Folsyre

KAYN

Februar14 <3
Februar 2014 - Skjult forum
Kan man bli dårlige av folsyretabletter?

Har ei venninne som er 9uker og hun tror hun blir kvalmere og dårligere av folsyren.
Noen som har opplevd dette?

Det høres rart ut. Er jo bare en type b-vitamin. Om ikke hun reagerer på et tilsetningsstoff i tabletten da. Vet jo aldri...

Det høres rart ut. Er jo bare en type b-vitamin. Om ikke hun reagerer på et tilsetningsstoff i tabletten da. Vet jo aldri...
Jeg og syntes det hørtes merkelig ut. Så må derfor høre om noen andre har opplevd det samme.

Alle kan vel reagere på å få tabelett i magen, særlig om man er uggen fra før. Men har aldri hørt om noen som ikke tåler folat i seg selv.

Ja det er fullt mulig! Jeg ble MYE kvalmere hver gang jeg tok svangerskaps vitaminene. Anbefaler henne å ta dem ca en halvtimes tid etter måltid :D

Kan man bli dårlige av folsyretabletter?

Har ei venninne som er 9uker og hun tror hun blir kvalmere og dårligere av folsyren.
Noen som har opplevd dette?
Jeg hadde hyperemesis to ganger, og fra og med uke 7 i begge svangerskapene kastet jeg opp av lukten av folsyretabeletten. Jeg kastet også opp om jeg klarte å svelge den. Da jeg var innlagt fra og med uke 9
sa de på sykehuset at det ikke var farlig at jeg ikke fikk de i meg. Jeg fikk intravenøst, lurer på om det var b vitaminer også. Sa mitt svar er soleklart ja, men tror ikke det er innholdet i pillen, men det å svelge den, evt lukt og smak.

Jeg måtte slutte på b vitaminer i tablettform når jeg var gravid. Fikk da b12 injeksjoner som hjalp mot den verste kvalmen. Nå har jeg lavt nivå av b6, b12 og folsyre igjen (er ikke gravid da) og er skikkelig kvalm av TrioBe tablettene.

Har hørt flere si at de blir kvalmere av folsyretablettene, uten at jeg vet hvorfor.

Ja har faktisk hørt at noen blir dårligere av dem. Be henne prøve å ta det før leggetid.

Jeg ble mer kvalm av de, Og legen min sa det ikke var uvanlig.

Jeg har ikke fått i meg en eneste vitamin i svangerskapet, alltid endt med oppkast. Så fullt mulig :)

Ja jeg opplevde det i andre svangerskap. Mye værre de dagene jeg tok folsyre (noen dager glemte jeg)

Tror ikke jeg har merket noen forskjell de dagene jeg ikke får tatt vitaminer. Men takler ikke den ene svarte folsyrepilla i den ene gravidpakke, den lukter og smaker døden, blir kjempekvalm. Men nå tar jeg multivitamin for gravide som inneholder folsyre, og da går det fint:)

Jeg er helt sikker på jeg ble kvalm/uvel av de. Glemte jeg de ble jeg ikke dårlig, så ja det er jeg sikker på..

(var eller ikke plaget av kvalme i svangerskapet)...

Ja, det tror jeg absolutt er mulig! Er selv 7+4 nå, og det er en kamp å få i seg disde pillene. Gleder meg til jeg er i uke 12 og slipper :)

Om hun spiser mye folsyre rik mat fra før kan man bli kvalm av ekstra tilskudd. Det er kroppens måte å si at det er nok på :)

Back
Topp