for avslappet?:P

*trebarnsmor*

Forelsket i forumet
Jeg har 6+5 uker igjen til terminen men har ikke begynt å gjøre noe klart til babyen :P føler egentlig jeg god tid på meg :) 

Når var dere ferdig med forberedelsene?:) 

Med nr 1 var alt helt klart ca 1 mnd før termin :)
Nå har jeg 5 mnd igjen til ny termin og begynt å samle inn litt ting som trengs .. 
I juni/juli skal alt være klart :)

immababy skrev:
Med nr 1 var alt helt klart ca 1 mnd før termin :)
Nå har jeg 5 mnd igjen til ny termin og begynt å samle inn litt ting som trengs .. 
I juni/juli skal alt være klart :)

Med nr.1 var alt klart i uke 30:) var så spent :P
Med nr.2 så var alt klart i uke 31-32 :P 

men nå så føler jeg at jeg har enda goooood tid :P 

Gjorde vel alt den siste mnd. klærne vaska jeg 1-2 uker før termin. 

Neeeeh... Jeg kjøpte vogn til yngste tre dager før termin jeg.. Natten som fulgte ble hun født..:p

Jeg ble vel egentlig aldri ferdig. Før hun kom, altså.

Da vannet gikk, pakket jeg baggen min og hennes. Når vi kom hjem fra sykehuset var det bare å komme seg til byen, for å kjøpe de siste tingene hun trengte. Jeg hadde så god tid, trodde jeg:p

Første gang var alt klart i uke 17, en uke etter at jeg fikk vite kjønn. Andre gang var alt klart i uke 25, 24 timer etter at jeg fikk vite kjønn. Da hadde jeg allerede vært stresset på det lenge, litt for hardt angrepet av redebyggersyndrom kan du si. 

Alt klart vil da si absolutt alt en baby kan trenge, utstyr som vogn, bilete og seng, alt av håndklær, vaskekluter og sengetøy, alt de trengte av klær i de 3 minste størrelsene, alt dill som hårbørster og neglesaks, og enorme mengder bleier i de minste størrelsene. 

å kjære, da hadde jeg fått skikkelig panikk om jeg hadde vært deg nå as
alt var klart i mange måneder i for veien. barnevogna vi hadde bestilt kom ikke før i februar (emil er født i april) å holdt jo på å dø jo, for den kom jo alllllllllllt for seint i hus

Nei.. Jeg pakka baggen når jeg fikk rier.. Vogna vår var ødelagt når vi reiste.. Jeg var helt avslappet..

Har vel ikke hatt alt helt klart før noen uker før..med siste hadde vi ikke vogn før uka etter...altså man trenger ikke vogn før ungen kommer, med mindre du skal trille tur hjem fra sykehuset!

Hehe.. eg va totalt avslappet.. Fekk tak i klær, seng, stellebord med det ein trengte til det eit par veke før fødsel.. So gjekk vatne natt til torsdag, ingen alvorlige rier.. ringte føde og avtalte at om ting var rolig so sku vi komme opp fredag kl 08.so torsdag var vi ute og kjøpte dyne og nokre flasker.. Små babyer treng seriøst ikkje mykje i starten...

Sjokoholiker skrev:
Hva trenger du å gjøre klart da?
Regner med du har det meste etter de to første...

Mangler bilstol,stellematte og babykurv og noen gulpekluter :) kvittet meg med ganske mye etter nr 2 for hun var egentlig min siste :P 

Back
Topp