For eller imot dødsstraff

Absolutt 100% imot!
Da er jo ikke straffesystemet bedre enn drapsmannen!
Men livstid burde vært livstid!!! Altfor milde straffer for enkelte forbrytelser :)

I mot dødsstraff! Vi alle skal dø engang uansett, så ser ikke på det som en "straff". En person som er død, vet ikke at h*n er død så..

Om man har gjort noe ulovlig, så burde man få streng fengselsstraff (tenker litt sånn som de i Amerika har det, bak lås og slå resten av livet - inne på små celler :P)
Helt enig!
fengsel i norge er jo nesten som et luksus hotell noen ganger!
og straffene er jo bare å le av nærmest!

Imot! Noen mennesker gjør helt forferdelige ting, men da er en bedre straff å få livstid fengsel. Og ikke minst, om noen får dødsstraff og de senere finner ut at de var uskyldig dømt..

Vet ikke helt jeg... men det er jo en viss norsk terrorist som koster samfunnet vårt svimlende store summer... det syns jeg ikke at han er verdt!
en av grunnene til at han koster staten så mye penger er jo pga alle fasilitetene han får! kast han inn på en celle som er 6 kvm med luftig på en liten ute gård og felles måltider med alle andre. jobbe hardt i løpet av dagen med noe som kan være til nytte så hadde han plutselig kostet mye mindre!

Imot. Men helt klart for strengere straffer i Norge. Mye er helt bak mål

Er i mot dødsstraff. Men for livsvarig fengsel straff. Per i dag er det latterlig mild fengselstraff.

Sent from my iPhone using BV Forum
Enig!
Men egentlig ser jeg ikke poenget med å ha klin gale folk som ikke bidrar noe og som bare er til fare for andre i livet. Desverre koster deathrow mer enn livstidsforvaring.

Back
Topp