For dem så har begynt og tenke litt på utstyr... :)

Bluedabadi

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Sitter og ser på utstyr som vogn og bilstoler... ser litt etter tilbud osv...

hvilken bilstol har dere planer om og kjøpe dere som har begynt og se litt på slikt?

sitter og ser litt på den cybex aton 4.... eller cybex sirona den som kan snus 360grader. men litt lyst og ha et en bilstol som man kan sette i vognen...
 
Last edited:
Hvis du vil ha en å sette i vognen er det tryggest med maxi cosi cabriofix evt pendle. De aller fleste vogner har adaptere til disse. Besafe har også mye bra med adaptere. Jeg har kjøpt en strøken cybex gold ettellerannet brukt til 350 kr :)
 
Bilstoler som går fra 0-18kg anbefales ikke og brukes før etter 9 kg. Både cybex anton q og besafe izi go går på mamge vogner med adapter :-)
 
Menge innlegg fra meg nå :-P
Men vi hadde maxi cosi til nr 1 og hatet den, så før du bestemmer deg så bør du dra og se på de aktuelle og prøve og spørre deg frem :-)
 
Vi har maxi cosi fra forrige men bare belte feste, så må kjøpe base med isofix heller.. var egentlig missfornøyded den bilstolen men det er den vi har, så kjøpr ikke ny da :-)
 
Vi har acta graco sitt sete med base Blir 7 år det sete men er fra mine barn og brukt pent så regner med at sikkerheten er bra nok . Ellers blir det vel maxi cosi
 
Åh, jeg har så vidt begynt å se for å få litt oversikt over hva alt utstyr kommer til å koste. Blir helt koko, jeg. Det er jo så mye forskjellig. Vet ikke hva som er best. :schocked028 Sånn sett glad for at det er lenge igjen. Skjønner ikke engang forskjellen på duo- og kombivogn. Lest beskrivelsen. Skjønner ingenting:schoked025
 
Jeg er HELT grønn når det kommer til barnevogner og utstyr. Hva trenger man i en vogn?? Hva er fordeler og ulemper? Har sett litt på www.denlillebarnebutikken.no. og syns vognene der er super fine, til en fin pris. Men så blir man jo skeptisk siden prisene er så lave. Så feel free to teach me :D
 
Åh, jeg har så vidt begynt å se for å få litt oversikt over hva alt utstyr kommer til å koste. Blir helt koko, jeg. Det er jo så mye forskjellig. Vet ikke hva som er best. :schocked028 Sånn sett glad for at det er lenge igjen. Skjønner ikke engang forskjellen på duo- og kombivogn. Lest beskrivelsen. Skjønner ingenting:schoked025
Haha! Da er vi to
 
Apropos bilstol og alder er det sikkert fint at det er pent behandlet, men mener å ha lest hos Trygg Trafikk og på ulike nettsider til bilstolprodusenter at aldersbegrensning på bruk av sete skyldes plasten i setet, som vil bli sprøere med alderen, og at man derfor ikke lenger kan stole på de ved kollisjon.

Vi har brukt MaxiCosi Cabriofix til de to andre - setet er bare 4 år gammelt, så blir brukt til nestemann og. Ingen sak å få tak i adapter til det iallfall - har til Babyjogger-trillen vår og det fungerer fint. Dessuten har setet gjort det godt i tester i mange år, og er relativt lett, sammenlignet med flere andre seter.
 
Jeg har hatt maxi cosi til mine to.. Solgte setet og basen, men tenkte å kjøpe nytt. Vi sliter med plassen i bilen, og jeg vet at det skal gå akkurat med maxi cosi med base.. Håper de nye modellene er mer smale enn den forrige.. :p

Vært veldig fornøyd. :)
 
Jeg har såååå lyst på gammeldags tre vogge. Og Samboer utbryter "det har mor og far stående hjemme. Så den får vi om vi spør!" Ååå... så forelska ♡
 
Jeg skal ha babynest denne gangen!

Vurderer å finne en billig og brukt lekegrind. Kan være greit å ha en plass baby kan ligge ifred fra 3åringen og en aktiv 6åring. :)
 
Dere som har to biler, har dere bilstol i begge eller tar dere med dere bilstolen og basen frem og tilbake mellom bilene? Vi har to biler og vi har bilstol i begge bilene til jenta vår nå. Tenkte det kunne være greit og ha til nr 2 også i hver bil... men ble litt usikker... så tenkte og spørre hva dere har/planlegger og ha...
 
Dere som har to biler, har dere bilstol i begge eller tar dere med dere bilstolen og basen frem og tilbake mellom bilene? Vi har to biler og vi har bilstol i begge bilene til jenta vår nå. Tenkte det kunne være greit og ha til nr 2 også i hver bil... men ble litt usikker... så tenkte og spørre hva dere har/planlegger og ha...

Vi har et sete i hver bil nå, men det er pga praktiske årsaker (en henter, den andre leverer i barnehagen). Vi trenger ikke to bilstoler til babyen :-)

Har ikke tenkt på hvilken bilstol enda, bare vet at vi styrer unna brio primo. Det hadde vi sist, og det ble fort for trangt. Vet ikke om det finnes på markedet engang, er jo tross alt 5 år siden :-)
 
Vi har acta graco sitt sete med base Blir 7 år det sete men er fra mine barn og brukt pent så regner med at sikkerheten er bra nok . Ellers blir det vel maxi cosi
Det anbefales ikke å bruke sete over 5 år fordi isoporet slites og blir gammelt selv om setet og det andre ser pent ut. Bare sier ifra, opp til dere hva dere gjør :)
 
Jeg vil også ha en vugge i stua, så kan storesøster leke rundt og holde seg unna der hvor babyen sover :P
 
Back
Topp