For lite stigning (14-16/17dpo)?

Vet ikke hvorfor, kanskje fordi jeg ville dobbeltsjekke, tok jeg en ny gtest pluss en eltest 15 min etterpå. Bittelitt urin. Da ble eltest positiv, og makesure-testen fikk synlig strek. Øverst på bildet er testen fra lørdag, og så nummer to er første makesure i dag. Under den den neste makesure pluss eltesten.
Ser ikke streken veldig rar ut? Falsk positiv?
Kan det være at lh testen og den siste g testen har ligget inntil hverandre? Har hørt at fargestoffet kan smitte over:confused005
 
Har du latt testene ligge inntil hverandre? I så fall kan fargestoff ha smittet over.. Ellers synes jeg jo testene ser positive ut. Kanskje få målt hcg hos legen? :)
De var ikke i berøring med hverandre tror jeg. Tror ikke jeg vil ta blodprøve for dette, mister vel uansett om en dag eller to.
 
Kan det være at lh testen og den siste g testen har ligget inntil hverandre? Har hørt at fargestoffet kan smitte over:confused005
Det kan skje har jeg lest ja, men de lå ikke så nær hverandre. De ble tatt i urin i samme beholder, samtidig. Kan det være nok til at fargestoff smitter?
 
Last edited:
Tok en ny test etter ca to timer. Da er det en veldig svak strek. Så på litt over to timer var første makesure omtrent negativ, andre positiv, og tredje veldig, veldig svak positiv. Skjønner dette er en kjemisk, men rart at testene varierer sånn.
 

Vedlegg

  • 2ED739E0-E547-49AE-BBAF-B430010B7DF8.jpeg
    2ED739E0-E547-49AE-BBAF-B430010B7DF8.jpeg
    924,6 KB · Visninger: 61
Så forvirrende og kjedelig! Jeg tror jeg også hadde en kjemisk denne gangen, men tror aldri det har skjedd før. Må være frustrerende å ha opplevd det så mange ganger. :(
 
Så forvirrende og kjedelig! Jeg tror jeg også hadde en kjemisk denne gangen, men tror aldri det har skjedd før. Må være frustrerende å ha opplevd det så mange ganger. :(
Takk. Trist at du også har opplevd det. Jeg visste ikke hva det var engang før jeg plutselig fikk den ene etter den andre. Har nå prøvd både progesterontilskudd og blodfortynnende uten at det hjalp, så da er det vel noe galt med eggene.

Om noen har opplevd flere kjemiske, og så lyktes plutselig, gjerne del hva du/dere gjorde annerledes den gangen det gikk bra. :Heartred
 
Takk. Trist at du også har opplevd det. Jeg visste ikke hva det var engang før jeg plutselig fikk den ene etter den andre. Har nå prøvd både progesterontilskudd og blodfortynnende uten at det hjalp, så da er det vel noe galt med eggene.

Om noen har opplevd flere kjemiske, og så lyktes plutselig, gjerne del hva du/dere gjorde annerledes den gangen det gikk bra. :Heartred
Huff så leit å lese :(
Har mannen testet kvaliteten på svømmerne siden du føler at det kan være noe galt med eggene?
 
Tok en ny test etter ca to timer. Da er det en veldig svak strek. Så på litt over to timer var første makesure omtrent negativ, andre positiv, og tredje veldig, veldig svak positiv. Skjønner dette er en kjemisk, men rart at testene varierer sånn.
Uff, føler med deg. Har du prøvd å ta en antibiotiakur? Jeg hadde flere kjemiske og så satt den etter AB-kur. Hør med gyn/lege om du kan få det.

Er jo ikke sikkert det hjelper, men et «enkelt» tiltak å teste ut.
 
Uff, føler med deg. Har du prøvd å ta en antibiotiakur? Jeg hadde flere kjemiske og så satt den etter AB-kur. Hør med gyn/lege om du kan få det.

Er jo ikke sikkert det hjelper, men et «enkelt» tiltak å teste ut.
Antibiotikakur? Aldri hørt om det i forbindelse med graviditet. Var det legens forslag? Og hvor mange kjemiske hadde du før det gikk bra?
 
