Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg kjenner ikke til akkurat den, men jeg tar selv nycoplus multi. Den inneholder halvparten A-vitamin ift. den der. Ellers er de ganske like. Kanskje du kan ta den annenhver dag f.eks. hvis du får i deg mye A-vitamin ellers?Jeg sendte samboeren for å kjøpe folsyre idag, og han kom hjem med folsyre og et alternativ til. En multivitamin. Men ser denne inneholder en del A-vitamin, som jeg mener man bør styre unna. Noen som vet?
Vet du hvor mye A-vitamin den inneholder?Jeg bruker Metode multivitamin og det inneholder folsyre
Det har jeg ikke sjekka Kan se etterpå, men spiller det inn noe rolle med litt eller mye A-vitaminer i graviditeten?Vet du hvor mye A-vitamin den inneholder?
Bare overdrevne mengder retinol. Retinol i hudpleie bør forresten unngås.Det har jeg ikke sjekka Kan se etterpå, men spiller det inn noe rolle med litt eller mye A-vitaminer i graviditeten?
det står dette på Apotek1 «Gravide bør være forsiktige med å unngå høyt vitamin A-inntak, via kosttilskudd eller leverprodukter, da dette er kjent å øke risikoen for fosterskade».Det har jeg ikke sjekka Kan se etterpå, men spiller det inn noe rolle med litt eller mye A-vitaminer i graviditeten?
10 000 IU hver dag er regnet som for mye. Det er langt unna et normalt kosthold + ett multivitamintilskudd.det står dette på Apotek1 «Gravide bør være forsiktige med å unngå høyt vitamin A-inntak, via kosttilskudd eller leverprodukter, da dette er kjent å øke risikoen for fosterskade».
Men jeg aner ikke hva som er for mye eller hvilke kosttilskudd som menes.
Glad jeg fant dette! Viste ikke at retinol var no go! Gjelder det all retinol? Bruker oljen med retinol fra Dermologica og den skal vell være ganske svak, noen som vet?Bare overdrevne mengder retinol. Retinol i hudpleie bør forresten unngås.
Retinol er A vitamin. Jeg ville unngått det.Glad jeg fant dette! Viste ikke at retinol var no go! Gjelder det all retinol? Bruker oljen med retinol fra Dermologica og den skal vell være ganske svak, noen som vet?
Finner ikke folat noe sted, bare folsyre. Link?Tips, velg methylert folat. 25% av gravide klarer ikke ta opp folat om det ikke er methylert
Det er ikke nødvendig altså nycoplus eller metode multivitamin fungerer helt fint.Vurderer å bytte over til den gule esken, som er ment for gravide da vet jeg at man har den riktige dosen for oss som er gravide
Sniker!Finner ikke folat noe sted, bare folsyre. Link?
Det brukes litt om hverandre, folsyre er vel korrekt. Jeg brukte denne: https://www.bodystore.no/b6-b12-fol...GbhwkzH_11yjhY6lEWUaAodlEALw_wcB&gclsrc=aw.dsFinner ikke folat noe sted, bare folsyre. Link?
Er det det, har lest at folat er bedre enn folsyre som er syntetisk nemligSniker!
Folat og folsyre er det samme… bare litt ulike navn på samme vitaminet