For lite babysete?

ASG

Gift med forumet
Er det sånn at setet er for lite hvis selene går ned bak skuldrene til babyen i babysetet?

Jeg har nemlig ei lang snuppe på 4,5 mndr og vi har allerede selene på det øverste hakket. Har fortsatt litt å gå på der, men hun blir ikke ett år i det setet hvis ikke selene kan gå bak skuldrene.

Selan skal ikkje gå ned bak ryggen nei. Da må dåkker bytte.. Trur d e defærreste som har stolen helt til ett år...

Er det maxi cosi dere har? Problemet med mange av babysetene er at de har for få innstillinger til skulder stroppene. Britax sete er det ett av de få som har 6 forskjellige høyder til skulderselene som er ENKEL å stille opp og ned. Eldste satt i det sete til hun var 19 mnd gammel.

Jeg tror ikke det er veldig viktig på babysetene. Det viktigste er vektgrensen og at ørene ikke kommer over kanten. Ellers tror jeg det hadde vært mange som måtte ha byttet sete når ungene er 4-5 mnd gamle, og det er jo ikke meningen.

Bubble skrev:
Jeg tror ikke det er veldig viktig på babysetene. Det viktigste er vektgrensen og at ørene ikke kommer over kanten. Ellers tror jeg det hadde vært mange som måtte ha byttet sete når ungene er 4-5 mnd gamle, og det er jo ikke meningen.

i følge selgeren på torshov bilrekvisita var det veldig viktig på babysetene jo... 

men trygg trafikk sier ingenting om selene her..
http://www.tryggtrafikk.no/N%C3%A5r+b%C3%B8r+vi+bytte+ut+spedbarnstolen%3F.b7C_wtLK4N.ips

Bubble skrev:

Sitat: Selene skal helst starte ved skulderhøyde, bakovervendt skal det ikke være farlig om selene kommer noe under men det er ikke optimalt og et tegn på at setet begynner å bli for lite. Fra sikring av barn i bil. Nei, det skal ikke være meningen, men noen babyseter er rett og slett for små.

Vi har acta graco sitt og det holdt til storesøster var nesten ett år, men lillesøster er 4,5 mndr og neste 70 cm allerede, så er spent på hvor lenge det holder.

Ser ut som om jeg bør forholde meg til selene bak skuldrene da, så da er vi nok tidlig over på neste sete :P

Det med selene ikke bak skuldrene gjelder ikke babysetet. Da er det ørene over kanten som gjelder fikk jeg beskjed om på Barnas Hus. Ellers måtte vel vi hatt nytt sete når eldste var 3 måneder.

Men på andre seter fra 9 kg gjelder det.

Okei :)

Miss Fat skrev:
Det med selene ikke bak skuldrene gjelder ikke babysetet. Da er det ørene over kanten som gjelder fikk jeg beskjed om på Barnas Hus. Ellers måtte vel vi hatt nytt sete når eldste var 3 måneder.

Det er det jeg også har hørt oggår ut ifra. Ellers måtte jeg også ha byttet sete for lenge siden...

Lykkeliky skrev:

Miss Fat skrev:

Det er det jeg også har hørt oggår ut ifra. Ellers måtte jeg også ha byttet sete for lenge siden...

Har tenkt på deg ja :) Da beholder jeg babysetet så lenge jeg får presset "mini" oppi :P

ASG skrev:

Lykkeliky skrev:

Miss Fat skrev:

Har tenkt på deg ja :) Da beholder jeg babysetet så lenge jeg får presset "mini" oppi :P

Hehe. Her kan det være vi må bytte setet pga vektgrensa. Det hører man ikke ofte om! (Han har 2 kg igjen å gå på da..)

Det er nok ikke så ofte nei :P

Back
Topp