For dere som går hjemme..

Lillemoren*

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Hva gjør dere på om dagene? Jeg har 100% svangerskapspenger, og går hjemme hele tiden. Veldig deilig den første uken, men nå er jeg lei..

Så jeg lurer på om folk har noen tips til tidsfordriv mens man går hjemme?

Syns det er litt for tidlig å begynne å lage klart til mini, så jeg prøver å gå en tur hver dag (men blir ikke så langt siden det regner konstant). Utenom det strikker jeg litt, men nå er jeg veldig klar for å finne på noe annet, blir veldig ensomt å bare gå hjemme å kjede seg :arghh:

Sniker litt fra juli :)

Er 100% sykemeldt og vært det hittil i år. Har ikke så veldig mye energi så det jeg bedriver dagene med er: lett husarbeid, lydbøker, bøker, TV, bake, lage middag/mat som kan fryses, skrive på bachelor, pusle puslespill, fargelegge/tegne, planlegge navnefest, titte på nettet etter klær og utstyr til lillebror eller rett og slett sove :p

Føler med deg, sitter i samme boble selv. Er hjemme med førstemann og har nr 2 på vei, jobber smått når samboer er hjemme fra turnus. Men blir lite, merker det er verre å sitte hjemme nå enn når førstemann var 0-6mnd :sick009

Eg er 100% sjukmeldt. Kjeda meg meir før enn eg gjer no egentlig. No er eg så masse trøtt at eg orka mindre.
Går ein tur for dagen, med kranglete bekken blir den kort. Bruka gjerne litt tid på å lage skikkelig middag til resten av familien og baka eindel, då kan eg sette meg ned inn i mellom når det trengst. Lese bøker, gjer husarbeid, ser seriar + andre ting eg likar :)

Hva gjør dere på om dagene? Jeg har 100% svangerskapspenger, og går hjemme hele tiden. Veldig deilig den første uken, men nå er jeg lei..

Så jeg lurer på om folk har noen tips til tidsfordriv mens man går hjemme?

Syns det er litt for tidlig å begynne å lage klart til mini, så jeg prøver å gå en tur hver dag (men blir ikke så langt siden det regner konstant). Utenom det strikker jeg litt, men nå er jeg veldig klar for å finne på noe annet, blir veldig ensomt å bare gå hjemme å kjede seg :arghh:

Jeg går også hjemme med 100% svangerskapspenger, men er ikke dårlig eller noe sånt, har bare en jobb som ikke egner seg for gravide. Jeg føler at alle sier sånn "Åå, stakkar deg, så kjedelig? Du må vel kjede deg mye...?" altså, det blir jo ikke "verre" enn man gjør det til selv! Hvis man sitter og tenker "Åh, nå kjeder jeg meg", ja, så blir tiden sykt lang og kjedelig! Men, jeg velger å se positivt på dette - tenk, aaaaldri i mitt liv igjen skal jeg få en så rolig og avslappende periode!

Jeg går en tur hver dag, har laget meg en "to do" liste med småting i huset som må fikses/ryddes/organiseres som jeg krysser av etterhvert. Liker å strikke, og finner meg nye prosjekter via insta etc, har også lært meg å hekle, så det er gøy å lage litt sånn småting til vognpynt/uro etc :) Ellers må man jo finne seg noen serier man kan se gjennom! Jeg følger med på masterchef Australia, der kommer det nye episoder hver dag. Og så er jeg ekstremt glad i sport da, så det er jo midt i blinken for meg i disse tider :)

Var nok ikke så mye til hjelp dette, men håper du finner på ting å gjøre etterhvert! Nyt tiden :D

Føler med deg, sitter i samme boble selv. Er hjemme med førstemann og har nr 2 på vei, jobber smått når samboer er hjemme fra turnus. Men blir lite, merker det er verre å sitte hjemme nå enn når førstemann var 0-6mnd :sick009
Ja, jeg merker hvertfall jeg savner litt voksen kontakt, alle andre er jo på jobb og driver med sitt. Får satse på at det kommer seg litt nå når vi går lysere tider i møte. Bor i Bergen, så her har jo det regnet i 3 mnd nå, så det hjelper ikke akkurat på humøret det heller :wacky:

Ja, jeg merker hvertfall jeg savner litt voksen kontakt, alle andre er jo på jobb og driver med sitt. Får satse på at det kommer seg litt nå når vi går lysere tider i møte. Bor i Bergen, så her har jo det regnet i 3 mnd nå, så det hjelper ikke akkurat på humøret det heller :wacky:

Bur i Bergen eg og, kjenne til fortvilelse over det evige regnet! Eg har begynt å tvinge meg ut på tur sjølv om veiret er skikkelig dårlig, men blir klissklass av det :bag: Kryssa fingrane for ein mars måned med masse sol, alt føles virkelig lysare då :notworthy

Fikser og organiserer her hjemme.
Fått kontrollen over to boder igjen. :smug:
Så kan ikke si jeg kjeder meg så veldig mye iallefall.
Går meg en tur når det ikke regner elefanter.
Slapper av så jeg har litt energi til ettermiddag med barna.
Nå er det bytting av rom og litt malingsjobber som opptar dagene.

