Folkeskikk og folkevett

RedElf

Elsker forumet
Blir litt inspirert og slenger ut en tanke.

Stadig dukker det opp tråder om at man har observert at noen har gjort noe. At noen så noe. At noen kommenterte hva andre gjorde. At du kjenner noen som du vet gjør ditt eller datt.
Ikke noe spesifikt... Bare at man ikke kan dy seg for å stikke nesen sin i andre saker. [;)][:D]

Så....

Om du ser noen kjøre fra butikken og barnet ikke er i bilsete...
Om du ser noen gravide røyke ....
Om du ser noen som skifter bæsjebleie ved kafebordet...
Eller annet man observere rundt omkring...

Ofte er det jo ren mangel på folkevett som gjør at folk driver med disse rare tingene, men plutslig slo det meg...

Er det mangel på folkeskikk som gjør at andre føler de har retten til å mene, kommentere og rope ut hva som det drives med??? [;)]

jeg tenker mitt...men gjør ikke noe mer utav saken.. Er man ikke opplyst i dette århundre er det da ikke uvitenhet det går på, men stahet,og med stapersoner kan man ikke diskutere-de har sine "riktige oppfatninger" av ting, som kanskje ikke er riktig for deg eller meg..

Man må jo få mene hva man vil, men noen ganger er det helt greit å ta seg ti minutter ekstra og tenke over hvorfor man egentlig mener som man gjør. Forhåpentlig vil man komme frem til et annet resultat i noen tilfeller.

Hvis man fortsatt har et sterkt behov for å kommentere og rope ut om hva andre gjør, når disse tingene faktisk verken angår en selv, eller skaper fare i noens liv, da må man kanskje bare gå til anskaffelse av munnkurv, for da tror jeg at alt håp er ute.

ORIGINAL: RedElf

Blir litt inspirert og slenger ut en tanke.

Stadig dukker det opp tråder om at man har observert at noen har gjort noe. At noen så noe. At noen kommenterte hva andre gjorde. At du kjenner noen som du vet gjør ditt eller datt.
Ikke noe spesifikt... Bare at man ikke kan dy seg for å stikke nesen sin i andre saker. [;)][:D]

Så....

Om du ser noen kjøre fra butikken og barnet ikke er i bilsete...
Om du ser noen gravide røyke ....
Om du ser noen som skifter bæsjebleie ved kafebordet...
Eller annet man observere rundt omkring...

Ofte er det jo ren mangel på folkevett som gjør at folk driver med disse rare tingene, men plutslig slo det meg...

Er det mangel på folkeskikk som gjør at andre føler de har retten til å mene, kommentere og rope ut hva som det drives med??? [;)]

nei, man må da ha lov å mene akkurat det man vil...

Back
Topp