Har det så mye å si tro? Vet om mange overvektige som har fått små babyer. Jeg er normalvektig og får store barn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror ikke det jeg heller... Har ikke inntrykk av det i det hele tatt, og svarene her viser jo det samme. Blir litt irritert på at det tar så stort fokus, særlig når dette er nr tre og de to andre har vært normalvektige. Ser ikke helt poenget med vekstkontroll på sykehuset, da det ikke er noe som tilsier at denne er stor. Særlig fordi de tar ofte feil og jeg er redd jrg blir unødig bekymret..Har det så mye å si tro? Vet om mange overvektige som har fått små babyer. Jeg er normalvektig og får store barn
Trodde det var mer risiko for svangerskapsdiabetes og komplisert fødsel mer enn nødvendigvis store babyer?Har det så mye å si tro? Vet om mange overvektige som har fått små babyer. Jeg er normalvektig og får store barn
Ja tror heller detTrodde det var mer risiko for svangerskapsdiabetes og komplisert fødsel mer enn nødvendigvis store babyer?
Trodde jeg ogspTrodde det var mer risiko for svangerskapsdiabetes og komplisert fødsel mer enn nødvendigvis store babyer?
Var 30 før jeg ble gravid. Hvilke andre risikofaktorer tenker du på da?Hvor høy bmi har du? Noen er jo store pga genetikk og har ikke nødvendigvis mer sukkerholdig kosthold enn slanke personer. Er det ikke bare "overvekt" men fedme eller sykelig fedme blir det nok noe annet. Det er jo ikke bare store barn men andre komplikasjoner det også er økt risikofond , så det er jo bra de følger med. Føler du at du har et sunt kosthold så får du bare jatte med.
Jeg hadde normal bmi med første og han var 25% over gjennomsnittet på vekstestimering som stemte (3420 uke 37+0) til tross for sf.
Med yngste hadde jeg bmi på 29 og hun var gjennomsnittelig hele veien (vekstestimering hver mnd som stemte da hun kom på med 3595 i uke 40).
Man blir jo sjekket for svangerskapsdiabetes, og komplisert fødsel er vel gjerne hvis babyen er veldig stor?Trodde det var mer risiko for svangerskapsdiabetes og komplisert fødsel mer enn nødvendigvis store babyer?
Nå har jo Hi ifølge henne selv hatt komplisert fødsel og normale barn?Man blir jo sjekket for svangerskapsdiabetes, og komplisert fødsel er vel gjerne hvis babyen er veldig stor?
Nå har jo Hi ifølge henne selv hatt komplisert fødsel og normale barn?
Google bekrefter at det er komplikasjoner ved fødsel, blodtrykk, svangerskapsforgiftning, keisersnitt,og stor baby. Altså slett ikke bare "babyen er normalt stor, så da er det ikke noe problem ". At hi opplever at man bare er opptatt av å vektestimere babyen er derfor uheldig, hun bør følges tett opp pga økt risiko for svangerskapsforgiftning.
så at mellomrommet hadde sneket seg inn på feil sted. Joda, jeg skjønner hva du mener. Men jeg lurer på hva som menes med komplisert fødsel egentlig. Når man har to normale fødsler bak seg så syns jeg det er voldsomt å tro at fødsel nr tre kan bli komplisert fordi BMI er litt høyere enn ønsket. ( som ved de to forrige fødslene) svangerskapsforgiftning har jo ganske kraftige symptomer, så det er jo greit å oppdage. Veldig fornøyd med at alt ser fint ut med meg, liker bare ikke at der er så svart/hvitt på sykehuset.Beklager, jeg leste tou kompliserte, som to kompliserte, ikke to ukompliserte.
Men altså, komplisert fødsel er en risiko. Og svangerskapsforgiftning. Økt risiko pga mors vekt, derfor ekstra oppfølging. Pga risikogrupper.
Jeg må jo ta glukosebelastning selv om jeg aldri har hatt noe sukker i urin, og er i nedre område av normalvekt. Men jeg får den ekstra oppfølgingen fordi jeg er i en risikogruppe. Min mor har diabetes.
Man følger tettere opp pga økt risiko, ikke bare symptomer. At alt er fint med deg, er ikke det bare bra da?