For lite stigning (14-16/17dpo)?

Isond

Elsker forumet
Poster denne her også, kanskje noen har noe sammenlignbart de har opplevd?

Har hatt fire kjemiske så langt som jeg vet om, på litt over ett år. Er over 40, så skjønner at det har med eggkvalitet å gjøre.

Fikk så vidt antydning til noe på mandag, på tirsdag og onsdag så jeg tydelig strek. Testet igjen i natt, og da var det ikke mye stigning til tross for at det var litt mer enn to døgn siden forrige test og jeg nå er 16 eller 17dpo.

Er dette enda en kjemisk? Noen som har hatt normal graviditet til tross for så svake tester så sent? :nailbiting:

Første er testen fra tirsdag, andre fra onsdag (ca. 14dpo), tredje er fra i dag(16 eller 17dpo).
 

Vedlegg

  • B0D6BD5A-F062-481C-9C98-23FDB07CBF4F.jpeg
    B0D6BD5A-F062-481C-9C98-23FDB07CBF4F.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 135
  • 483F1FFE-7EAC-4626-BEFB-B09E9FFCC278.jpeg
    483F1FFE-7EAC-4626-BEFB-B09E9FFCC278.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 135
  • A4E9307F-A8B7-4C90-9200-4B6A1EA4DCF7.jpeg
    A4E9307F-A8B7-4C90-9200-4B6A1EA4DCF7.jpeg
    765 KB · Visninger: 135
Synes jeg ser ganske tydelig økning fra test 2 til 3 altså, men man skal jo ikke bruke strimmeltester til å måle økning, er alt for mye som kan spille inn på at resultatet ser anderledes ut.
Er det tester fra samme batch? I tillegg vil jo konsentrasjonen urinen har spille inn.

Hcg skal dobble seg hver 2-3 dag, men det er jo umulig å se på en strimmeltest om det har doblet seg eller ikke.
Dersom du er bekymret så er eneste måten å få sikkert svar på å be om blodprøve for å måle hcg med 2 dagers mellomrom.
 
Jeg synes egentlig stigningen ser bra ut, kan det tenkes at du hadde noe senere EL enn antatt? Evt. At du produserer litt sent hcg?
 
Jeg synes egentlig stigningen ser bra ut, kan det tenkes at du hadde noe senere EL enn antatt? Evt. At du produserer litt sent hcg?
Testet etter eggløsning, tempet samt at aksjelegging var på kun dagen etter første positive test. Så da kan vel ikke eggløsning ha skjedd så mye senere enn kanskje maks en dag. Testen ble ikke tydelig men svak før tirsdag/onsdag. Prøver liksom å trøste meg med at det hadde vært «verre» om den var positiv allerede fra 8 eller 9dpo, men det er kanskje feil å tenke sånn.
Vet ikke hvordan jeg produserer hcg i et normalt svangerskap, fordi jeg testet bare en gang i de svangerskapene. Er bare pga. de mange kjemiske jeg tester flere ganger nå. :confused:
 
Testet etter eggløsning, tempet samt at aksjelegging var på kun dagen etter første positive test. Så da kan vel ikke eggløsning ha skjedd så mye senere enn kanskje maks en dag. Testen ble ikke tydelig men svak før tirsdag/onsdag. Prøver liksom å trøste meg med at det hadde vært «verre» om den var positiv allerede fra 8 eller 9dpo, men det er kanskje feil å tenke sånn.
Vet ikke hvordan jeg produserer hcg i et normalt svangerskap, fordi jeg testet bare en gang i de svangerskapene. Er bare pga. de mange kjemiske jeg tester flere ganger nå. :confused:
Jeg både testet og tempet. Ble allikevel flyttet nesten 1 uke tilbake på TUL. Dette med EL og befruktning er rare greier og til og med de lærde undres!

Her er mine tester tidlig i dette svangerskapet CD27 er ca. 9-10DPO.
Synes som sagt stigningen på dine er like så god!

Screenshot_20231229_095249.jpg
 
Jeg synes stigningen er fin og innafor. Kan jo hende den festet seg litt sent og da er det fine tester:)
Tatt flere?
 
Jeg både testet og tempet. Ble allikevel flyttet nesten 1 uke tilbake på TUL. Dette med EL og befruktning er rare greier og til og med de lærde undres!

Her er mine tester tidlig i dette svangerskapet CD27 er ca. 9-10DPO.
Synes som sagt stigningen på dine er like så god!

Vis vedlegget 434242
Takk for bildet. Dessverre for meg var min siste test 16/17 dpo, og dine var sterkere enn det på 12dpo…. Jeg må vel bare vente å se.
 
Poster denne her også, kanskje noen har noe sammenlignbart de har opplevd?

Har hatt fire kjemiske så langt som jeg vet om, på litt over ett år. Er over 40, så skjønner at det har med eggkvalitet å gjøre.

Fikk så vidt antydning til noe på mandag, på tirsdag og onsdag så jeg tydelig strek. Testet igjen i natt, og da var det ikke mye stigning til tross for at det var litt mer enn to døgn siden forrige test og jeg nå er 16 eller 17dpo.

