folkeskikk og sossial intelligens??

louis22

Elsker forumet
har snakket med en som driver en cafè i oslo og hun kom med den ene skrekk historien etter den andre om barnebanden som hun kalte dem[:D] de sitter og ammer side om side med folk som spiser mat og prøver ikke dekke seg til engang.. og ikke nok med det siden cafèen har et lite toalett er det flere som har begynt og skifte på barna ved bordet?? også parkeres barnevognen rett utenfor døren,, tror alle nybakte mødre de eier hele verden og at de kan gjøre som de vil lurte hun på`?? vel som jeg sa så syns jeg at det er helt horribelt og slenge puppen nesten opp i matfatet til fremmede folk og skjønner ikke disse damene at helsemyndighetene ville stengt cafèen pronto hadde de sett at det ble skiftet inne på restauranten?? og hvor er generell folkeskikk?? i tillegg blir de fornærmet hvis de blir tillsnakket det er lovog lufte de sosiale antennene litt syns jeg!! hva mener dere ?`?[8|]

Utrolig! De er vel sikkert av den oppfatning at amming er så naturlig at alle i nærheten må kunne tåle å se på det. Jeg syns det er liten vits i å sitte med puppene opp i matfatet til andre folk, det må jo kunne gå an å dekke seg til. Men jeg har opplevd selv at mødre med barnevogn trenger seg fram hvor det skulle være, og forventer at alle skal vike for dem. Håper IKKE jeg blir sånn.....

Høres helt horibelt ut........følk bør vite hvor grensa går.

Syns det er helt fjernt å skifte på barna ved bordet, når andre folk sitter der. Det er rett og slett ekkelt ved tanke på viss ungen har dritt seg ut...[&:] Men amming er greit viss de ikke bottlegger hele puppen, for et går ann å amme litt diskre.

Den va litt dryg synes jeg! Trenger jo ikke nødvendigvis skifte bleie på bord ved der folk sitter å spiser.
Finnes da grenser!! Det er fantastisk å se mor amme barn, men trenger jo ikke blotte hele overkroppen
for å få det til! Eller? Mange mangler folkeskikk å da!. [:)]

jeg syns egentlig ikke det er greit og amme ved et rastaurantbord... hva med og sette seg i et hjørne eller på toalettet??

ORIGINAL: tingelingen2

Men jeg har opplevd selv at mødre med barnevogn trenger seg fram hvor det skulle være, og forventer at alle skal vike for dem. Håper IKKE jeg blir sånn.....

Samme her!
Har jobbet på klesbutikk, og en gang var det ei som kjørte vogna si helt oppi disken for så gå å prøve en haug med klær! Jobben min var å betjene kundene, ikke være barnepasser. Og ingen kom seg frem til kasse for å betale heller...
Håper ikke jeg heller blir slik...

Syns det er irriterende når du går på kjøpesenteret og midt i på trangeste plassen står to mødre med kvar sin barenvogn ut til kvar side og sperrer hele veien. Veldig morsomt når du kommer med kul på magen eller masse handlenett!!

Helt enig med deg. Skifte ved bordet, og blotting av bryst er noe jeg ikke syns noe om... Men det er jo ikke bare folk med barnevogner som tror de eier hele verden! Folk med småbarn som akkurat har lært seg og gå tror de eier all plass inne på senteret osv. Et eks: Vi var ute og handla julegaver, da det var en liten unge som løp på meg. (de gikk bak oss) Og jeg fikk kjeft for at ungen tryna. Skulle hjelpe han opp, men med KJEMPEmage, og bekkenløsning var det ikke så lett!!! De ble dritsure og skyldte på meg. Så jeg sa bare høyt: Faen ikke jeg som ikke klarer å passe på ungen min. OFFF!!! Irriterer meg enda... (skjedde forrige helg)

Det med bleieskift er helt uakseptabelt mener jeg. Er toalettet opptatt får man pent vente eller finne toalett et annet sted.

Når det gjelder amming går det an å dekke seg til litt, behøver å blotlegge hele greia. Jeg ammet på cafe og kommer til å amme på cafe, men jeg pleide å dekke til så ikke andre skal føle seg utilpass.

Man kan jo vise litt respekt for andre også da, og man skifter vel ikke på barna ved bordet!!???!!
Og når det gjelder amming så synes jeg det går an å dekke seg litt til, jeg ville følt meg ukomfortabel med å amme på en restaurant eller en kafe i det hele og store jeg da, men vi er alle forskjellige...

