Folsyre

men er det ikke slik at man er anbefalt mer jern i 2 trimester og utover enn det som er anbefalt tidligere i svangerskapet? Jeg tenker å gå over på mamma etter 12 uker (nå går jeg tom for de for første trimester når jeg er 12+2, så enkelt å bytte da :-p )

Jeg tar folat og omega 3 med multivitamin nå, og kutter nok ut folaten når jeg er tom. Omega 3 kommer jeg til å fortsette med, så knøttene (og jeg) får i seg den næringen de trenger :Heartred

men er det ikke slik at man er anbefalt mer jern i 2 trimester og utover enn det som er anbefalt tidligere i svangerskapet?

Det er noe av det som måles hos lege eller jordmor. Jeg har alltid hatt gode jernlagre, også som gravid, og ikke hatt behov for ekstra jerntilskudd. :)

Er 12 uker imorgen men svarer for det :)
Har sluttet å ta ekstra folsyre siden det er 500 mikrogram i gravid kosttilskuddet jeg tar, så hadde blitt 1000 mikrogram og det er for mye ;)
Hadde nok fortsatt ut boksen om jeg ikke hadde hatt de

Dere som har passert 12 uker, har dere sluttet med folsyre? Har blitt en vane å ta de, men kom på i dag at det er vel bare de 12 første ukene?

Spurte jordmor i dag, og hun sa jeg skulle slutte på de:) så da venter jeg på svar på blodprøver for å finne ut om jeg må begynne på jern:)

Har noen en anbefaling på vitaminer som de ikke blir så kvalme av? Jeg tar pt de som er to piller og to trankapsler hver dag. De er ikke magen min så glad i...

Har noen en anbefaling på vitaminer som de ikke blir så kvalme av? Jeg tar pt de som er to piller og to trankapsler hver dag. De er ikke magen min så glad i...
Var heller ikke så glade i de.
Bor du langt unna sverige? Her har vi kosttilskudd for gravide som bare er en tablett, er uten omega 3 for eksempel, men fortsatt med alt man skulle trenge :)

Skal til Sverige neste uke, det står nå på listen. Hva heter de?
Spørs hvilket apotek du skal innom :)
På apotek hjärtat har de aco gravid og hjärtats gravid, apoteket ab har noen som heter apoteket gravid så spør etter multikosttilskudd for gravide så har de det garantert ;)

Back
Topp