folkeskikk og sossial intelligens??

det er helt normalt og naturlig å amme når man er ute på resturant/cafè, men å skifte på babyen gjør man på stelle rom eller går vekk fra selve spiselokalet. Men ingen "normale" slenger vel puppen i tryne på folk når dem ammer.
Helt sykt at folk syntes det er ekkelt med ammende mødre, da syntes jeg helt ærlig at folk som smatter er mye ekklere. hehe må bare le litt av det der om å gå på toalettet for å amme, nei hallo da går jeg mye heller på en resturant der jeg og babyen min er velkommen.

litt sutring /grining tåler alle men et barn som ikke gir seg og foreldre som later som de ikke hører er bare helt på trynet det er jo ganske så plagsomt over lengre tid.. jeg hadde med nmeg sønnen til en veninde på cafe og han slo seg vrang var rundt 6mnd da etter 5 min tok jeg han med meg ut av cafeen ... og hva er dette med og late som man ikke hører barna sine?? og la dem skrike i evigheter og ikke gjøre noenting??

Man er da ikke egoistiske om man ammer barnet sitt?? Folk som sitter rundt velger vel selv hvor de skal se, og da mener jeg hvis det støter folk å se en mamma amme sitt barn så får de snu seg vekk da. Ikke alle barn tar flaske heller.

Enig med deg! Må da gå an og gi ungen sin mat selvom man sitter på cafe!
Trenger vel ikke brette opp hele genseren,men være litt diskre det er greit nok..Er ikke alle sentre som har ammerom og jeg ville aldri ammet på do. Ekkelt!
Er en tålmodighets prøve og gå rundt i butikker med barnevogn! Synes andre kan flytte seg og gjøre litt plass jeg! Værste jeg har vært med på i helgen og gå rundt i byn og handle. Noen steder gikk det ikke an og komme seg frem med barnevogn og da ble jeg forbanna! Går an og gjøre plass til oss oxo! Og de med rullestol skjønner jeg ikke hvordan skal komme seg frem enkelte steder når man ikke kommer frem med vogn en gang..

må si meg enig med deg der, men for min egendel så pleier ejg bare å gå på resturanter/cafèr der folk med barn er velkommen. er vel blitt stamm gjest på kina resturanten på galleriet i bergen, skikkelig bra plass å gå når du har barn:)
ORIGINAL: Tammis

Bleieskift på Cafèbordet: Dette er bare direkte ekkelt og ufordragelig. Man få finne ett egnet sted å skifte. Jeg syntes alle cafèer burde ha stellerom. Det er det nesten ingen som har. Hva gjør man da?? Når det bare er tissebleie så går det fint an å skifte raskt oppi vogna. Har jeg selv gjord mange ganger.

Amme på Cafè: Det skulle da bare mangle om dette ikke var greit. Sure gubber og pripne sjalu kjærringer kan si hva de vil. Ungen skal ha mat!!!! Man går ikke på do å ammer. Det er uhygenisk og ekkelt. Og når ett ammemåltid kan ta opp til 20min så er det ikke akkurat noe hyggelig og sosialt å sitte på en trang do å gi pupp! Dessuten okkuperer man dassen for andre tissetrengte cafègjester!!!

Barnevogner på Cafè og i butikker: Barnevogner er store. Det er ikke å stikke under en stol. Og cafèer og butikker er trange. Så hvor faen skal du sette vogna di da? Og hvis ungen din ligger i vogna å sover?

Du burde krydre kamelene dine med litt viltkrydder Louis. Da smaker de mye mye bedre.

Hilsen ei som har spist ganske mange nå!! Og ikke er jeg flau for å innrømme det heller.

Da jeg fikk Michael var det en selvfølge for meg å amme.-også på en cafe eller en resturant. Det jeg gjorde var å ha med meg et (mykt og deiiilig) sjal,som man tok på før man dro frm puppen.Det eneste andre så var et sjal,og ev. bena til en baby. Det støtte ingen.Ikke engang min far- som er motstander av amming etter at baby er tre mnt!- Jeg ammet mye lenger en det.
Skifte bleie er ikke akseptabelt der det skal spises mat!!!!

Lykke til med ammingen alle sammen, og husk at mange har en stor grad av innebygget bluferdighet. Det er helt ok å dekke seg til før man ammer!!

ORIGINAL: Tammis

Bleieskift på Cafèbordet: Dette er bare direkte ekkelt og ufordragelig. Man få finne ett egnet sted å skifte. Jeg syntes alle cafèer burde ha stellerom. Det er det nesten ingen som har. Hva gjør man da?? Når det bare er tissebleie så går det fint an å skifte raskt oppi vogna. Har jeg selv gjord mange ganger.

Amme på Cafè: Det skulle da bare mangle om dette ikke var greit. Sure gubber og pripne sjalu kjærringer kan si hva de vil. Ungen skal ha mat!!!! Man går ikke på do å ammer. Det er uhygenisk og ekkelt. Og når ett ammemåltid kan ta opp til 20min så er det ikke akkurat noe hyggelig og sosialt å sitte på en trang do å gi pupp! Dessuten okkuperer man dassen for andre tissetrengte cafègjester!!!

