Folsyre mangel

* Tone *

Tone
Desemberskatter 2016
Noen med folsyre mangel? Jeg har det. Og tar tabletter. Tenker å reise til legen på mandag å få sjekket verdiene mine på alt . For å vite jeg ikke tar for mye/lite vitaminer. Har jo lest att dem kan få misdannelser ved forlite folsyre. Noen erfaringer. Og hvor mye folsyre tar dere da?
 
Jeg aner ikke om jeg har forlite av noenting jeg.. Tar bare en tablett med Folat hver dag :)
 
Jeg må vell også bestille meg en time for å sjekke alle verdiene. Pleier å være ganske lave :( Håper at alt er topp og at dette går knirkefritt ;)
 
Eg hadde for lite folsyre midt I graviditeten med eldste, så måtte bare ta folsyre noen måneder ekstra :) skal nok mye mer til før di blir skadet tror eg :)
 
Det aner jeg ikke. Viste heller ikke at man kunne ha det. Trodde det bare var nok å ta en tablett om dagen så var alt greit. Men er det vanlig at dem sjekker det på første kontroll?
Alt man skal måtte tenke på som gravid :p
 
Jeg hadde aldri tenkt noe på det om jeg ikke viste jeg har lsv verdi av det til vanlig. Brukte aldri folin tabletter ved de to andre graviditetene.
 
Noen med folsyre mangel? Jeg har det. Og tar tabletter. Tenker å reise til legen på mandag å få sjekket verdiene mine på alt . For å vite jeg ikke tar for mye/lite vitaminer. Har jo lest att dem kan få misdannelser ved forlite folsyre. Noen erfaringer. Og hvor mye folsyre tar dere da?

Jeg tar 4mg daglig, 10 dobbel dose fra "vanlig" anbefaling. Har gjort det en stund - og har fått beskjed om å fortsette til uke 12.
Dette grunnet terminering pga veldig alvorlig grad av ryggmargsbrokk i forrige svangerskap.. :(
Jeg TOK folsyre da også, som vanlig anbefalt for gravide, men slurvet kanskje litt. Tror ikke folsyre alene ga utslag i skadene på lille, men at det er viktig og ta, det tror jeg nok. Sjekket faktisk aldri om jeg hadde/har mangel på det. Kanskje jeg burde gjøre det :)
Nå tørs jeg i allefall ikke annet, 4mg hveeer morgen! :)
 
Back
Topp