Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fra januar 2023 her.. Jeg skal ta NIPT test.. Er over 35år og vi har snakket sammen her hjemme om hva vi gjør dersom det skulle være noe.. Det tror jeg er lurt å gjøre på forhåndJeg skal på NIPT-test 25.mai, er det flere her som skal? Hva tenker dere om det?

Fra januar 2023 her.. Jeg skal ta NIPT test.. Er over 35år og vi har snakket sammen her hjemme om hva vi gjør dersom det skulle være noe.. Det tror jeg er lurt å gjøre på forhånd![]()
Hva tenker du om det? Gruer du deg? Har dere bestemt dere allerede for hvordan dere skal takle forskjellige utfall?Jeg skal, 14.06
Jeg gruer meg. Blir 37 innen termin. Vi har snakket om det, men kjenner jo at det sitter langt inne. Er blitt så innstilt på dette, som ikke var planlagt.Hva tenker du om det? Gruer du deg? Har dere bestemt dere allerede for hvordan dere skal takle forskjellige utfall?
Jeg gruer meg. Blir 37 innen termin. Vi har snakket om det, men kjenner jo at det sitter langt inne. Er blitt så innstilt på dette, som ikke var planlagt.
Så absolutt vanskelig å forutse hva man føler og tenker når man først kommer så langt tror jeg.. Men da har man ihvertfall vært innom temaet..Takk for svar! Jeg blir 35 år i år. Så bra at dere har snakket om det! Vi har også snakket om det på forhånd, men jeg synes det er vanskelig allikevel. Lurer på om jeg kommer til å forandre mening når jeg ser enda mer av fosteret. Man må jo bare planlegge så godt man kan, og forberede seg på hva man vil gjøre som du sier. Så må man ta valgene deretter.![]()
Det er sant, det gjør det nok litt lettere når man er innstilt på at ikke alt trenger å være som det skalSå absolutt vanskelig å forutse hva man føler og tenker når man først kommer så langt tror jeg.. Men da har man ihvertfall vært innom temaet..![]()
Takk for svar.Ja her er det nipt test. Selv er jeg vokst opp med en søsken som har utviklingshemming.
Takk for svar.Hva tenker du om det å skulle få vite om det finnes forhøyet risiko for det? I og med at du tar den så regner jeg jo med at du vil vite det, men sikkert ikke så lett å vurdere og tenke på når du har et søsken med utviklingshemming du helt sikkert er veldig glad i?
Nipt viser jo bare for tre ulike trisomier - det finner jo mange andre utviklingshemminger som kan skje![]()
om det skulle vise seg så har jeg nok et utgangspunkt som kanskje ikke er allment akseptert og det er å avslutte. Men om jeg klarer det gjenstår å se. Oppveksten vår har vært utrolig tøff. Det unner jeg ikke barnet jeg har å oppleve.
Historiene fra TV er solskinnstilfellene. Utrolig glad i de søsknene jeg har, men det har kostet.
Nipt viser jo bare for tre ulike trisomier - det finner jo mange andre utviklingshemminger som kan skje![]()
Jeg skal også ta NIPT om en ukes tid. Jeg tenker at det er bra å vite uansett, så man kan være godt forberedt om det skulle være noe som krever oppfølging. Men det er jo litt skummelt fordi man muliggjør jo sjansen for å måtte ta et valg. Vi har snakka om det her og vet hva vi vil velge, men vi vet også at vi kan komme til å ombestemme oss for vi vet jo ikke hva man kommer til å føle hvis det skulle bli aktuelt.
Jeg venter tvillinger, og skal ta NIPT 1.juli. Vil ta det bare for å eventuelt være forberedt hvis det skulle være noe, men tror ikke jeg vil gå videre med fostervannsprøve etc.