For eller imot dødsstraff

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Dette har jo ingenting med barn å gjøre, men jeg er nysgjerrig!
Er du for eller imot dødsstraff?

Jeg er imot.

Er i mot dødsstraff. Men for livsvarig fengsel straff. Per i dag er det latterlig mild fengselstraff.

Sent from my iPhone using BV Forum

I mot dødsstraff! Vi alle skal dø engang uansett, så ser ikke på det som en "straff". En person som er død, vet ikke at h*n er død så..

Om man har gjort noe ulovlig, så burde man få streng fengselsstraff (tenker litt sånn som de i Amerika har det, bak lås og slå resten av livet - inne på små celler :P)

Imot! Ingenting som tilsier at dette er en "smart" straff på noen som helst måte.

I mot dødsstraff! Vi alle skal dø engang uansett, så ser ikke på det som en "straff". En person som er død, vet ikke at h*n er død så..

Om man har gjort noe ulovlig, så burde man få streng fengselsstraff (tenker litt sånn som de i Amerika har det, bak lås og slå resten av livet - inne på små celler :p)
signerer denne jeg er helt klart i mot dødsstraff, men livsvarig fengsel bør være livsvarig...

Jeg er for! Synes det er en del grusomme mennesker der ute som gjør ting gang på gang frem til dem blir tatt. Fortjener så absolutt ikke og leve mener jeg, først en lang fengselstraff også henrettelse.. Men det er nå min mening

Jeg er mot. Å drepe noen fordi de har gjort noe galt syns jeg blir dobbelmoralsk. Og i mange tilfeller mener jeg at fengsel på livstid er en mye strengere straff enn å bli henrettet, selv om mange selvsagt sitter i årevis før de blir henrettet.

Jeg tenkte faktisk nettopp på dette tidligere i dag i forhold til den saken om politihunden som fikk leve etter å ha angrepet en jente. Når de som har peiling mener hunden gjorde det den var trent til, og at det ikke er fare for gjentakelse, så syns jeg det blir for dumt å avlive hunden. Skal det være straffen liksom, at hunden får som fortjent?

Jeg er for!

Jeg er for på de sakene det ikke finnes tvil om hvem som har gjort kriminaliteten. Hvorfor skal en drapsmann ha mer rett til å leve enn personen/personene han/hun drepte?

I mot, men syns også straffene er for milde i Norge.

Back
Topp