Takk. Trist at du også har opplevd det. Jeg visste ikke hva det var engang før jeg plutselig fikk den ene etter den andre. Har nå prøvd både progesterontilskudd og blodfortynnende uten at det hjalp, så da er det vel noe galt med eggene.

Om noen har opplevd flere kjemiske, og så lyktes plutselig, gjerne del hva du/dere gjorde annerledes den gangen det gikk bra. :Heartred
Så leit at det ikke hjelper! Hvor lenge har dere prøvd?
 
Antibiotikakur? Aldri hørt om det i forbindelse med graviditet. Var det legens forslag? Og hvor mange kjemiske hadde du før det gikk bra?
Er vel tilfelle det er en infeksjon i kroppen som gjør at kroppen ikke prioriterer å holde på baby :Heartred
 
Uff, det er lenge! Får dere noe hjelp? Er det første dere prøver på?
Det er ikke noe hjelp vi kan få egentlig, utenom IVF da men av ulike årsaker vil vi ikke det. Så det er letrozol jeg har prøvd, uten effekt. Og så progesterontilskudd og blodfortynnende. Jeg har to barn fra tidligere, og han ett. Men jeg er 42, så er nok derfor dette skjer gang på gang. :confused:
 
Det er ikke noe hjelp vi kan få egentlig, utenom IVF da men av ulike årsaker vil vi ikke det. Så det er letrozol jeg har prøvd, uten effekt. Og så progesterontilskudd og blodfortynnende. Jeg har to barn fra tidligere, og han ett. Men jeg er 42, så er nok derfor dette skjer gang på gang. :confused:
Okei. Ja, alderen kan jo ha noe å si. Vi er 38 og kjenner absolutt på tidspresset. Jeg leste om noen som hadde brukt prednisolon og blitt gravide, men jeg vet ikke hva det evt er godt for. Kanskje verdt å undersøke!
 
Antibiotikakur? Aldri hørt om det i forbindelse med graviditet. Var det legens forslag? Og hvor mange kjemiske hadde du før det gikk bra?
Hadde hørt om noen andre som hadde brukt det. Hadde heller ingen infeksjon jeg viste om. Er jo ikke sikkert det var grunnen, men kan prøve. Hadde vel 3-4 kjemiske først.
 
Okei. Ja, alderen kan jo ha noe å si. Vi er 38 og kjenner absolutt på tidspresset. Jeg leste om noen som hadde brukt prednisolon og blitt gravide, men jeg vet ikke hva det evt er godt for. Kanskje verdt å undersøke!
Prednisolon er immunsystemdempende. Kan brukes hvis man har overaktivt immunforsvar. Og det kan det jo være at du har? Du blir jo tydeligvis ganske lett gravid, men kroppen vil ikke holde på det. Ingen erfaring med prednisolon i forbindelse med graviditet, men kanskje du kan høre med lege og prøve?
 
Hadde hørt om noen andre som hadde brukt det. Hadde heller ingen infeksjon jeg viste om. Er jo ikke sikkert det var grunnen, men kan prøve. Hadde vel 3-4 kjemiske først.
Jeg har også hørt at antibiotika kan hjelpe. Har lest om flere som ble gravid rett etter ab kur. Jeg tok selv en i forrige pp, ble ikke gravid men håper den hjalp for noe, kanskje blir det terminspire denne pp? :confused005
 
Vi prøvde leeeenge før siste mann satt:( nesten 2 år her å jeg var da 36 når jeg ble gravid. Så er jo 2 år yngre enn deg. Blir 38 nå. Her var det mannen som tok en antibiotika kur å da satt den etterpå bare sånn brått!
Men har lest at om man har BV så kan en antibiotika kur hjelpe. Eller en infeksjon i kroppen som gjør at egget ikke fester seg. Er vel i hellas eller noe de gjør det. Men er ikke noe man får mtp fertilitet i Norge. Vi er litt gniene på antibiotika her hjemme pga resistent :p men er jo lov å spørre gyn eller lege. Mange det har hjulpet på :)
 
Back
Topp