For ett år siden..

Talia3

Elsker forumet
Mailykke <3
...var jeg utålmodig og ventet på EL som jeg skulle ha om få dager..:D

Hvordan var ditt liv for ett år siden?

Sent from my iPhone using BV Forum

For ett år siden satt vi på hytta å holdt på å fnise oss i hel over svigermor som hintet om flere barnebarn da vi visste at jeg akkurat hadde sluttet på p-pillene :)

For ett år siden så jeg frem mot siste år i barnehage for (da) yngste og at eldste skulle opp i 2. trinn. I tillegg trente jeg mot halvmaraton og løp masse MASSE. I tillegg hadde jeg fått en ny stilling hos arbeidsgiver med mer ansvar. Testet ikke positivt før i september, min termin var 31.mai.

Ventet spent på el og var supergira, kanskje det skulle klaffe første måneden etter at vi hadde sluttet på pilla:)

For 1 år siden så hadde vi får første (litt klønete :P ) pp, så var spent på om det hadde klaffet :) Og tok da ikke mange dagene før jeg startet med symptomer :D Og fikk positiv g-test den 21 eller 22 august :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Da hadde jen uvitende startet i ny jobb, og største jenta hadde innkjøring i bhg:-)

Jeg jobbet min første sommer som sykepleier, og ventet på en etterlengtet ferie. Vi reiste til Rhodos 18 august, og lillemann ble laget der nede :p Testet positivt 14 september :-)

Det er også på denne tiden 5(!!) år siden jeg satt i en campingbil i Sverige - på High Caparral faktisk :p med positiv test i hånden. Sykt hvordan tiden går! :o

Var å tok en øl med noen venner, og forberedet meg på at det skulle være over et år til neste gang, siden jeg hadde nettopp sluttet på prev og ventet på første EL.

Last edited:
For et år siden dro vi til gyn for å begynne utredning av barnløshet. Vi hadde blitt gravide 2 ganger på 4 år men mistet begge i tidlig SA. Undersøkelsen med kontrastveske gjorde så vondt at jeg hyperventulerte og ble skikkelig dårlig. Ikke kunne gyn se tegn til eggløsning, hverken nylig eller ventende. Jeg begynte dermed å innse at den veien ville bli for tung å gå. Et par kvelder senere bestemte jeg meg for å gå ifra mannen min etter 9 års kjærsteforhold, han ønsket seg barn og jeg ville ikke være den som skulle ødelegge hans fremtid. Før jeg fikk sagt noe ble jeg møtt av et frieri, han ville heller gi opp drømmen om barn enn meg <3 Vi rømte rett til storbyen hvor vi feiret vårt nye statement- kun oss to til evig tid..! Knappe par uker senere kom det snikende tegn på at noe var i gjerdet - selv om gyn sa et eggløsning ikke var et tema. Svidde derfor av en haug med tester og resten av historien kjenner dere til ;)

Last edited:
Hadde gitt opp prøvinga, fokuserte på jobb, trening og andre prosjekter. Typisk at det er da det klaffer :P

For et år siden dro vi til gyn for å begynne utredning av barnløshet. Undersøkelsen med kontrastveske gjorde så vondt at jeg hyperventulerte og ble skikkelig dårlig. Ikke kunne gyn se tegn til eggløsning, hverken nylig eller ventende. Jeg begynte dermed å innse at den veien ville bli for tung å gå. Et par kvelder senere bestemte jeg meg for å gå ifra mannen min etter 9 års kjærsteforhold, han ønsket seg barn og jeg ville ikke være den som skulle ødelegge hans fremtid. Før jeg fikk sagt noe ble jeg møtt av et frieri, han ville heller gi opp drømmen om barn enn meg <3 Vi rømte rett til storbyen hvor vi feiret vårt nye statement- kun oss to til evig tid..! Knappe par uker senere kom det snikende tegn på at noe var i gjerdet - selv om gyn sa et eggløsning ikke var et tema. Svidde derfor av en haug med tester og resten av historien kjenner dere til ;)

Ååå, herlighet! Frysninger<3 for en fantastisk historie!

For et år siden var vi fremdeles triste over to SA det året og lurte på hvordan dette kom til å gå, vi som hadde kjøpt et hus med 4-5 soverom, ikke det at vi ønsker å fylle opp alle soverommene :P

For et år siden dro vi til gyn for å begynne utredning av barnløshet. Undersøkelsen med kontrastveske gjorde så vondt at jeg hyperventulerte og ble skikkelig dårlig. Ikke kunne gyn se tegn til eggløsning, hverken nylig eller ventende. Jeg begynte dermed å innse at den veien ville bli for tung å gå. Et par kvelder senere bestemte jeg meg for å gå ifra mannen min etter 9 års kjærsteforhold, han ønsket seg barn og jeg ville ikke være den som skulle ødelegge hans fremtid. Før jeg fikk sagt noe ble jeg møtt av et frieri, han ville heller gi opp drømmen om barn enn meg <3 Vi rømte rett til storbyen hvor vi feiret vårt nye statement- kun oss to til evig tid..! Knappe par uker senere kom det snikende tegn på at noe var i gjerdet - selv om gyn sa et eggløsning ikke var et tema. Svidde derfor av en haug med tester og resten av historien kjenner dere til ;)

Sitter med tårer i øya jeg! For en fantastisk historie! Veldig glad på dere vegne ;)

Ååå, herlighet! Frysninger<3 for en fantastisk historie!

Så koselig å høre :)
Mannen synes det er litt trist i etterkant at det ikke ble ring i champagneglass på Eiffeltårnet. Historien er såpass privat så vi føler ikke for å fortelle hele sannheten til alle. Men for meg kunne det ikke blitt bedre, jeg hadde grått i over et døgn med sminke i hele ansiktet, røde øyne og snørr på klærne. Skal ikke kimse av den mannen som frir til et sånt uhyre :p

Så koselig å høre :)
Mannen synes det er litt trist i etterkant at det ikke ble ring i champagneglass på Eiffeltårnet. Historien er såpass privat så vi føler ikke for å fortelle hele sannheten til alle. Men for meg kunne det ikke blitt bedre, jeg hadde grått i over et døgn med sminke i hele ansiktet, røde øyne og snørr på klærne. Skal ikke kimse av den mannen som frir til et sånt uhyre :p

Nå fikk jeg frysninger igjen altså! Deres historie er så mye mer romantisk og EKTE<3

Hadde opplevd 2 SA'er og var redd for at vi ikke skulle få det til, men alle gode ting er 3 :Heartblue

Jeg hadde gledet meg til å starte på utdannelsen, men av diverse årsaker så gikk det i vasken. Jeg var skikkelig lei meg, og følte at jeg aldri kom til å bli noe. Så da sa jeg til mannen at vi like gjerne kunne prøve noen mnd uten prevansjon for å se om en lillebror eller søster ville komme til oss. Kasta pillene i begynnelsen av juli, gifta oss i slutten av juli... og på storebror sin bursdag 1.september var testen positiv. Nå er vi velsignet med to flotte gutter, og utdannelsen ser det ut som at det ordner seg med etter endt permisjon :)

Hadde vi nettopp forlova oss og gitt opp prøving etter x-antall prøveperioder og et svangerskap utenfor livmor. Er det ikke typisk at det er da mensen ikke kommer og testen sier "gravid"? :p

Back
Topp