Folkeskikk

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Var på butikken for å handle og det ble en del varer. Jeg står i kø for å betale og når det er min tur kommer det en godt voksen dame og løper forbi kundene bak meg for så og stelle seg foran meg og gi den ene varen hun sksl ha og penger til kassamannen. Jeg sier "hallo, jeg stod foran deg i køen" og da svarer hun med å si "ja, men jeg har bare en vare". Vanligvis pleier jeg la folk med kun et par varer gå foran meg, men hun tok seg til rette og var rett og slett frekk. Da sa jeg nei, du får stå i kø som alle andre og lære deg litt folkeskikk! Det er lov til å spørre, men man kan ikke bare anta at man kan snike i køen fordi man har en vare. Ble nokså provosert.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Jeg hadde også blitt skikkelig provosert, men hadde nok ikke tørt å si ifra. Bra du gjorde det :)

Fantastisk og helt riktig gjort! Jeg bruker også å spørre om kunden bak vil gå foran dersom de har få varer og jeg en hel vogn, også dersom den bak spør pent, men de som tar seg til rette de får pent vente ja, makan!

Jeg lar også folk med bare et par ting gå foran meg om jeg har mye, men da er det JEG som tilbyr! Stor forskjell på det! Jeg blir litt skuffa når andre ikke slipper meg forbi når jeg står der bare med en ting, men jeg går jo ikke fram og tar meg den friheten forde.

Jeg lar også folk med bare et par ting gå foran meg om jeg har mye, men da er det JEG som tilbyr! Stor forskjell på det! Jeg blir litt skuffa når andre ikke slipper meg forbi når jeg står der bare med en ting, men jeg går jo ikke fram og tar meg den friheten forde.

Signerer denne!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vanvittig bra sagt av deg! Bra du tørr å si ifra, det hadde ikke jeg turt :P

Åh, jeg blir så provosert. Har uendelig med lignende historier fra 5 år i butikk på Sandvika Storsenter. Vet ikke hvor mange ganger man nærmest må lære voksne mennesker folkeskikk.

Har noen gode og altså ;-), så det finnes håp for mennesket.
Bra du sier fra! :-)

Bra du sa ifra, hadde forventet at den som satt i kassa hadde sagt ifra om det var meg i den situasjonen. :) Nordmenn kan ikke å stå i kø og sånn er det. Burde lært en ting eller to fra andre land av og til.

Back
Topp