FONTS til photoscape...

leilar

Andre møte med forumet
Hvordan laster jeg ned skrift til Pc'en min. Hvor lagre jeg fonts som jeg vil bruke. Prøvde på C: staskjon Windos og Fonts, men får opp en warning at innholdet bør ikke forandres. Hvor skal jeg legge dem da?? Urk! Heilt ute å kjøre her... :[8|]

[8|]

kommer opp når den er ferdig med å pakke ut
Lim den inn i Skrifter på

fikk du det til? jeg klarer ikke  å kopiere og lime inn i kontrollpanel..

fikk ikke det heller til..skal prøve igjen litt senere...nå våkne hu lille...off! va så godt igang...[:-]

Du kan lagre hvor som helst, f.eks lage deg en mappe som heter "fonter" på skrivebordet. Etter å ha pakket ut filene, kan du bare høyreklikke og trykke "installer skrift". Og viiips. [;)]

Jeg prøvde det som stod på den linken stineogleah kom med. Men på der som det er står mapper på kontrollpanel så kom ikke den mappa jeg har lagret de fontene på.. så jeg fikk det ikke til..

kan det ha noe med at jeg har windows Vista å gjøre kanskje?

så ikke vista innpå bruksanvisningen.

ORIGINAL: Ida82

Jeg prøvde det som stod på den linken stineogleah kom med. Men på der som det er står mapper på kontrollpanel så kom ikke den mappa jeg har lagret de fontene på.. så jeg fikk det ikke til..

FÅr ikke dette til heller...mappen kom ikke opp..lagret den på "mine dokumenter", men det kom jo ikke på noe..off! dette var ikke lett..[:o]

ORIGINAL: leilar

FÅr ikke dette til heller...mappen kom ikke opp..lagret den på "mine dokumenter", men det kom jo ikke på noe..off! dette var ikke lett..[:o]

Samme her, lagret det også på mine dokumenter, de fontene jeg fant på den siden...hmmm

Samme her, lagret det også på mine dokumenter, de fontene jeg fant på den siden...hmmm

Har du funnet ut hvordan man gjør dette? [;)] Har ikke hatt tid til mer å finne ut. Lemme know...okey! [:)][:)]

Har du funnet ut hvordan man gjør dette? [;)] Har ikke hatt tid til mer å finne ut. Lemme know...okey! [:)][:)]

Jepp fant ut jeg nå!! Hehe, mulig det ble en tungvint måte men, det gikk hvertfall.. Skal se om jeg klarer å forklare det jeg[;)]

1 Gå inn på kontroll panel.
2 Utseende og personalisering (står det hvertfall på min)
3 Så klikker du på skrifter
4 da kommer det opp en boks med alle de skriftene som ligger på dataen fra før..
5 Åpne den filen der du har lagret de skriftene du ville ha. (pakket ut)
6 Åpne så mappa til den ene skrifttypen. Noen ganger kommer det 3 forskjellige filer der inne.
7 Du skal føre den "fila" som det står navnet på skriften (eks. truetype -skriftstil). Jeg førte den over til den andre boksen med resten av skriftene på datamaskinen ved å klikke på fila du skal føre over, holde inne knappen og dra den over. Skjønte du hva jeg mente? Dette gjorde jeg med alle..

Dette tar jo tid, men kommer selvfølgelig an på hvor mange skrifter du skal ha.. Er sikkert en enklere metode, men denne funket her da[;)]

Back
Topp