For mange ul?

Ja penger. men som jeg sa, Dette var jo ikke for å være sjip, og som fru stina sa at mange forskere prøver å gjøre oss kommende mødre gale å engstelige osv. Jeg skrev bare om det jeg har i dokumenter.
Selv lar jeg meg ikke lure, har selv hatt 2 ul hittil.

Jeg ville bare dele det jeg har lest, fordi du spurte, syntes ikke man skal hugge hånden av noen da, så lenge man spørr å får et svar......

Neinei, mente det ikke på den måten. Vanskelig med toneleie når man skriver. Mente bare i forhold til det du sa om at de bare ville få inn mest mulig penger=). Er vel bare når det er privat man må betale.
Jeg er litt direkte til tider, uten at jeg mener noe vondt med det;). Så jeg beklager at du tok det sånn, det gjelder det andre jeg svarte på også.

det er bare tull at det er farlig med for mange ultralyd!![:D]hadde det vert farlig hadde dem jo ikke tatt det til å begynne med. hvorfor sier legen min og jordmor at det er HELT TRYGT???de vil jo ikke tjene penger på å gjøre oss redde og ulykkelige akuratt[:D]og det med at det kan gi down syndrom er bare tull da..det er faktisk en KROMOSON feil..så det oppstår jo allerde tidlig i utviklingen.
jordmor jobber tross alt med å hjelpe oss til å bringe barnet trygt frem i verden..hadde ultralyd vert farlig hadde det jo nermest vert forbudt..jeg har tatt mange ultralyder og barnet mitt er helt friskt det.
må ikke tro på all propganda.. da blir man sprø!
velger å stole på morsfølelsen og jordmoren jeg!

legen min sa til det at det kunne være skadelig.. spesielt de 3 første mnd... så han ga meg en ekstra time for å prøve å høre hjertet i stedet i uke 12...
men det ble ul alikevel.. da sa jeg at jeg allerede hadde vært på ul i uke 9 da..

ul gir jo veldig mye strålinger... kanskje derfor..

Selvfølgelig kan ikke UL gi Downs syndrom, det er jo en kromosomfeil som skjer helt i begynnelsen av svangerskapet.

Jeg personlig tror ikke UL er farlig - bekymrer meg ikke et sekund.

ORIGINAL: Mariemor1

legen min sa til det at det kunne være skadelig.. spesielt de 3 første mnd... så han ga meg en ekstra time for å prøve å høre hjertet i stedet i uke 12...
men det ble ul alikevel.. da sa jeg at jeg allerede hadde vært på ul i uke 9 da..

ul gir jo veldig mye strålinger... kanskje derfor..

Mente kromosonfeil. Skrev vel selv at det var en gen-feil. Det ble litt feil^_^.

Leste i et hefte jeg fikk fra sykehuset at det er lydbølger (? litt usikker på om jeg husker rett nå), som sendes inn. Og stråling er det vel overralt. Så om ul stråling er værre en det som er konstant i lufta hadde vært spennende å finne ut.

Men Tinan: Hvilke dokumenter er det du har? Er det mulig å få en link?

Ja det står her. men det erpå tysk, jeg vet ikke om du klarer å finne den norske delen. Er faren til gubben som har hentet dette frem.
Men siden er www.pilhar.com

Hvis ikke så venter jeg på å få den på mail, da skal jeg legg den ut.

ORIGINAL: Tinan

Ja det står her. men det erpå tysk, jeg vet ikke om du klarer å finne den norske delen. Er faren til gubben som har hentet dette frem.
Men siden er www.pilhar.com

Hvis ikke så venter jeg på å få den på mail, da skal jeg legg den ut.

Desverre så strekker ikke tysken min seg lenger enn at jeg kan bestille en hamburger. hehe. Men legg gjerne ut når du får den;)

Men lastet ned en pdf fil der som var på engelsk. News/presentation eller noe sånt. Den var merkelig. Tror ikke det var det om ul i hvertfall. Var omtrent som de mailene man får fra nigerianske høvdinger som trenger et sted å stæsje penger fordi det er krig osv... hehe. Venter på mailen din i stedet, tror jeg[:)]

Back
Topp