For mye jobb? (Langt...)

Sparkebukse

Glad i forumet
Jeg er midt oppi ett lite dilemma.
Jeg er fast ansatt i en butikk på et kjøpesenter og trives veldig. Det er god timelønn, og foreløpig ligger jeg på ca 25 timer i uka i snitt, men overtar en annen stilling om en mnds tid som er ei 100% stilling.
Men for noen mnd siden så hadde jeg bare 15 timer i uka i snitt og så meg derfor nødt til å få meg en jobb til. Jeg fikk meg en ekstra jobb på en uteplass som bartender. Der jobber  jeg annenhver helg på fredag og lørdag fra 21.00 til 04.30 og er veldig god timelønn.
Problemet er nå at jeg føler alt går i ett annenhver helg, siden det er de helgene jeg jobber på butikken også. Så på fredager har jeg 15.5 timer og 12.5 timer på lørdager, så jeg er totalt utslitt når jeg endelig er ferdig med helga, for det er ikke mange timene med sammenhengende søvn jeg får heller.

Så jeg funderer nå på om jeg skal si opp jobben i barn, men samtidig så er det jo greit med den ekstra lønna. Jeg er så usikker, og jeg får dårlig samvittighet i forhold til sønnen og mannen min siden jeg ser dem så lite.
Samtidig så får jeg litt vondt i meg hvis jeg sier opp, siden jeg maste så fælt om å få den i begynnelsen.. Æsj, det er så vanskelig

Hva ville dere gjort?

Om det strekker til med penger fra butikkjobben, hadde jeg sagt opp barjobben, men sagt til sjefen at jeg kunne vært ringevikar om de trenger det for å få inn litt ekstra cash :)

Jada, det strekker absolutt til sånn som det er nå, men det er jo såklart godt med det lille ekstra;) Jeg har litt lyst til å si opp ja, siden jeg likevell får ei 100% stilling i butikken. Men er usikker. Får liksom aldri nok cash :p

jeg synes tiden med familien er viktigere enn ekstra cash jeg da. De vokser opp så fort. så jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg hadde gjort hvis vi klarte oss fint uten den ekstra jobben.
Enig med spirrevippvipp, mye bedre å be om å få være ringevikar. Da kan man ta ekstra vakter når man har trange mnd istedet.
:-)

Hvis du får det til å gå opp økonomisk uten ekstra jobben ville jeg prioritert tid med barnet mitt fremfor ekstra cash.

*Månestråle* skrev:
Hvis du får det til å gå opp økonomisk uten ekstra jobben ville jeg prioritert tid med barnet mitt fremfor ekstra cash.

hufselufs<3 skrev:
jeg synes tiden med familien er viktigere enn ekstra cash jeg da. De vokser opp så fort. så jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg hadde gjort hvis vi klarte oss fint uten den ekstra jobben.
Enig med spirrevippvipp, mye bedre å be om å få være ringevikar. Da kan man ta ekstra vakter når man har trange mnd istedet.
:-)

Back
Topp