For eller imot abort

Anede

Elsker forumet
Lurer bare på hvor mange som er for og imot abort.
Selv er jeg imot!

Ikke lag dette til en krangletråd!!!

imot!!! MEN kommer heeeelt ann på situasjonen!!

ORIGINAL: LilleBølla

ORIGINAL: buffys

ORIGINAL: ¤DiddLina¤

Bare eg som e for[8|]

nope, jeg er for.

Jeg er også for!

Signerer

jeg er for!
finnes maaaaange grunner til at man bør kunne ta abort.
men jeg er imot at folk skal bare fordi de ikke har "festet" ferdig...

ORIGINAL: RitaCeciie

Syns det er greit om du er blitt voldtatt. Men ellers er jeg imot.

jeg er imot, men er for i visse situasjoner

ORIGINAL: jonesie

Både og, men mest imot. Så lenge valget ikke er basert på egoistiske grunnlag. "Jeg føler ikke at jeg har festet ferdig"

Økonomi syntes jeg egentlig ikke er unnskyldning nok, med mindre man VIRKELIG sliter, siden etter mine erfaringer så går økonomien rundt på ett vis uansett. Sikkert noen som mener det motsatte.

SIgnerer denne. (selvom økonomi KAN være så ille at det ikke går rundt) Men det er en annen sak.

Du skal ha GANSKE gode gunner for å ta abort. Men jeg er gla vi kan velge selv. Jeg håper jeg aldri behøver å ta et sånt valg[&o] Min sønn var jo ikke planlagt og et veldig OIIII da jeg "bare" er 18år, men det har gått over alle forventinger[;)]

jeg er for selvbestemt abort.. og imot at andre egentlig skal mene at det er feil.. det er ret og slett ikke noen andres sak men så privat som det kan bli.

Man kan jo ikke være helt imot abort, derfor føler jeg at undersøkelsen er umulig for meg å svare på.

Jeg er for enkeltmenneskets frie valg. Selv for min egen del, kunne jg aldri tatt abort, kun om det var fare for mitt liv, om jeg var voldtatt eller om det var incest. Slik islam sier er lov. Men jeg kan ikke nekte andre mennesker å gjøre det. Jeg kan ikke styre over andre menneskers liv.

JEG ER FOR ,

syns det er litt rart for mangen som egentlig er i mot abort har alikevell tatt abort.........så sier de ...egentlig er jeg mot abort MEN.....

abort er en abort uansett om du egentlig var i mot.....som regel så har de fleste en grunn for det

ORIGINAL: jonesie

Både og, men mest imot. Så lenge valget ikke er basert på egoistiske grunnlag. "Jeg føler ikke at jeg har festet ferdig"

Økonomi syntes jeg egentlig ikke er unnskyldning nok, med mindre man VIRKELIG sliter, siden etter mine erfaringer så går økonomien rundt på ett vis uansett. Sikkert noen som mener det motsatte.

signerer her jeg...

Jeg er for selvbestemmelsesrett over egen kropp, dermed for selvbestemt abort.

Jeg er for men må selvsagt ikke bli en prevensjonsmetode

Jeg er for, men syns ikke det skal brukes som prevensjon. Selv hadde jeg aldri klart å ta abort nå etter å ha fått barn.... Men syns hver og en skal få bestemme dette selv!

ORIGINAL: MrsMoon

JEG ER FOR , men reagerer på de som sier

syns det er litt rart for mangen som egentlig er i mot abort har alikevell tatt abort.........så sier de ...egentlig er jeg mot abort MEN.....

abort er en abort uansett om du egentlig var i mot.....som regel så har de fleste en grunn for det

Jeg kan LETT nevne 7 jeg vet om som har tatt abort, med et DÅRLIG grunnlag (ooops jeg glemte pilla jeg, men jeg kan jo ikke få barn nå, jeg må jo leve livet) Så JA jeg er imot abort på dette grunnlaget. Er man voksen nok til å ha sex får man være voksen nok til å ta konsekensene[8|]

Jeg dømmer ingen som velger å ta abort, og syntes det er fint at vi kan bestemme dette selv.

Jeg er for selvbestemt abort av den enkle grunn at jeg mener at kvinner skal kunne bestemme over sin egen kropp.
Ikke kun ved voldtekt - men alle situasjoner kvinnen selv vurderer som grunn til å utføre en abort.

Jeg personlig synes ikke noe om at denne loven blir "misbrukt"; at abort blir brukt som et prevensjonsmiddel. Jeg tror på bedre og mye tidligere opplysning om prevensjon og ansvar blandt ungdommer, slik at abort kan forebygges i så stor grad som mulig.

Jeg er veldig glad for at jeg ikke har havnet i en situajson hvor jeg har måttet ta stilling til spørsmålet om abort. Tror at for de fleste vil det være et vondt valg både psykisk og fysisk - men for mange et nødvendig valg.

Jeg er for selvbestemt abort. Så lenge man ikke må begrunne valget for å få abort, har jeg ikke noe med å dømme andres valg og dermed ingen rett til å mene noe som helst om hvor "riktig" eller "feil" valget er. Selv har jeg aldri tatt abort og jeg kjenner ingen som åpent har fortalt meg at de har tatt abort heller.

Back
Topp