For et styr!

Papillon

Elsker forumet
Ungene mine begynte i barnehagen i dag, etter tre ukers ferie. Hjelp, sier jeg bare. Det har aldri vært noe som helst problem med levering for noen av de, men i dag var treåringen så vrang og ulykkelig at jeg vurderte om jeg skulle ta henne med hjem igjen... Hun gråt og gråt. Normalt ville jeg bare sagt hadet og gått med én gang, men det virket ikke som de voksne hadde kapasitet til å holde henne/ta henne på fanget, så jeg ble bare sittende... Det første de møtte meg med var et ark hvor jeg skulle fylle ut hvilke dager vi hadde behov for plassen i de nærmeste ukene. "Vi er veldig dårlig bemannet to uker framover" var beskjeden. Oh, yes, da føler man seg trygg som mor. Her har ungen hatt tre ukers ferie og det første de møter meg med er spørsmål om ikke hun skal være hjemme litt til...

Det gikk litt bedre med minstemann på halvannet, takket være flinke og stødige voksne. (Han går i en annen barnehage) Han gråt riktignok litt også, men få minutter etter at jeg kom hjem fikk jeg sms fra barnehagen om at han hadde gitt slipp på smokken og kosen sin og nå var i full gang med å leke seg på sykkel - den meldingen gjorde dagen vesentlig bedre!

Hvordan er det med oppstart etter ferie for dere? Trenger ungene ny tilvenning, selv i samme barnehage, eller gleder de seg til å begynne på igjen?

Dette er nok litt opp og ned på ungen til unge
I fjord når ungene kom tilbake etter 4 uker sås tartet vi litt forsiktig de hadde korte dager den første uke de var da i barnehagen kun i kjernetiden
Det med slik skjemma er for å vite hvor mange de evt må ha i bemmaning og om de evt kan ha kortere åpningstider, der unga våres går så er det slik i påsken og jula at det blir åpningstidene justert etter hva foreldrene ønsker og behovet, samme med ansatte så justeres det etter hvor mange barn som kommer,

Her så har det gått helt fint med guttungen,mens med jentungen har det gått litt i bølgedaler pga forskjellige årsaker.Så her er jeg veldig spent på nå til høsten for da får ho starte på en annen avdeling som vi føler oss mer trygge på, så håper at det vil hjelpe i sitvasjonen for jentungen.

Her har snuppa ikke tatt skikkelig ferie enda. Her har de hatt nok voksne til å ta seg av henne hver gang. Hun går ikke så mye og har tatt litt fri inni mellom, så i dag var det 5 dager siden sist hun var i barnehagen. Hun er en mammajente og var ganske usikker i dag, men de voksne satte seg ned ved siden av henne og pratet om de andre ungene som var komt, og hva de skulle finne på i dag, hvilke voksne som kom senere osv... Så tror nok at hun har en flott dag i dag også. Vi har ikke fått noe skjema om hvem som skal komme når og hvor lenge.... Her er barnehagen åpen og så er det opp til oss foreldre når vi vil levere og hente ungene. Jeg jobber i samme barnehage, og vi skal jo ha arbeidsdagen vår uansett...er det lite unger så vasker, rydder, sortere og fikser vi opp inne og ute.

Vi har også passet på at at det hele sommeren skal være minst et kjent ansikt på jobb for alle ungene. Dvs at alle voksne på en avdeling kan ikke ha ferie samtidig-

Back
Topp