Bytting av bleier bør mann ta på et stellerom eller do.
Amming ja nå sliter jeg med å vise fram puppene så jeg kommer til å sette meg vekk enten vi er på besøk eller har selv besøk. Det blir litt for personlig så jeg kommer ikke til å sitte med et bord og amme.
De som gjør det synes jeg kan dekke seg litt til [;)]
Glemmer aldri mannen min på prematuravd. kom ei som satt rett over oss og åpna morgenkåpen sinn ikke noe under han ble så dårlig og etter det har han slete veldig med folk som bare kaster den fram. Når begge puppa henger i lause luften på en stor åpen avd da synes jeg man kan tenke seg litt om [;)]

Louis2? Så du mener man skal sitte på do å amme?? Vent nå bare til ungen din er kommet ut, tror nok du vil skifte mening da.. Hvem vil vel sitte på do å amme??? Det er vel helt naturlig å amme, sjønner ikke at folk henger seg så opp i dette temaet.
Hva har man egentlig pupper til?????

Synes det høres helt sykt ut å sitte å skifte på barna rett foran andre folk som spiser og slikt.. Gjør det ikke uasnett jeg da men, han blir alltid skiftet på på toaletter!!!
Og jeg mener at seff skal folk få amme barna sine ute, men det må gå an å dekke seg til.. jeg klarte det fint ganske mange ganger ute jeg og visste omtrent ikke hud en gang!!

Å skifte på barna på bordet syns jeg er helt uakseptabelt!!! Griseri nesten, folk spiser jo på bordet!

Men å amme syns jeg rett og slett folk får finne seg i - vel å merke så lenge man ikke drar fram hele puppen, og gjør alt en kan for å vise den fram! For det liker ikke jeg heller! Har sett mange som ammer barna sine uten å vise pupp, og det ser ikke ut som om det er noe problem. Jeg trur jeg kommer til å amme babyen min på cafe hvis jeg er ute, men jeg har ingen planer om å vise puppen til hele verden. Den er MIIIN[:)]

Louis2? Så du mener man skal sitte på do å amme?? Vent nå bare til ungen din er kommet ut, tror nok du vil skifte mening da.. Hvem vil vel sitte på do å amme??? Det er vel helt naturlig å amme, sjønner ikke at folk henger seg så opp i dette temaet.
Hva har man egentlig pupper til?????

Enig med deg! Finnes ikke noe mer naturlig enn akkurat det å amme. Og det er jo ikke sånn at man ønsker å vise frem puppen sin, så man dekker seg jo til i den grad det er mulig.

Er helt enig i att å bytte på bordet ikke passer seg.Men og amme ser eg ingen feil ved,visst man er diskre.Men eg tror att dere som mener att mødre bruker hele plassen med barnevogner,skal selv få se hvor vanskeligt det kan være med barnevogn på slep,det er ikke akkurat lett for oss heller.Og bare vent til din unge begynner og gå hvor stolt du kommer til og bli,og at du da ikke bryr deg om han bruker hele gulvet for og komme seg frem.

ærlig talt! dette handler om å bruke sunn fornuft. Skifte bleier gjør man på et stellerom eller et toalett,det er snakk om hygiene. amme babisen må man selfølgelig få gjøre på cafe, men hallo, det er jo ikke snakk om å dra genseren over hodet og sitte toppløs da! det er faktisk svært få som legger merke til at man ammer i det hele tatt viss man bare snur seg litt diskre bort og bare løfter til side genseren.... ingen ser jo pupp i det hele tatt da!!! og skal man gjemme seg bort hver gang man får gjester el. og babien er sulten? ... ja, lykke til sier bare jeg...

her snakker jeg om og sitte på en trang cafe og dra frem puppen rett oppi trynet til en annen som sitter og spiser... og det ville jeg ikke gjort helt klart og hadde vel heller ammet på toalettet en og sitte på utstilling.. dekker man seg til er det vel en helt annen sak..

hvorfor skal jeg svelge kameler tammis fordi jeg syns at det er frekkt og sitte med puppen oppi trynet på andre gjester som spiser?? at jeg ikke ville parkert vognen så andre ikke kommer seg frem eller tror at jeg eier hele gaten fordi jeg har fått barn?? eller skifter på barnet i alles påsyn?? nei takke meg til jeg kommer sikkert til og amme ute blandt folk men setter meg ikke oppi glaninga til fremmede og gjør det .. så jeg tror ikke det blir veldig mange kameler her i gården tammis

Back
Topp