"For høy BMI"

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Dere som hadde BMI over normalen før svangerskapet, hvor store var babyene ved fødsel?

Syns det er utrolig mye mas om dette for min del, selv om jeg har hatt tou kompliserte fødsler, og normalvektige barn. Hvor stor er sannsynligheten for at barn nummer tre er veldig stort da tenker jeg... BMI er ganske lik som før, normal vektoppgang og jevn normal stigning på sf-målet. Føler det blir litt overdramatisert og syns ikke noe om det.

Første (gutt) var 4188g
Andre (jente) 3600g
Jeg selv hadde høyere bmi med andre. Da var jeg 110 kilo .

3710:) veide 110
Andre : 3670, jeg veide 68;)

Jeg føder store barn selv om jeg er normalvektig da :P
Nr 1 var 4.2 kg litt over termin og nr 3 var 4 kg 14 dager før termin!

Samme gjelder min søster og mamma, alle normalvektige

Har harr høy BMI forut for alle mine svangerskap.
Barna har veid 2735 g (på termin), 2960 g (13 dager før termin) og 3240 g (14 dager før termin).
Med nummer to hadde jeg også svangerskapsdiabetes.

Jeg var 90 kg med nr 2. Hu var 3150 gram når hu ble født i uke 39.

Nesten 4 kg. Hun er nå snart 3, og er slank og høy.

Hadde bmi på ca 30 når jeg ble gravid. Halvveis i svangerskapet hadde jeg kun gått opp 4,5 kg. Omtrent samtidig fant de ut at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Ved fødsel, på dagen 2 uker før termin, var vekten min akkurat samme som da jeg ble gravid. (Gikk ned i vekt pga endret kosthold.) Babyen var 48 cm lang og veide 2880 g.

3798g 10 dager over termin.

Fødte 4 dager over termin, han veide 4670g og var 55cm lang å 38cm rundt hode. Satt fast i bekkenet og måtte ut med hastekeisersnitt!
La ikke på meg mer enn 12 kg totalt og alt var borte da jeg kom hjem fra sykehuset :)

Har bmi på 30 (vet ikke hva du mener med høy bmi), gutten min ble født 2 dager før termin og han var 3670 gram og 51 cm.

Førstefødte hadde jeg ikke for høy bmi,og gutten var 3950,nr to hadde jeg for høy bmi og svangerskapsdiabetes og hun var 3840 ;)

Jeg var akkurat i grenseland normalvektig/overvektig med første og akkurat overvektig med nr 2.
Jeg la på meg 20 kg med nr 1 og 9 kg med nr 2. Symfysemålene har vært over streken på begge, fordi jeg bærer barna høyt.
Nr 1 var 2966 og 48 cm 3 dager før termin.
Nr 2 var 2750 og 47 cm 13 dager gør termin.

Back
Topp