For lite væske?

Happy3

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
August 2018
Lille fikk ny bleie i går kl. 19.30 og har fått mat en gang i løpet av natten (ammer) og så våknet hun nå kl 6. Men bleia er helt tørr etter så mange timer. Blir jo da bekymret siden det har vært så varmt de siste dagene. Betyr det at hun har fått for lite væske eller er det bare tilfeldig? Noen som vet?

Bør være flere godt våte bleier iløpet av døgnet ja. Jeg gir alltid mer væske hvis jeg syns bleiene ikke er våte nok.

virker hun slapp? jeg tilbudt henne mer å drikke å sett om du får våt bleie igjenn til neste skift ;) jeg tilbyr veldig ofte drikke nå som det har vært så varmt og får flere våte bleier :) nå får han vann eller veldig utblandet juice for å øke lysten til å drikke :)

Jeg har gitt som vanlig, og bleiene er våte. Det kan godt tyde på dehydrering, hvis du ikke får mange våte bleier i løpet av dagen og barnet er slapt ville jeg dratt til legen.

Er det i ca 6 våte bleier i døgnet som er "hovedregelen" om man kan kalle det det? Jeg gir i alle fall vann hele tiden + at jeg ammer tre-fire ganger pr natt, og føler fortsatt ikke at det blir nok vann. Er jo så varmt :)

Er det i ca 6 våte bleier i døgnet som er "hovedregelen" om man kan kalle det det? Jeg gir i alle fall vann hele tiden + at jeg ammer tre-fire ganger pr natt, og føler fortsatt ikke at det blir nok vann. Er jo så varmt :)
Syns 6 hørtes mye ut, hvis det skal være standarden. For mindre babyer kanskje?
Min har dag i 12 timer(natt 12 timer og skifter ikke bleie da.) og vi bytter nok ikke bleie annenhver time og finner den full av tiss. Han spiser hver 3. time ca og sover innimellom her også så blir nok skiftet 5 ganger ca? Kanskje en ekstra gang hvis det bæsjes. Har egentlig ikke telt.

Syns 6 hørtes mye ut, hvis det skal være standarden. For mindre babyer kanskje?
Min har dag i 12 timer(natt 12 timer og skifter ikke bleie da.) og vi bytter nok ikke bleie annenhver time og finner den full av tiss. Han spiser hver 3. time ca og sover innimellom her også så blir nok skiftet 5 ganger ca? Kanskje en ekstra gang hvis det bæsjes. Har egentlig ikke telt.
Kanskje det. Det er litt opp og ned her, men det blir i alle fall fort 4-5 om dagen.. Vi skifter heller ikke på natta, så morgenbleien kan nesten regnes som to :p vi plages i alle fall med å få i henne nok væske til tross for at vi tilbyr hele dagen. Helt tørr bæsj og tydelig tørst til tiden. En svettebaby med andre ord :p :)

Tusen takk for svar alle sammen :) Hun hadde flere våte bleier i løpet av dagen og jeg tilbydde mer væske enn dagen før, så det fikk fint :)

Godt å høre :) Tenkte litt på det samme med min, drakk nesten ikke i natt og ville ikke ha mat før kl 10.. da klarte jeg å "tvinge" i henne en flaske med morsmelkerstatning. Puh...!!
Mye en skal bekymre seg for.

Hu mi tisser ikke hele natta. Aldri gjort det. Men derimot kommer alt etter første pupp om morgenen. Har ikke tenkt no særlig på det så lenge det er flere våte om dagen. :)

Back
Topp