For lite vekt på baby?

Bkno7725672

Flørter med forumet
Min sønn på 3 mnd har bare gått opp 130 gram i uken (gjennomsnitt), og er litt bekymret. De sier jo helst 150-250 gram i uken. Har ikke fått legetime før i april. Noen som har opplevd det samme? Noen tips å komme med`? Jeg ammer + gir mme en gang om dagen.
 
Min sønn på 3 mnd har bare gått opp 130 gram i uken (gjennomsnitt), og er litt bekymret. De sier jo helst 150-250 gram i uken. Har ikke fått legetime før i april. Noen som har opplevd det samme? Noen tips å komme med`? Jeg ammer + gir mme en gang om dagen.
Min har og gjort det hele tiden, men så lenge han følger sin egen kurve,og ellers ser frisk og rask ut trenger du ikke stresse. Hs hadde sagt noe om det var fare på ferde (regner jeg med) :) :)
 
Min sønn på 3 mnd har bare gått opp 130 gram i uken (gjennomsnitt), og er litt bekymret. De sier jo helst 150-250 gram i uken. Har ikke fått legetime før i april. Noen som har opplevd det samme? Noen tips å komme med`? Jeg ammer + gir mme en gang om dagen.

Ikke noe å stresse med, min har heller ikke fulgt det snittet der. Det de er opptatt av er at de følger kurven sin :) Du kan jo ta kontakt med helsesøster på helsestasjonen og få en samtale og kontrollveiing? :)
 
Gi han mme etter hver amming hvis han fortsatt er sulten.
 
Jeg var å veide annenhver uke en vending, og er litt tilbake der nå (hun er 6 mnd og har gått ned i vekt)
Spør og hvordan forholdet mellom høyde og vekt er. Har litt og si det og, og det er en egen målestokk på det og. Ene hs på stasjonen vår er vel så opptatt av det, som vekten i seg selv. Så om vekten er litt lav, men forholdet mellom vekt og lengde er ok - så er det ikke noe farlig.

Frøkna mi gulpa som en helt og la på seg drøyt 100 gr i uka de første månedene. Hun er som sagt 6 mnd og er overalt, ikke under babygymmen der jeg la henne ihvertfall. Snudde seg før hun var tre måneder. Så tror ikke du skal bekymre deg mtp utvikling ihvertfall :)
 
Min har aldri fulgt snittet. Personlig syns jeg det er altfor mye STRESS rundt det der! Man kan ikke bedømme alle barn ut i fra en grafe.

Så lenge han er fornøyd, spiser, har våte bleier og allmenntilstand er bra så er jeg ikle bekymret!
 
Back
Topp