Er det sånn at man skl slutte med folsyre når man er i uke 12?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikk beskjed om å slutte etter uke 12, noen ny anbefaling har det aldri vært men en anntydning på at folat gjenom hele sv.skapet kan redusere faren for tidlig morkakeløsning og sv.skapsforgiftning, en kontrabeskjed er at ny forskning også viser også at Folat kan føre til tykktarmkreft.
Foreløbig er anbefalingene 12 uker, sa legen min til meg, og siden vi har en del kreft i familien ble jeg frarådet å overdrive inntaket.
De studiene som har vist negativ effekt av folsyre er ekstremdoser. Det var blant annet piller med ti ganger så mye folat som vi skal ta.
*Taster på app på mobilen*
Er det farlig å ta et par uker ekstra, da? Bare sånn for å være på den sikre siden?
I første trimester jakan ikke skjønne at det er vits å ta noen lenger. Det er 1 trimester at celledelingen skjer, at stamcellene deler seg og blir til alle organer, lemmer osv. Etter første timester er celledelingen sånn sett ferdig, fosteret er "ferdig" og skal bare vokse. Så da er det vel ingen vits å ta noe som skal fremme og hjelpe på celledeling
kan hende jeg er helt på jordet, da får dere fortelle meg hvor skapet skal stå, men det er det jeg Har lært Og lest i ettertid også )et kjapt googlesøk på folat + kreft gir treff på at der kan være kreftfremkallende hos de som har forstadier til kreft. Og om man har det kan man jo aldri vite, da alle mennesker har kreftceller i kroppen til en hver tid, men som immunforsvaret som regel hanskes med.
Når det er sagt så tviler jeg på at det er farlig i det hele tatt å ta det i 2 uker ekstra, altså, og hvertfall ikke når man tar såpass litebare ser ikke poenget
spiser en del spinat så satser og grønt så satser på at jeg får det jeg trenger derfra
![]()