For eller imot dødsstraff

Å bøte med døden er alt for enkel utvei, la de som gjør så grove feil få bli terrorisert med hva de har gjort. Én dag blir de kanskje tatt av samvittigheten. Synes fengselsstraff skulle ha vært basert mer på hvordan fangen tar det den har gjort og ikke en standard for forbrytelsen. Enkelte lærer fort, andre lærer sakte.

I mot! Hvorfor skal det være galt at noen tar liv, når andre får? Hvordan mennesker vil vi skal håndheve loven for oss, drapsmenn eller noen som ikke har lyst til å ta liv?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er for! Synes det er en del grusomme mennesker der ute som gjør ting gang på gang frem til dem blir tatt. Fortjener så absolutt ikke og leve mener jeg, først en lang fengselstraff også henrettelse.. Men det er nå min mening
Er drap godtatt og en god gjerning når flertallet bestemmer det? Henrettelse er jo det samme som drap.

Nå vil ikke jeg kalle det å være fanget for å leve, vil nok tro det er mer straff å være burrotte og lengte etter livet.

100 % i mot, men jeg er for livsvarig fengsel, der de skal leve under "minste-krav" på alt i strenge straffer.
Så får de bare bli så gal de bare kan, de bør være innelåst og borte fra alle Norges goder..

Tenker på pedofile, drapsmenn, voldtektsmenn osv..

Jeg er for! Synes det er en del grusomme mennesker der ute som gjør ting gang på gang frem til dem blir tatt. Fortjener så absolutt ikke og leve mener jeg, først en lang fengselstraff også henrettelse.. Men det er nå min mening
Det er jo familie og venner som straffes ved dødsstraff. Og hva om vedkommende er uskyldig? Fortsatt ok?

Vet ikke helt jeg... men det er jo en viss norsk terrorist som koster samfunnet vårt svimlende store summer... det syns jeg ikke at han er verdt!

Jeg er litt delt! Er noen mennesker jeg mener burde dø isteden for at staten kaster bort masse penger på de!
Og fengsel i Norge er ikke så fælt, men så driver ikke Norge med straffer men rehabilitering ;)

I mot dødsstraff. Det er ikke straff, alle må jo dø en gang.
Livstid i fengsel på en mikroskopisk celle og med kun tørt brød og vann er bedre.

I mot dødsstraff! Vi alle skal dø engang uansett, så ser ikke på det som en "straff". En person som er død, vet ikke at h*n er død så..

Om man har gjort noe ulovlig, så burde man få streng fengselsstraff (tenker litt sånn som de i Amerika har det, bak lås og slå resten av livet - inne på små celler :p)

Enig.
Syns det blir å slippe for lett. Er for livstid i fengsel i stedet for dødsstraff, og da mener jeg livstid, hele resten av livet, ikke bare feks 21 år.

For min del blir det feil å ta livet av mordere for å vise at drap er galt, hvor er logikken i det?

Også enig med de som syns straffene i Norge er for milde, amerika-standar på fengslene og strengere straffer hadde vært fint.
Kom over en sak på nrk.no hvor de så på vold mot barn (nyfødt til 1-2 års alderen) og straffene voldsutøveren hadde fått: et nyfødt barn var blitt påført skader det døde av av sin far og faren fikk knappe 3 år i fengsel! Det er bare ikke mulig :'( i sånne saker har jeg lyst å være for dødsstraff, men dødstraff blir liksom for mildt :(

Imot dødsstraff, for livstidsdommer

Definitivt for!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Imot, det er jo liksom den lette veien ut av problemene man har skapt. Heller livstid straff, å ikke sånn typisk billg hotell opphold. Men faktisk få kjenne litt på at man sitter i fengsel å har gjort noe galt!!

Back
Topp