Barnevogner på Cafè og i butikker: Barnevogner er store. Det er ikke å stikke under en stol. Og cafèer og butikker er trange. Så hvor faen skal du sette vogna di da? Og hvis ungen din ligger i vogna å sover?

Enig med deg i dette Tammis!

Trur man kan diskuttere seg grønn på sånne ting, like mange meninger som folk[8D] Men er litt moro å lese/ diskutere da, ser hvor vanvittig ulike alle her er.

Eller som sambo sier; Det er MIN mening, og det er den RETTE!!!![:D] Hehe...

For å si det sånn: Det er mer irriterende om man sitter på cafe,så sitter enn unge å griner for han ikke får mat! Tror folk flest hadde satt pris på om en pupp hang ute å slang,enn at den sitter å griner! Det er nå helt naturlig å amme,og må innrømme at eg synes det er rart at du vil sitte på do å amme ungen din?

Hva med å skjule seg??

Skal være enig i at det å skifte bleie å restaurant ikke helt hører hjemme. Men forstår ikke problemet med å amme. Viser jo ikke stort annet enn vorta, som også forsvinner fort inn i barnets munn[;)].
Men for alldel, full respekt for dem som måtte ha problemer med det.

Jeg har ikke problem med de som gjør det men har selv problem med å gjør det.
Har aldri godt toppløs, klarer ikke gå uten bh under genseren en gang. Er jeg som er litt rar der men jeg finner min måte å få mat i na sulta skal hun ikke [:D]

Jeg går heller aldri toppløs, og grudde faktisk litt for det å måtte blotte pupper foran brødre ol ved amming. Men det har faktisk gått forbausende bra bryr meg ikke en plass[;)]

Lærer nok jeg og [;)] Sist satt jeg på åpen avdeling og sykeplierene kom og tok tak i puppen og hode til gutten og holdt det sammen, det var helt grusomt [:'(] Men hva gjør vi ikke for barna vår [:D]

Litt rar følelse det der ja. Plutselig er puppene våre allemannseie nærmest[:)].
Nærmer seg for deg igjen ser jeg ja. Koselig. Håper du rekker å få med deg julemiddagene før noe skjer[:D]

Håper jeg får med meg nyttårs feiringen og [:D]
Men har veldig med kynnere i dag som kjennes veldig godt i korsryggen [:-]
Ikke så lenge siden du var oppi det hvordan var din fødsel???

Slår over på dialekt eg, stress å skriva bokmål. Ser du e fra Ålgård, - eg e fra Stavanger.
Siden du har ein fra før å vett ka du ska gjennom trenge eg vel ikkje ver så redd for å skremma deg. Men eg syns faktisk fødselen va verre enn eg hadde trodd, tror kaskje eg har overvurdert smerteterskelen min litt[:)]. Åsså tog d så lang tid, 11 timer. Va liksom ingen framgang. Der å då va eg overbevist om at det ville bli enebarn. Men d e snt så folk seie asså, du glemme fort[:D], heldigvis[;)].

Nei jeg vet ikke hva jeg går til. Fikk sist i uke 28 og ble keisersnitt. Hvordan var det på barselen???

Får overskrifta di til å stemme med det å skifte bleie med et matbord, det er jo uhygienisk. Vasker man hendene etterpå da?

Men at å amme offentlig er dårlig folkeskikk, eller at man mangler sosial intelligens, det er jeg absolutt ikke enig i. Jeg har nå ammet to barn tidligere, og måtte nå spørre mannen min om han trodde det var noen andre enn ham som hadde sett puppene mine i den sammenheng. Da mente han at de måtte stå bøyd over meg. Og jeg har ikke gjemt meg bort for å amme! Genseren er jo trukket ned så langt den kan, og babyens hode ligger fremfor! Da mine to var små, var ikke røykeforbudet på utesteder og spisesteder kommet enda, det gjorde at jeg ikke var på kafe med dem. Så nå gleder jeg meg stort over at det er mulig å ta spisepause i handlerunden igjen. Og da mener jeg spisepause for babyen også! Skal de som ammer diskrimineres i forhold til de som gir barnet melk fra flaske??? Det er to sider av samme sak, mener nå jeg. Det er klart at de som er rundt skjønner hva som forgår, men at de ser puppen... Amme på do??? Sier ikke mer!

Jeg velger bort de kafeene som ikke er tilrettelagt for å ha med små barn. Er det ikke plass til vogna, ja så går jeg et annet sted.

Må få gi honnør for å bringe temaet på banen. Kjempespennende og engasjerende tema. Vi er jo alle så forskjellige og gjør ulike erfaringer!

jeg har ikke sagt at det er dårlig folkeskikk og amme ute men og amme åpenlyst uten og dekke seg til syns jeg er frekkt da ikke alle er komfortabel med at en ammer ved siden av deg når man spiser... skifter du ved bordet ja da har jeg ikke ord da er du rett og slett dum.. og jeg syns at er det ikke plass til din barnevogn så gå et annet sted? jeg syns mange mødre er både frekke og uopdragne men siden jeg har jobbet ute i mange år så har vel jeg fått kvoten min men selvopptatte mødre med øyne kun for seg og sitt.. og helt ærlig jenter er det stilig og sitte med puppen fremme tett opptil folk som spiser?? mye som er naturlig men som er privat syns jeg !! jeg syns at amming er koselig men ikke ved et matbord ..

Back
Topp