For dødstraff?

*Perlemor*

Gift med forumet
http://www.nordlys.no/nyheter/article5362694.ece

Frp politiker i Nordland vil ikke støtte Amnesty sin kamp mot dødstraff fordi han er for dødstraff i saker der det er gjort grove overgrep/drap....

Hva synes dere?

Jeg er helt imot dødstraff. Men for strengere straffer enn vi har i dag. Jeg er veldig glad for at det er blitt mer vanlig å dømme noen til forvaring!

Altså, jeg er litt delt på den der. Jeg er veldig for dødstraff på folk som feks mishandler unger til døde, og skikkelig brutale drapsmenn. Baneheia-morderne kunne jeg personlig ha hengt opp etter en krok i ballene.

Men dødsstraff som de praktiserer rundt omkring i verden, sånn som steining til døde, det er jeg veldig i mot!

og helt enig med deg, topp at forvaring begynner å bli mer vanlig! Synes virkelig vi burde få strengere straffer her i landet, det er mange som slipper alt for lett unna.

Er mer for livsvarig fengsel enn dødsstraff. Synes dødsstraff er feigt på en måte - de slipper lett unna. Må da være værre å bli frarøvet friheten for all tid? Men "på livstid" her i Norge er jo latterlig. Hele livet burde vært hele livet. Vi har da plass nok til å bygge fengsler rundt omkring i ødemarka.

ORIGINAL: Skrållan

Altså, jeg er litt delt på den der. Jeg er veldig for dødstraff på folk som feks mishandler unger til døde, og skikkelig brutale drapsmenn. Baneheia-morderne kunne jeg personlig ha hengt opp etter en krok i ballene.
Men dødsstraff som de praktiserer rundt omkring i verden, sånn som steining til døde, det er jeg veldig i mot!

og helt enig med deg, topp at forvaring begynner å bli mer vanlig! Synes virkelig vi burde få strengere straffer her i landet, det er mange som slipper alt for lett unna.

veldig enig me deg skrållan[:)]

ORIGINAL: moongirl74

Er mer for livsvarig fengsel enn dødsstraff. Synes dødsstraff er feigt på en måte - de slipper lett unna. Må da være værre å bli frarøvet friheten for all tid? Men "på livstid" her i Norge er jo latterlig. Hele livet burde vært hele livet. Vi har da plass nok til å bygge fengsler rundt omkring i ødemarka.

Enig med deg. Selvom jeg lett kan tenke at "han der fortjener å dø", så er det jo ingen straff for han! Personen må lide "i stil" med den vedkomne har gjort.

Men noen mennesker burde kanskje bare fordufte. Noen har jo medsammensvorne de klarer å gi beskjeder til uansett, så dissa bakmenna bør kanskje bare dø... Vanskelig spørsmål igrunn...

Er ABSOLUTT ikke for dødstraff, blir for enkelt. Men livstid er jeg veldig for, evt med tortur om di straffes for noe mot barn [8D] 

ORIGINAL: *annlkaogliten*

Er ABSOLUTT ikke for dødstraff, blir for enkelt. Men livstid er jeg veldig for, evt med tortur om di straffes for noe mot barn [8D] 

Enig

Det er sånn jeg tenker og!

Jeg er FOR!

Jeg har delt mening.
Menere at de fleste har det for godt i fengselet nå om dagen,så dødstraff er ikke dumt,
men som dere andre sier så er det lett å bare la de dø.
Men er for livstidfengsel,de fortjener å råtne i fengsel i ei celle flere meter under bakken

Jeg har delt mening.
Menere at de fleste har det for godt i fengselet nå om dagen,så dødstraff er ikke dumt,
men som dere andre sier så er det lett å bare la de dø.
Men er for livstidfengsel,de fortjener å råtne i fengsel i ei celle flere meter under bakken

ORIGINAL: *Perlemor*

Det er sånn jeg tenker og!

Veldig enig!!

Back
Topp