For lite melk - amme, pumpe, koke, amme, pumpe, koke, amme, pumpe, koke...

Jenta mi er 13 uker, og det startet faktisk først ved rundt 8 uker her.
Anbefaler fler å lese den her:
http://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon veldig fin artikkel om det!

Jenta mi hadde gått opp 160 gram på to uker, for så å gå ned 5 gram. Helsesøster fikk meg helt panisk pga dette, for de henger seg veldig opp i kurve. Prata med ammehjelp (som også var jordmor hu jeg fikk tak i) som synes kurven til lille her var kjempefin, og siden de strekker seg så godt (nesten 1 cm i uka her), så er det vanlig at det stagnerer litt.
Så lenge hun har gode tissebleier, og gir kontakt, smiler og ikke virker slapp hadde jeg ikke bekymret meg. :)

Takk for svar! :) Kanskje jeg skal teste det ut i morgen.

Jeg har sjeldent brystspreng.. men ser melka kommer fort, og det blir ofte mye søl. Hvordan var det for deg? Kan man bruke denne metoden selv om man ikke har spreng?

Jenta mi har en del luftplager og gulper som sagt mye. Tror avføringa er ganske normal..

Det skader vel kanskje ikke å prøve uansett. Håper det vil gjøre ting litt lettere. :)

Takk for svar! :) Kanskje jeg skal teste det ut i morgen.

Jeg har sjeldent brystspreng.. men ser melka kommer fort, og det blir ofte mye søl. Hvordan var det for deg? Kan man bruke denne metoden selv om man ikke har spreng?

Jenta mi har en del luftplager og gulper som sagt mye. Tror avføringa er ganske normal..

Det skader vel kanskje ikke å prøve uansett. Håper det vil gjøre ting litt lettere. :)
Alle symptomer trenger ikke å passe sa ammehjelp tl meg. For jeg har ikke brystspreng eller lekkasje lenger, men hun mente jeg antageligvis gått med det så lenge at det har gått seg til selv om jeg har overproduksjon.
Jenta mi gulper ikke, og har normal avføring, men likevel stemte dette for oss.
Men hun har eksploderende avføring - helt sykt hvordan det braker når det først kommer.
Men ja- jeg har som sagt ikke spreng men brukt denne metoden.

Fikk litt mer i dag enn i går. Fikk nesten 60 på det ene og 40 på det andre. Har alltid hatt mindre på det ene. I går kveld fikk jeg totalt 80, i kveld nesten 100 (det er ganske bra er det ikke?), men det kan også ha noe med hvor lenge det var siden hun hadde spist.
Fikk på det meste 100 ml på en pupp, men det var vel bare et par ganger det skjedde. Og da var jeg sprengt. Leide en sånn dobbelpumpe på apoteket, den var mer skånsom. Fikk gjennomsnittlig ca 40-60 ml på hvert bryst. På slutten da jeg pumpet vare 4 ganger om dagen fikk jeg bare 20-30 ml på hver pupp. Tok ca 2-3 dager å avslutte. Nå er det bare speilegg igjen :P

Back
Topp