Er dette enda en kjemisk? Noen som har hatt normal graviditet til tross for så svake tester så sent? :nailbiting:

Første er testen fra tirsdag, andre fra onsdag (ca. 14dpo), tredje er fra i dag(16 eller 17dpo).
Personlig har jeg dessverre bare dårlige erfaringer med sent positive og svake tester. Men i dette tilfellet synes jeg, uavhengig av dpo, at økningen er ganske tydelig på disse testene med 48 timers mellomrom. Så jeg tenker at håpet ikke er ute helt enda! :smiley-angelic001 Du kan jo fort bli en av solskinnshistoriene :Heartred
 
Det endte dessverre i kjemisk også denne gangen. Streken kan knapt sees nå. Tok siste utrogestan-dose i dag tidlig, som jeg sikkert kunne spart meg. Håper mensen kommer fort i alle fall.

Er bare veldig fortvilet og ulykkelig. Fikk opp håpet bittelitt, og tok til og med progesteron og blodfortynnende. Da er det vel eggkvalitet det går på.
 
Det endte dessverre i kjemisk også denne gangen. Streken kan knapt sees nå. Tok siste utrogestan-dose i dag tidlig, som jeg sikkert kunne spart meg. Håper mensen kommer fort i alle fall.

Er bare veldig fortvilet og ulykkelig. Fikk opp håpet bittelitt, og tok til og med progesteron og blodfortynnende. Da er det vel eggkvalitet det går på.
Uff, det er like hardt hver gang! Trøsteklem til deg :Heartred
 
Vet ikke hvorfor, kanskje fordi jeg ville dobbeltsjekke, tok jeg en ny gtest pluss en eltest 15 min etterpå. Bittelitt urin. Da ble eltest positiv, og makesure-testen fikk synlig strek. Øverst på bildet er testen fra lørdag, og så nummer to er første makesure i dag. Under den den neste makesure pluss eltesten.
Ser ikke streken veldig rar ut? Falsk positiv?
 

Vedlegg

  • 7A0B8579-E434-454C-BE7A-B9C8BD0257C7.jpeg
    7A0B8579-E434-454C-BE7A-B9C8BD0257C7.jpeg
    984,3 KB · Visninger: 78
Vet ikke hvorfor, kanskje fordi jeg ville dobbeltsjekke, tok jeg en ny gtest pluss en eltest 15 min etterpå. Bittelitt urin. Da ble eltest positiv, og makesure-testen fikk synlig strek. Øverst på bildet er testen fra lørdag, og så nummer to er første makesure i dag. Under den den neste makesure pluss eltesten.
Ser ikke streken veldig rar ut? Falsk positiv?
Har sett noen ganger at noen tester blitt litt sånn halve. Vet ikke hvorfor. Frem til du begynner å blø kan det også finne på å stige litt selv om det ikke går rett vei til slutt har jeg dessverre erfart :(
Noe herk dette her :(

Har du testa AMH og FHS verdiene dine? Stor trøsteklem ❤️
 
Har sett noen ganger at noen tester blitt litt sånn halve. Vet ikke hvorfor. Frem til du begynner å blø kan det også finne på å stige litt selv om det ikke går rett vei til slutt har jeg dessverre erfart :(
Noe herk dette her :(

Har du testa AMH og FHS verdiene dine? Stor trøsteklem ❤️
Ja, sjekket de i november. Alt var bra/normalt fikk jeg beskjed om. Ultralyd viste også at livmor og eggstokker ser normale ut. Så det er sikkert eggkvaliteten som er for dårlig.
 
Jeg ser jo strek på g-test og absolutt el-test. Begge gangene jeg har vært gravid chat el-test slått ut. Ja, streken på g-test er litt rar men jeg hadde tolket den som positiv. Men kanskje kontakt legekontoret og be om blodprøve for å måle Hcg (eller hva det heter).

Masse lykke til :Heartred
 
Har sett noen ganger at noen tester blitt litt sånn halve. Vet ikke hvorfor. Frem til du begynner å blø kan det også finne på å stige litt selv om det ikke går rett vei til slutt har jeg dessverre erfart :(
Noe herk dette her :(

Har du testa AMH og FHS verdiene dine? Stor trøsteklem ❤️
PS: Visste ikke at det er sånn at testene kan bli sterkere igjen før man begynner å blø. Føler meg forvirret av at de to makesure jeg tok (med sånn ca. 15 min mellom!) er slik at den første er negativ - kan kanskje ane noe om jeg ser den riktig vinkel og med rett lys, mens den andre er positiv. Streken ser mindre halv ut i virkeligheten, nesten lik som den fra lørdag. Ikke noe godt tegn uansett. Men hvilken test kan jeg stole på? Den negative makesure, eller den svakt positive?
Tester igjen sent i kveld tror jeg.
 
Jeg ser jo strek på g-test og absolutt el-test. Begge gangene jeg har vært gravid chat el-test slått ut. Ja, streken på g-test er litt rar men jeg hadde tolket den som positiv. Men kanskje kontakt legekontoret og be om blodprøve for å måle Hcg (eller hva det heter).

Masse lykke til :Heartred
Ja, den ser positiv ut. Men den jeg tok 15 min før var negativ. Forvirrende.
 
Vet ikke hvorfor, kanskje fordi jeg ville dobbeltsjekke, tok jeg en ny gtest pluss en eltest 15 min etterpå. Bittelitt urin. Da ble eltest positiv, og makesure-testen fikk synlig strek. Øverst på bildet er testen fra lørdag, og så nummer to er første makesure i dag. Under den den neste makesure pluss eltesten.
Ser ikke streken veldig rar ut? Falsk positiv?
Har du latt testene ligge inntil hverandre? I så fall kan fargestoff ha smittet over.. Ellers synes jeg jo testene ser positive ut. Kanskje få målt hcg hos legen? :)
 
Back
Topp