For lite mat?

Nr32024

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Tutta blir 5 mnd på torsdag og siden jul har hun våknet på natta for mat.. Hun har sovet hele natten frem til det.
Vi har og begynt å legge henne tidligere. for før jul sov hun 2230-1030 så da tenkte vi at det var på tide å få henne i seng rundt 20-2030 så det har vi gjort men så begynte hun å våkne midt på natten.. alt fra 0130-0430.. (hun sover på eget rom)
Hun får mme ca 4 ganger om dagen + grøt og mme 1 gang... men når hun nå våkner 1 gang på natta så er det 5 flasker med ca 200ml hver gang (drikker ikke alltid alt ) + 80ml vann i grøten og 120 ml mme til og litt vann.. burde jeg gi et måltid til med grøt? Ser det er mange som gir 2 grøtmåltid + moste grønnsaker til middag og fruktmos innimellom per dag..

Tror jeg ville innført et måltid til med fast føde ja ☺
Matheo blir 6 mnd på torsdag og får grøt 2 ganger og mme 3 ganger om dagen, holder på å innføre grønnsaksmos også.

Ville nesten heller innført grønnsaksmos/middag for å være snill mot magen :) men det er jo heller ikke alle babyer som får vondt i magen av for mye korn så du får jo bare prøve deg fram. William er 5,5 mnd og får grøt til frokost, fruktmos til lunsj og middag. Spiser mme i mellom disse måltidene. Selv om han får så mye mat på dagtid har han begynt å våkne mellom 1-3 for mat. Vet ikke om det er en fase i denne alderen og kanskje mer oppmerksomheten enn melken? Han drikker i hvert fall 3-4 flasker mme og blir mellom 600-750 ml per døgn!

Men når dere gir grøt, gir dere mme også? Eller bare grøt og vann til drikke?

Vi gir bare grøt og vann :) mye væske i grøt allerede. Men passer på at han ikke er FOR sulten for da vil han heller ha flaske!

Bare grøt og vann. Om jeg gir flaske først orker han ikke grøt og om jeg gir flaske etter grøt drikker han ikke melk for han er mett, så da slutta jeg med det ☺

Back
Topp