For dere som har hatt...

Sweetypie

Forelsket i forumet
...muskelplager. Hvor raskt gikk det vekk og hva gjorde dere? Jeg har hatt stiv nakke lenge nå, det kommer og går. Og idag har jeg hatt litt sånn små vondt, det er ikke vondt...men litt sånn stølhetsflelse i ryggen ned til korsryggen. Også litt i beinet og foten. Virker som en stål i hånda, foten og beinet. Kan stiv nakke føre til alt dette? Og dette er bare på den ene siden av kroppen.

ORIGINAL: *Linnie*

Sånn har jeg også, og jeg aner ikke når det går over, eller hva som skal til for at det skal gå over[&o]
Virker noen ganger som det er noen nerver som ligger i klem synes jeg, og vurderer å spørre om MR neste gang jeg skal til legen.

Stresser du? Og hvor ofte har du det? Og hvilken side av kroppen har du det?

ORIGINAL: Kidada

Dette her funker på meg:

Svømme i varmtvannsbasseng
Ligge på varmeteppe
varm dusj
Varmt bad
Fysio
Lett trening
Kiropraktor/trigger punkt stimulering

*god bedring*

Takk:)

Hadde du slik som jeg har beskrevet?

Dytt!

Fikk viplash for et par år siden i en bilulykke. Begynte hos fysio for å trene opp nakkemusklene, og merket bedring raskt! Det som hjelper for meg nå, er å få knekt opp alle låsningene i ryggen skikkelig godt! Da tar jeg en håndduk e.l. som jeg ruller sammen kjempehardt, for så å legge den langs ryggraden så det knaser skikkelig[8D] Det er godt det!

Dytt!

Jeg har slitt med stiv nakke og skallebank så lenge jeg kan huske.
Nå drog jeg rævva mi ned til en Naprapat.
De gjør liksom ALT. Knekker,knør,gir deg øvelse,setter nåler... osv.
Og det har hjulpet MYE!!
Har du en naprapat i nærheten så anbefaler jeg virkelig å ta en time.

Og ikke minst. Konsentrer deg med å puste med magen!
Er man stresset,så puster man gjerne bare med brystet. Da begynner muskler i brystet og jobbe og drar med seg nakken og nakkemusklene. Derfor blir man stiv..

Mye å lære hos en naprapat ;)

ORIGINAL: fregne

Jeg har slitt med stiv nakke og skallebank så lenge jeg kan huske.
Nå drog jeg rævva mi ned til en Naprapat.
De gjør liksom ALT. Knekker,knør,gir deg øvelse,setter nåler... osv.
Og det har hjulpet MYE!!
Har du en naprapat i nærheten så anbefaler jeg virkelig å ta en time.

Og ikke minst. Konsentrer deg med å puste med magen!
Er man stresset,så puster man gjerne bare med brystet. Da begynner muskler i brystet og jobbe og drar med seg nakken og nakkemusklene. Derfor blir man stiv..

Mye å lære hos en naprapat ;)

Takk for informasjonen :)

Skallebank, hva vil det si? Får du det pga stress? Skal prøve å finne en naprapat her:) Hvordan syntes du det har hjulpet deg? Akkurat nå tar jeg behandling hos fysio og hun mener at jeg er litt stiv i musklene. Har tatt akupunktur hos henne og syntes det har hjulpet litt.

Back
Topp