så ikke sååå mye ut. Men skjønner godt at de kan synes at det er vanskelig å kjøpe leker, for de har egentlig alt de "trenger", selv om det ikke er mer enn mange andre unger har [;)]

Du kan jo ønske brettspill til størsteungen neste bursdag, f.eks.? Det bruker å være populært, +at det ikke er like kjedelig som klær [8D] eller vanlig lego [:)]

Ellers er bøker også gode gaver [:)] og tar ikke så stor plass [8D]

Flere barbiedukker?

Vet ikke om du har sagt til folk hva slags leker ungen kan få mer av? Hvis du sier hva ungene har lite av, kanskje det blir lettere for dem å kjøpe noe da? [:)]

Back
Topp