For dere som samsover..

Mammatil2.2018.2021

Forelsket i forumet
Vi samsover med mini på 6mnd og han ligger alene i dobbeltsenga fra ca kl 19 til jeg legger meg rundt 22. Og da har han ligget helt rolig. Men i løpet av natten når vi ligger på hver vår side av han så beveger han seg litt i sovne så han brått ligger blant annet sideveis med føttene mot meg og hode mot samboern. Så tenker litt på når han blir enda mer bevegelig.

Hvordan gjør dere det når mini ligger noen timer alene i dobbeltsenga? Med tanke på sikkerhet..
 
Dytta senga helt inntil veggen og legger ungen så langt inn som mulig. Også har vi kamera på babycallen :)
 
Dyttet sengen helt inntil veggen på ene siden og la dynen som sperre på andre siden. Eventuelt en ekstra dyne på gulvet for å dempe fallet hvis lille er ekstra aktiv og klarer komme seg over dynesperre nummer en.
 
Hadde veldig høy sensitivitet på Babycallen og la dynene rundt ham i en sånn pølse, da fikk han ikke bare trilla ut liksom :)
 
Alt d de over sier, men brått ble han veldig mobil ved 8-9 mnd alder, og DA havna han i egen seng [emoji38] men han kommer over i vår enda når vi legger oss, er 15 mnd:)
 
Har senga helt inntil veggen på ene sida, og sprinkelsenga stående inntil den andre siden. Så legger jeg dyna mi som buffer i fotenden. Han lager lyd så og si med en gang han våkner, og da er jeg rask med å gå inn til han.
 
Har senga mot veggen men tør ikke la hun ligge alene der. Alt for kjapp. Holder rundt henne på natten uansett.. for plutselig ligger hun i andre enden.. Men heller det, å være litt støl enn å ikke sove litt en gang.
 
Når lillegutt ble veldig aktiv, så gikk han i gulvet en gang. Da begynte vi å jobbe med å få han til å sove i egen seng :)
 
Back
Topp