for dere som har vært gravid med begge kjønn...

Mitos

Glad i forumet
God morgen!

Som overskriften sier...til dere som har vært gravid med både gutt og jente, merket dere stor forskjell på graviditetene?

Forskjell på symptomer? Forskjell på magen? Forskjell på følelser?

Har bare ei jente selv, og selv om det er veldig tidlig i svangerskapet enda (5+4) så syns jeg det er forskjell fra forrige gang. :-)

Jeg har et barn (gutt) fra før og lurer på det samme. Jeg kjenner meg kvalm mye tidligere enn sist f.eks.

Sniker fra juni.

Husker ikke hvordan det var med de fire første, men mener at jeg var like dårlig med både guttene og jentene.

Med femte var jeg styggdårlig de første fjorten ukene (jente), denne gangen har formen vært grei. Uvel de fleste dager, men sjelden jeg kaster opp.

Jeg har et barn (gutt) fra før og lurer på det samme. Jeg kjenner meg kvalm mye tidligere enn sist f.eks.

Jeg er motsatt :-p forrige gang var jeg mye mer kvalm..slet med tannpuss, og morgenene var harde. Nå merke jeg så og si ingenting

Jeg er og nysjerring :D fikk jente sist og var dårlig fra uke 5 til uke 14 :hungover: nå er jeg 6+4 ca og har ikke hatt noe kvalme enda :)

Jeg har en gutt fra før, og da jeg var gravid med han var jeg dødskvalm fra sammen dag som jeg fikk positiv test eller noen dager før. Denne gangen har jeg foreløpig ingen kvalme. Faktisk ingen symptomer i det heletatt[emoji28] bortsett fra litt vondt i magen.. men er fortsatt veldig tidlig da[emoji4]

Har to jenter fra før, og med de var jeg kvalm frem til uke 13-14. Med gutten var jeg kvalm frem til uke 10, å ble så brått bedre at æ trodde at æ hadde mista.. hadde på følelsen at det var en gutt..

Ikke forskjellig kjønn, men to VIDT forskjellige svangerskap. Ikke til å sammenlignes noe. Så det med kjønn og forskjellige svangerskap har jeg ikke så stor tro på. Heller tro på at svangerskap er forskjellig fra gang til gang uansett :)

Med jenta va eg fryktelig kvalm dei første 12 vekene, gjekk ned i vekt pga orkte så lite mat. Etterpå var formen veldig fin, fekk bekkenløysning i veke 20 som forsvant etter fødsel
Med guten fekk eg hyperemesis som varte omtrent heile svangerskapet å bekkenløysning + låsning som kom før veke 12. Va ganske dårlig heile svangerskapet å kunne ikkje gå etter fødsel pga bekkenet.

Tenke at kanskje alderen har litt å sei, var 21 når eg fekk frøkna å 29 når eg fekk gutebassen [emoji4]

Back
Topp