For en slitsom alder!

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Mini er straks 4 mnd og så krevende om dagen! Han sover kun dupper på 40 min og er så gretten når han våkner! Han vil bare bli bært, og det er hylekor uten like når jeg skal legge han både til kvelden og dagen. Om natten spiser han annenhver time.

Noen med lignende unger? Hilsen sliten mamma som har lite energi

Mini er straks 4 mnd og så krevende om dagen! Han sover kun dupper på 40 min og er så gretten når han våkner! Han vil bare bli bært, og det er hylekor uten like når jeg skal legge han både til kvelden og dagen. Om natten spiser han annenhver time.

Som om jeg skulle sagt det selv, men hun er bare 3 1/2 mnd. Skal det vare så lenge ? :O

De har et søvnsprang denne tiden, det roer seg som oftest :-) Kommer enda et mellom 8 og 10 måneders alder, den er noe tøffere.

Vi er også i denne slitsomme alderen. Her føler jeg bysser hele dagen, uten at det hjelper. Han er komt fast til meg 24 timer i døgnet. Hele natten ligger han helt inntil meg. Jeg kan ikke røre meg, da våkner han. Det er så slitsomt nå at jeg er nær å kollapse. Jeg kan ikke legge han ned i 2 minutt en gang. Håper det går seg til snart.

Lillegutt dupper bare på dagtid. Sover 20-30 min og er trøtt hele tiden. Til gjengjeld har vi greie netter med kun en mating mellom klokken 00 og 06. Sovner fort igjen. Vil heller ha nattesøvn enn dagsøvn :)

Ganske likt her også, han sover litt lengre på dagtid, men vil bare opp, og er også sååå gretten når han våkner! Der hjelper ofte å bytte bleie på han, og la han bare ligge i bodyen en liten stund, det elsker han!
Men våkner hver 2,5 time om natten!

Ja, stor forskjell nå. Hun er 3,5 mnd. Begynte å bli sånn klengete etter 3 mnd. Spiser masse på dagen og er våken nesten hele tiden. Hun sov godt 1 gang igår, ellers bare sånn 10-30 min. Gjerne da sovne mens jeg ammer da. Men hun sover heldigvis gjennom hele natta sammenhengende, sovna ca 12 igår, ligger og sover i senga si fortsatt. Her ligger jeg nå på ryggen hver morgen med den verste sprengen og forkjøla, au :(

Ganske likt her også, han sover litt lengre på dagtid, men vil bare opp, og er også sååå gretten når han våkner! Der hjelper ofte å bytte bleie på han, og la han bare ligge i bodyen en liten stund, det elsker han!
Men våkner hver 2,5 time om natten!
Det hjelper her óg!

Vi har det sånn vi også. Her er hun straks fire måneder, og de siste 2 ukene har hun vært ufattelig sutrete, grinete og klengete. Får ikke lagt henne på gymmen eller i vippestolen mer en 2 minutter, og da bare tidlig på morgenen når hun er uthvilt. Resten av dagen er det sutring og grining, i tillegg til at hun har oppdaget at hun kan hyle. Hun er også veldig vanskelig legge til pupp - spiser ikke like ofte som før, og må lure henne til å ta den mellom spark og hyl.

Hun har også fått sin første tann..! Så det hjelper vel ikke på humøret hennes...

Heldigvis så sover hun bra på natten, enda. Ca 19-07, mating 3-4 ganger..

Gleder meg til solperiode nå!

Hva går det ut på? Søvnsprang?
Det går rett og slett ut på trøblete søvn som kan komme av et kraftig hopp i utviklingen. Hvis du søker på "8 months sleep regression" på google, så står det litt der!

Her sover han maks 1,5-2 timer tilsammen hele dagen! (mellom kl 08-19). Vil helst underholdes på dagtid, så får ikke gjort så mye. Om kveldene spiser han seg opp og vil ha mat hver time og henger formelig på meg og puppen fra kl 17-20.30... så sovner han og sover vanligvis fea kl 21-06. Mor er da stuptrøtt, men prøver å sette pris på denne tida som nok plutselig er over...

Vi sliter med maten, han spiser litt også plutselig spytter han ut flasken og vrir seg som en kålmark og hyler. Så roer vi han ned med og la han opp å kikke, spise litt igjen og pån igjen, tar noen runder og få i han maten. Men plutselig et måltid spiser han uten problem..

Vi sliter med maten, han spiser litt også plutselig spytter han ut flasken og vrir seg som en kålmark og hyler. Så roer vi han ned med og la han opp å kikke, spise litt igjen og pån igjen, tar noen runder og få i han maten. Men plutselig et måltid spiser han uten problem..

Heeelt likt her! :-(

Og sliter no innmari med dagsøvnen...

Heeelt likt her! :-(

Og sliter no innmari med dagsøvnen...
Har dere noe som gjør at dere får til måltidene eller?

Ja, vi har alltid slitt litt med dagsøvnen, han er mye våken. Skjønner ikke selv at han bør sove, så vi må ut og gå tur, da sovner han.

Her har det faktisk begynt å komme seg litt. Han kan underholde seg selv litt mer på babygymmen, og det er lettere å få han til å sove på dagtid. Litt over 4 mnd nå.

Nettene er et kapittel for seg selv. Da våkner han hver time. Hvordan er deres små for tiden.

Back
Topp