Folkens

Det er faktisk flere forskninger som er basert på faktafeil og feil tall osv. Eneste forskningen vi kan stole 100% på er den fra danmark, pga at der er det lavere tall på de som vaksinerer ungene sine, så det er eneste forskningen som er basert på tall som virkelig kan gi en pekepinn, og der var det ingenting som tilsa at det var høyere andel autismebarn ved de som var vaksinert. Hvorfor foreldre i danmark er så dårlige på å vaksinere barna sine er derimot en annen diskusjon!
Mye juks dessverre. Det er også grunnen til at vi lever fettfattig. Den såkalte 7landsstudien omfatter mer enn bare 7land, men forskeren bestemte seg for å kun inkludere de landene som både hadde høyt inntak av fett og hjerteproblemer. Men det blir jo en helt annen diskusjon.

Mye juks dessverre. Det er også grunnen til at vi lever fettfattig. Den såkalte 7landsstudien omfatter mer enn bare 7land, men forskeren bestemte seg for å kun inkludere de landene som både hadde høyt inntak av fett og hjerteproblemer. Men det blir jo en helt annen diskusjon.

Jeg har heldigvis aldri fulgt akkurat det rådet der - her har det alltid gått i h-mel, fløte, smør og hele pakka :D Men jeg er jo utdannet innen ernæring, så jeg jobber mye med kosthold for andre mennesker - ser hva det har gjort for folk. Synd at noen mennesker skal tulle med tall, og spille på redselen til medmenneskene sine ang helse. Det er kanskje det verste noen kan gjøre!

For meg er det uforståelig at noen vil ta sjansen på ikke å vaksinere barna sine. Vaksiner sparer mange liv hvert år. Mine unger følger vaksinasjonsprogrammet, akkurat som jeg selv og mannen gjorde da vi var små.
Sign.

http://www.tv2.no/2015/02/12/nyheter/vaksine/meslinger/motstander/6553294. "Vi har sykdommer, som meslinger, av en grunn, og det er fordi barna skal gjennom det". " Det er selvfølgelig ille om andre blir syke dersom datteren min får meslinger. Men får hun det sender jeg henne ikke i barnehagen, tar henne ikke med på butikken eller til venner. Da holder jeg henne hjemme til hun er frisk, og ikke kan smitte andre, forteller Jørgensen".

Skulle barnet fått meslinger, så er hun smittsom FØR det slår ut, noe som vil si at mange barn i bhg og rundt kan få sykdommen. Snakk om å være dum!

Det er en håpløs tanke, og nettopp at flere tenker slik er en av årsakene til at ulike sykdommer fortsatt er eksisterende.

http://www.tv2.no/2015/02/12/nyheter/vaksine/meslinger/motstander/6553294. "Vi har sykdommer, som meslinger, av en grunn, og det er fordi barna skal gjennom det". " Det er selvfølgelig ille om andre blir syke dersom datteren min får meslinger. Men får hun det sender jeg henne ikke i barnehagen, tar henne ikke med på butikken eller til venner. Da holder jeg henne hjemme til hun er frisk, og ikke kan smitte andre, forteller Jørgensen".

Skulle barnet fått meslinger, så er hun smittsom FØR det slår ut, noe som vil si at mange barn i bhg og rundt kan få sykdommen. Snakk om å være dum!

Jøss... Så fordi noe fins så er det fordi man MÅ igjennom det? Fantastisk resonnement. Lurer på om konklusjonen ville vært den samme om personen måtte begrave barna sine. Shit happens, liksom.

Lurer på om hun sier det samme om kreft, hjernehinnebetennelse osv..

Det er forkastelig. De setter både sine egne barns liv og helse på spill, samt andres som enten er for unge til å vaksineres, eller av medisinske grunner ikke kan.

Uopplyste ignoranter.

Synes foreldre som velger å ikke vaksinert barna sine er egoistiske. Jeg blir så provosert!

Har en bekjent som vet jeg er gravid, som jeg ikke hadde snakket med på kanskje 10 år, som plutselig spurte om jeg skulle vaksinere babyen min når den kommer. "Selvfølgelig", svarte jeg, og fikk slengt tilbake fra han: så du driter i om ungen din blir rammet av autisme du da??? For det første - det er ikke dokumentert sikkert nok for at dette kan være en konsekvens - og for det andre: heller et barn med autisme enn et barn som ikke lever pga manglende vaksine!!! Det er en risk jeg er villig til å ta!

Voks opp, du har et samfunnsansvar - og se til å vaksiner ungene dine fort som faen, er alt jeg har å si sånne IDIOTER!!!
Jeg tror jeg hadde fiket til personen, og så hadde jeg bedt personen om å lese seg opp på forskning hvis han/hun først skal komme med den påstanden. Fordi han som publiserte den forskningsartikkelen har jukset med resultatet. Dette har han fått pes for i etterkant. En av grunnene de tror at han laget en falsk rapport var fordi han selv hadde patent på en vaksine. Men han har i hvertfall blitt motbevist gang på gang. Hvis folk skal komme med slike påstander så skal de i hvertfall ha sjekket fakta først, noe din bekjente tydeligvis ikke har gjort. Jeg hadde blitt så sint! Hvorfor tror folk det var ett meslingutbrudd i USA bl.a.?? Jeg heier på deg. Hvis han sier det en gang til så kan du gi han en ekstra fik fra meg ;)

Jeg tror jeg hadde fiket til personen, og så hadde jeg bedt personen om å lese seg opp på forskning hvis han/hun først skal komme med den påstanden. Fordi han som publiserte den forskningsartikkelen har jukset med resultatet. Dette har han fått pes for i etterkant. En av grunnene de tror at han laget en falsk rapport var fordi han selv hadde patent på en vaksine. Men han har i hvertfall blitt motbevist gang på gang. Hvis folk skal komme med slike påstander så skal de i hvertfall ha sjekket fakta først, noe din bekjente tydeligvis ikke har gjort. Jeg hadde blitt så sint! Hvorfor tror folk det var ett meslingutbrudd i USA bl.a.?? Jeg heier på deg. Hvis han sier det en gang til så kan du gi han en ekstra fik fra meg ;)

Han fikk høre det! Jeg takler faktisk ikke sånne mennesker og skal med glede gi han både en og to ørefiker fra deg og :D

Back
Topp