Fikser og organiserer her hjemme.
Fått kontrollen over to boder igjen. :smug:
Så kan ikke si jeg kjeder meg så veldig mye iallefall.
Går meg en tur når det ikke regner elefanter.
Slapper av så jeg har litt energi til ettermiddag med barna.
Nå er det bytting av rom og litt malingsjobber som opptar dagene.
Prøver å fikse og rydde og styre på i huset jeg også, men merker at det er veldig vanskelig å finne energien til å komme i gang.. Men når jeg først klarer å tvinge meg til å begynne er det vanskelig å stoppe :rolleyes:

Prøver å fikse og rydde og styre på i huset jeg også, men merker at det er veldig vanskelig å finne energien til å komme i gang.. Men når jeg først klarer å tvinge meg til å begynne er det vanskelig å stoppe :rolleyes:
Ja jeg styrte litt vel mye her noen dager. Ble så ivrig. Kjentes godt,så ble en dags soving og opplading :D men nå er det jo såå organisert at jeg bare må stikke hodet innom for å se av og til:rolleyes:

Nå jobber jeg 50 %, så får voksenbehovet dekket der. De dagene jeg er hjemme er det mye soving :p Kjører gjerne en tur med hesten (med bikkja på slep), eller stikker en tur i svømmehallen. Har også en 2-åring, så leverer henne i bhg kl 11 og henter 1530 - da er det brått ikke så mange timer å dekke opp!

Om jeg ikke hadde hatt noen dyr eller barn tror jeg det hadde gått mer tid til svømming og baking/matlaging :)

Jeg var sykemeldt i januar og brukte tiden på å sova, mye timer hos leger og jordmor etc. Så sydde jeg mye klære, ryddet en del, vasket klær og ordnet og styrte. Har to eldre barn så her er det alltid nok å gjøre.

Nå jobber jeg fire korte dager i uka så er hjemme kl halv 2 ca å da vasker jeg klær, rydder, gjør lekser med eldstemann og sover :p

Nå jobber jeg 50 %, så får voksenbehovet dekket der. De dagene jeg er hjemme er det mye soving :p Kjører gjerne en tur med hesten (med bikkja på slep), eller stikker en tur i svømmehallen. Har også en 2-åring, så leverer henne i bhg kl 11 og henter 1530 - da er det brått ikke så mange timer å dekke opp!

Om jeg ikke hadde hatt noen dyr eller barn tror jeg det hadde gått mer tid til svømming og baking/matlaging :)

Helt sant at det ikke blir så mange timer, leverer minsten i barnehagen kl 10 og eldste er hjemme fra skolen kl 13, så blir stort sett bare tid til litt rydding og en tur.. Men tror bare jeg er lei av å være i huset hele dagen, og uten voksne :wacky: har nok bare en dårlig periode, for pleier egentlig ikke ha problemer med å finne på ting. Kanskje det er energien jeg pleier å ha som mangler :dontknow

Sykmeldt siden uke 7 her, 25 nå.. Jeg føler med deg! Jeg synes det er ensomt å gå hjemme å være dårlig. Men det går litt opp og ned.. Det jeg gjør er: sover mye, ser serier og strikker, lager litt mat, prøver å trene litt/gå tur, lager meg små interiørprosjekt, sorterer og selger unna litt, og har begynt å sortere bilder til fotobok. Så prøver jeg å planlegge noen aktiviteter til kvelden, da er jeg ofte i litt bedre form, og orker besøk noen dager osv.

Mitt beste tips er egentlig å fokusere på at dette kun er for en "kort" periode, og at det er det beste for meg og babyen. Jobbe skal vi gjøre nok av etterhvert, og premien for slitet vi står i nå er sååå verdt det! <3

Hjemme her også på heltid på grunn av upassende arbeid i graviditeten. Bruker dagene på mye forskjellig egentlig.. Prøver å få vært med på møtene på jobb selv om jeg ikke jobber, så der går det litt tid. Mye til bestemor, hjelper til med vasking og handling. Masse ute med bikkjene på tur. Vasker ned huset og pusser opp en del. Organiserer ting jeg ikke har tid til ellers. Hjelper naboene litt med dyrepass. Gjør klart til barnerom, henter billige ting på finn.no. Lager god hjemmelaget mat. Ser mye på serier og slapper av etter kl 18. Legger meg tidlig og står opp tidlig. :happy:

Jeg var 100% sykemeldt fram til jul. Jobber 40% nå, så går fortsatt mye hjemme.
Bøker er redningen for meg! Blir lei og litt deppa av å se for mye på tv, får ikke samme følelse når jeg leser av en eller annen grunn. Jeg går også på kafe og leser, kanskje en gang i uka. Synes det er koselig å skifte litt omgivelser. Kafe alene er undervurdert.

Ellers er podcaster tipp topp, da kan jeg høre på mens jeg gjør husarbeid.

Prøver å få masse dagslys ved å være ute. Prøver å gå ute, så lenge formen tilsier det. Hører på podcast og ser på serier. Jobber en dag i uken, så dagen etter det går til å sove på sofaen :dead: Trener, rydder og vasker litt når jeg er i humør til det.

Jeg gjør klart til mini nå, samtidig som jeg rydder og er "barnehage" for min minste. Vet at jeg må gjøre det meste nå, da bekkenet har begynt å krangle og jeg var helt sengeliggende på slutten med forrige. Så jeg utnytter formen så lenge den er der.
Ellers ville jeg nok sett serier, drevet med noe hobbyer osv.
Skal så noe småtteri nå da, så da blir det litt å følge med på fremover.

Begynt å ordne i stand rommet til mini, leser bøker, ser på tv-serier og filmer, går turer, baking og så skal jeg etter hvert begynne på et lappeteppe til mini

I starten var jeg 100% sykemeldt, og da handlet det om å overleve. Prøvde å få meg en tur ut ila dagen (til butikken 200m opp i gata). Etter jul har jeg vært 50%, og nå 40%, sykemeldt. Dagene jeg ikke jobber går med til å se serier/film, trene hvis jeg orker, rydde/pakke (skal selge leil snart). Og prøver å få møtt venner - på cafe e.l. Som regel er jeg ganske kjørt etter å ha jobbet et par dager, så da blir det mye soving/avslapping.

Back
Topp