for mye leker?

Muskatt

Langtidsbruker men ingen fanatiker :-)
Har en diskusjon med familien ang. Småtrolla. De sier alltid at de ikke gidder å kjøpe leker til dem fordi de har så mye. Jeg blir litt sår av dette, for det høres ut som ungene mine er bortskjemte. Spør derfor ekspertisen:

Syns dere dette er mye leker for en på to og en på fire (de deler lekene)

Togbane (fra da vi var små + noe thomas-tog)
Dukkehus
10-12 lekebiler (små)
Utkledningsklær
Lekekjøkken m utstyr
To dukker + en dukkevogn
30 bamser (mest ræl de har vunnet etc)
Duplo
The-sett + småkaker
Cd-spiller
Musikkmatte
Barbie-dukke (1)
Lekehamster
Miniatyrdukkehus m liten baby inni
Gitar
Bøker
+ litt småting de har fått i donald etc som jeg ikke har kastet ennå.

Ute har de en to tre bøtter og ditto spader
I badet har de noen bøtter og badeender.

Saeh jenter: er ungene mine så bortskjemt med leker som familien vil ha det til?

Da er i allefall mine super bortskjemt[8D]

Jeg kunne godt tenke meg at det ikke kom inn mer leker på en stund for det blir fort for mye! [8D]

Men hva med og ønske noe dem liker, trenger,samler på osv til bursdag/jul og sånne ganger familien kjøper gaver? Da føler familien dem kjøper noe som blir brukt hvertfall [:)]

Hehe, da tror jeg mine også er bortskjemte...

Vi har noe ala samme nivået på antall leker, og jeg syns vi har lite leker i forhold til andre vennpar med unger!!

jeg tørr ikke nevne va som befinner seg innenfor dette husets vegger....

Kan ikke si dem er det altså! Det litt eldre å glemmer er kvaliteten på mange leker i dag, mye går i stykker veldig lett og er laget for å være forbruksvare!

du klarer å ramse opp hva ungene har, så nei - de har ikke for mye..
jeg har ikke snøring på hvor mange biler den guttungen har, hvor mye togbane, duplo eller lego han har, hvor mye koppe/matutstyr han har eller noe som helst.

Bare i garasjen har han en stor traktor med tilhenger, trehjulssykkel, vanlig sykkel og sparkesykkel... Pluss sandkasse med gravemaskin og x antall andre leker..

ORIGINAL: veteran

sign

Vil si at så lenge du har så god oversikt over alt de har, så er det ikke for mye!!!
Jeg har alltid begrenset lekeinnkjøpene her i huset, og har hatt mye av litt (mye lego, mye dukkeklær...), men jeg har også hørt at mine har for mye leker..

Jeg tenker at det spørs litt egentlig.
Jeg vet jo ikke hvor mye barna dine faktisk leker med lekene sine, hvor store de er, hvor mye som er helt nytt eller blablabla.

Sofie har ikke så mye, og hun trenger faktisk mer, fordi hun har vokst ifra mye av det hun har.
Det er bare så vanskelig å finne leker til barn i 2årsalderen, syns jeg. Nesten alt på lekebutikken er jo for større barn.

ORIGINAL: veteran

jeg klarer ikke å liste opp det han har en gang jeg[:-] 

ORIGINAL: nussnøff

samme her.
her har min 3 åring rommet sitt FULT av alt og i tilleg har han en del av stua har en sånn utstikker på stua som han har full av leker. han har sikkert 100bamser og har en svær kasse fra ikea stappa full av små biler. pluss at vi har pakka ned masse i kjelleren her og ute har han en kasse full med ting. så en sparkesykkel, to trehjulsykker, en tohjulsykkel, en sånn john derre traktor med henger og vinsj så har han i tilleg en liten 50 kubik crosser som han fikk av bestefaren sin så han har masse til og ha alt det aleine og være 3 år.

Ungene er to og fire. Mye av det de har har de dessuten arvet eller fått brukt. De leker egentlig mye med noe, men begynner vel å vokse ifra noe.

Jeg ramser alltid opp leker de ønsker seg til jul og bursdag, men får alltid samme svaret: ja leker gidder vi ikke kjøpe for det har de så mye av allerede. Så kjøper de heller klær. Kult for meg det, men fireåringen begynner å bli ganske bestemt i klesveien, så jeg er redd de snart fremstår som utakknemlige.

Og så føler jeg de ser ned på meg ved jul og bursdag fordi vi gir leker. Men de får jo ikke leker utenom det, så hvorfor ikke kjøpe litt er min tanke.

Uhm, nei. Tror Jonas har 3 ganger så mye, og han er kun en. Greit og ha litt så man kan bytte ut når de blir lei... Har ikke kjøpt alt selv, men avra og ditt og datt. Kan ikke bli FOR mye leker! [:D]

Samme her[8D]

Nei, syntes ikke det var ekstremt mye.. Send de besteforeldrene hit du, så kan de få se mye leker (alt for mye, men jeg får ikke pakket vekk ettersom hun vokser ifra det grunnet plassmangel)..
men saken er jo det at barna vokser fra lekene. og så leker de med forskjellig i perioder. en periode er det kun dukkehus, neste er det kun kjøkken, deretter lego eller tegning.
her er det alt for mange bamser. vet ikke hva jeg skal gjøre med dem..

du får ønske dem spill, lydbøker og bøker da vettu, så kanskje de kan kjøpe det.

Ja, uff.. Jeg tenkte det samme.. [X(] Tror ikke jeg hadde klart å lage en liste engang over alle lekene som er her. Og hun er bare èn, foreløpig! Men jeg får skylde på bestemora! [:-]

Back
Topp